Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny Tablet til fruen

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Tom_AT » 15 jan 2017 14:40

pendec skrev:Spørgsmålet må du stille til den som lavede/skrev indlægget for måske ville den person anbefale modellen med 4G support. Så korrekt, du har klikket på link og observeret præcis det samme men hensigten var måske en anden model.

Den som matcher er her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... 16-gb-hvid
Dog kun 16GB. (Og hvid)
Hva...?
Jeg stiller ikke noget spørgsmål. Jeg konstaterer blot at teksten er forkert.
Ved heller ikke lige hvorfor du har behov for at fortælle mig det er korrekt observeret af mig at modellen rigtigt nok er uden LTE/4G. Det var jo netop lige det jeg skrev. Jeg er hverken dårligt seende eller småt begavet.


pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 14:47

Tom_AT skrev:Hva...?
Jeg stiller ikke noget spørgsmål. Jeg konstaterer blot at teksten er forkert.
Ved heller ikke lige hvorfor du har behov for at fortælle mig det er korrekt observeret af mig at modellen rigtigt nok er uden LTE/4G. Det var jo netop lige det jeg skrev. Jeg er hverken dårligt seende eller småt begavet.
Hvorfor ikke bare lade den være? Du VIL absolut diskuttere.. Kan du ikke lægge et par anbefalinger og links til tablet, så opfylder du da lidt af trådstarters ønsker istedet for at ødelægge den.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 14:50

pendec skrev:@Lintz. Så det handler om dit valg at læsestof og sider du besøger, for det lyder afgørende for valget her?
Jamen for pokker - Pendec. Hvad vil du have at vi "Ikke-nørder" skal gøre hvis vi skal søge nogle oplysninger.
Så går man da på nettet og skriver "Lenovo test" eller "Ford Mondeo test" eller ......

Og så må man da læse det det er og sorterer i det. Bliver det for teknisk fordi det er en side for hardcore-nørder er man da hurtig væk igen og finder en side man kan forstå.
Har man så fundet 3 test der siger nogenlunde det samme må man gå ud fra at det er rigtigt.

Så - Ja. Valget falder ud fra de oplysninger som man finder - Faktisk ikke så mærkeligt. :wink:

Kunne selvfølgelig også stille mig i køen ved el-giganten og lade en ekspedient vejlede mig - Tror du det er bedre ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af pendec » 15 jan 2017 15:04

Lintz skrev:Kunne selvfølgelig også stille mig i køen ved el-giganten og lade en ekspedient vejlede mig - Tror du det er bedre ???
Nogle gange ja, og andre gange, nej.

Det som du starter med er fordomme og "kinøjsere" er din definition på et og nu med ekspedienterne i elgiganten? Du søger på reviews og læser dem, så kunne du da hurtigt copy/paste de navne og se at der er masser af reviews af disse alternativer, og så siger man bare fra, uden at være fordomsfuld og dømme dem på uvidenhed.

Hvis jeg ikke ved nok om bilen jeg får og forhandleren ikke kan hjælpe, så er internettet fyldt med smart nørd forums omkring bilerne, og så spørger man og ser om alle svarer ens eller meninger er delte.
Det hjælper mig når bilen skal findes, for at holde sig til et dansk review fortæller mig kun mest om køreforholdene og vedligehold i Danmark end det fortæller noget om bilen og dens værdier som helhed. Så jeg vælger at se ude i verden og se hvad deres erfaringer er. En bilforhandler er ikke meget anderledes end elgiganten kan jeg så fortælle ud fra dem jeg har mødt de sidste måneder, når vi taler Ford og nissan. Hvad de ikke vidste, brugte jeg erfaringen og viden fra nettet, så elgiganten er da på lige fod med bilforhandlere mener jeg? dårligere/bedre bliver det ikke, nogen ved meget, andre ved intet.

Man skal ikke altid være så fordømmende bare fordi man ikke kender noget, og ikke kender det. Det er jo ikke farligt at lære nyt at kende, Huawei var sikkert nyt engang, og der gjorde du dig vel også tanker udover prisen.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ny Tablet til fruen

Indlæg af Lintz » 15 jan 2017 15:11

pendec skrev:Nogle gange ja, og andre gange, nej.

Det som du starter med er fordomme og "kinøjsere" er din definition på et og nu med ekspedienterne i elgiganten? Du søger på reviews og læser dem, så kunne du da hurtigt copy/paste de navne og se at der er masser af reviews af disse alternativer, og så siger man bare fra, uden at være fordomsfuld og dømme dem på uvidenhed.

Hvis jeg ikke ved nok om bilen jeg får og forhandleren ikke kan hjælpe, så er internettet fyldt med smart nørd forums omkring bilerne, og så spørger man og ser om alle svarer ens eller meninger er delte.
Det hjælper mig når bilen skal findes, for at holde sig til et dansk review fortæller mig kun mest om køreforholdene og vedligehold i Danmark end det fortæller noget om bilen og dens værdier som helhed. Så jeg vælger at se ude i verden og se hvad deres erfaringer er. En bilforhandler er ikke meget anderledes end elgiganten kan jeg så fortælle ud fra dem jeg har mødt de sidste måneder, når vi taler Ford og nissan. Hvad de ikke vidste, brugte jeg erfaringen og viden fra nettet, så elgiganten er da på lige fod med bilforhandlere mener jeg? dårligere/bedre bliver det ikke, nogen ved meget, andre ved intet.

Man skal ikke altid være så fordømmende bare fordi man ikke kender noget, og ikke kender det. Det er jo ikke farligt at lære nyt at kende, Huawei var sikkert nyt engang, og der gjorde du dig vel også tanker udover prisen.
Syntes ærlig talt ikke jeg kommer vider i at blive vejledt - eller få erfaringer fra nogle brugere herinde med en Lenovo eller tilsvarende.
Tråden er blevet til fordomme, belæring og billige "kinøjser" modeller - Måske jeg selv er skyld i det - måske ikke.

Jeg vælger hermed at låse tråden og finde mine oplysninger andesteds.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Låst