Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

overvågnings kamera

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: overvågnings kamera

Indlæg af pendec » 18 feb 2017 19:31

bennylar skrev:nej havde mit kamera med derude.. bare på hans net.. men der står samme ip på hans og mine kameraer.. 192.168.1.10 står på alle kameraer..
jeg har kun den boks hvor fiberen går ind i, .. har så absolut over hele hovedet slet ingen ingen forstand på de ting.. men ifølge ham v stofa er der flere bruger til samme IP adresse og derfor det kan blive svært..
han ville gerne ha jeg ringer mandag og snakker med deres teknikere da de har mere styr på det og ved hvad er kræves, ja han var da ærlig.. :wink:

har lige snakket med en fætter der er it mand, så ser lige hvad han siger mandag..
mon ikke du har en fiber, som kun tildeler 1 ip til 1 intern maskine.
Mange har her, sat en router på efter fiberboks, som så fordeler adgang til de mange enheder man har, og benytter et internt netværk.

Det kan også ske at din fiber udbyder allerede tilbyder dig dette men du skal bruge en anden port på fiber boks (som nok har flere porte til rj45 stik), så vil de andre porte bruge interne ip adresser som hos din ven.


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af From » 18 feb 2017 20:30

pendec skrev:mon ikke du har en fiber, som kun tildeler 1 ip til 1 intern maskine.
Mange har her, sat en router på efter fiberboks, som så fordeler adgang til de mange enheder man har, og benytter et internt netværk.

Det kan også ske at din fiber udbyder allerede tilbyder dig dette men du skal bruge en anden port på fiber boks (som nok har flere porte til rj45 stik), så vil de andre porte bruge interne ip adresser som hos din ven.
Her i området kører Fibia med "Carrier Grade Nat" hvilket vil sige at de har mange kunder bag den samme offentlige IP-adresse. Det skyldes at der er mangel på IPv4 adresser og fiberselskaberne er kommet lidt sent ind i "kampen" om adresserne. Jeg gætter på at det er den "delte" offentlige IP-adresse der er skyld i problemet med IP-kameraet.

pendec

Re: overvågnings kamera

Indlæg af pendec » 18 feb 2017 20:59

From skrev:Her i området kører Fibia med "Carrier Grade Nat" hvilket vil sige at de har mange kunder bag den samme offentlige IP-adresse. Det skyldes at der er mangel på IPv4 adresser og fiberselskaberne er kommet lidt sent ind i "kampen" om adresserne. Jeg gætter på at det er den "delte" offentlige IP-adresse der er skyld i problemet med IP-kameraet.
Her kører fibia med 1til1, så det behøver ikke være alle steder det er sådan standard :) Der sidder så en Asus router bag fiber boks her.

tilføjelse, så er port 1 på fiber boks uden nat, og 1 pub ip til en pc (router), og de andre porte kører så nat, så man kan undvære egen router hvis man lyster.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af bennylar » 18 feb 2017 22:24

From
det var næsten den forklaring jeg fik.. noget med at flere deler samme ip adresse..

Pendec
min boks har kun en internet udgang og 3 til tv og 2 til tlf.. de 5 kan nok ikke bruges til internet.. ?
har prøvet med en router jeg har liggende og det hjælper heller ikke noget..

prøver lige om billede kommer med..
Vedhæftede filer
netboks.jpeg
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af Jens » 18 feb 2017 22:37

Ved ikke lige hvordan du har gjort, men mit bud vil være kabel fra fiber-box til router, og så camera ind i router. Så burde du via pc kunne sætte din router op til at give dine cameraer de rigtige adresser, - så du kan se dem på dit hjemmenetværk.
Men udefra nettet vil du næppe kunne det uden en fast IP-adresse ved SE/Stofa.

Men mon ikke Pendec eller en anden med mere viden, lige kommer forbi og forklarer. :great:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


pendec

Re: overvågnings kamera

Indlæg af pendec » 18 feb 2017 22:54

Jens skrev:Men mon ikke Pendec eller en anden med mere viden, lige kommer forbi og forklarer. :great:
Virtuelt , ja :) Fysisk, vojens , nej :)
bennylar skrev:min boks har kun en internet udgang og 3 til tv og 2 til tlf.. de 5 kan nok ikke bruges til internet.. ?
har prøvet med en router jeg har liggende og det hjælper heller ikke noget..
Ok, ikke samme udstyr som her.
Selvom du sætter router til internet porten, så skal du jo også konfigurere router til at forware trafik fra den offentlige ip, til den interne port og ip på dit lokal netværk, det er ikke plug'n'play som det måske kunne være.
edit: Jeg kender ikke den model, så måske er den ene port, allerede en nat'd port (altså gemmer din maskine(r) bag en offentlig ip, som igen som tidligere nævnt, kan være en delt offentlig ip som mange har.

Hvordan det skulle have virket hos din ven uden en konfiguration kan jeg ikke sige, der må du uddybe præcist hvordan du tilsluttede og hvilken ip du brugte for at forbinde til den hos ham.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af bennylar » 18 feb 2017 23:19

han har en TDC boks med en ip adresse eller der står en adresse bagpå hans boks... så loggede jeg på hans net med min pc og kamera i en udgang på boksen og så fandt den kamera (ip adresse) via det program jeg har downloadet, trykkede på ip adresse og så var kamera på.. men her hjemme ku jeg ikke finde det.

tror det er pga. den delte IP adresse det ikke virker her..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af JFinderup » 19 feb 2017 14:15

Det lugter af at TDC boksen også har en router så han har et "inderside" netsegment 192.168.x.x og du så det på det net.
Det kan være at din inderside er konfigureret til et andet subsegment f.eks. 192.168.8.x og så skal kamera justeres til det.
Uden at kende Stofa boksen, er der flere internet stik?
På stofa's hjemmeside kan man se at fast IP adresse er noget der skal bestilles.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

pendec

Re: overvågnings kamera

Indlæg af pendec » 19 feb 2017 14:20

bennylar skrev:han har en TDC boks med en ip adresse eller der står en adresse bagpå hans boks... så loggede jeg på hans net med min pc og kamera i en udgang på boksen og så fandt den kamera (ip adresse) via det program jeg har downloadet, trykkede på ip adresse og så var kamera på.. men her hjemme ku jeg ikke finde det.

tror det er pga. den delte IP adresse det ikke virker her..
Ok, nu kan jeg forstå problemet.

Du kan ikke kontakte kamera internt, for dit eget netværk tildeler ikke interne netværks adresser, og så får du ikke kontakt til kamera.

Du talte om en gammel router, prøv at sæt den til strøm, og tilslut din pc og dit kamera til router, udenom internet (det er ligemeget), så tror jeg du allerede der får kontakt med kamera.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: overvågnings kamera

Indlæg af JFinderup » 19 feb 2017 14:42

Prøv evt. også at åbne en "Command prompt" på din pc og skriv IPCONFIG og tryk på [enter]
det vil give dig en ide om hvordan dit inderside netværk er konfigureret.
Inden du tilslutter kameraret kan du skrive PING 192.168.1.10 for at se om du får svar fra en anden enhed, bruger sammen adresse.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar