Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilt bredbånd?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Skovløber » 15 jul 2016 21:50

Oldgaard skrev:Har faktisk i sidste uge sat en 4g router op hos en kunde i sidste uge, jeg var noget skeptisk da jeg fik den routeren i hånden, den var på størrelse med en coladåse og havde min tvivl om det der stykke plastik kunne noget, min tvivl blev gjort til skamme ;) testede den i bilen, og havde en forbindelse der hed 58Gb ned og 46Gb op og med en ping der lå mellen 40-55 ( udbyder Telenor), der til skal det siges at testen forgik med routeren liggende på gulvet i passagersiden af bilen og jeg kørte på vejene uden for Herning, så stor tommel op fra min side ;)

Routeren var en
Huawei E5180 4G Router
Billede
Denne router har jeg også lige købt på den blå, skulle bruge den i Norge og den virkede fint, tror den kan klare op til 30 brugere.
Den har ikke så mange finurlighedder, men en portforward-ning klare den fint.
Jeg udvidede min kones CBB til 10GB data i eu/norden, og det kørte bare superfint.
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst


Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af JFinderup » 16 jul 2016 07:17

Jeg har e5168 modellen - der er ikke batteri i, men der er stik til ekstern antenne - det er rigtigt godt hvis man vil optimere modtagelsen - jeg bor i et mindre skyggeområde, hvor der kommer mere igennem, his jeg får en retningsatenne til modtagelse på taget.
Naboen har det setup, og det fungerer fint.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 24 jul 2016 18:09

jeg har købt sådan 2 her, De sidder ikke fast da det stadig er test men de har da givet mig 5 streger på signalet og en 33/52 forbindelse, og jeg synes også jeg bor langt ude, selvom der er 4G antenne indenfor 2-3km radius, telenor har også en tættere på, jeg har dog Telmore ;(
Billede
De sidder lige nu i ca. 4 meters højde, da ledningerne ikke giver mig mere at råde over, og at forlænge den meget mere kan tage styrken, også når de ellers kommer højere op, har jeg hørt.

btw, så skulle jeg bruge CNC9 adaptere til SNA, og koster knaster (130kr+ per kabel) herhjemme, på aliexpress koster de så 30kr hvis man alligevel kan vente 2-3 uger på sit projekt og til ferien :) Måske hjælper det andre med mobil huawei dongle som bruger de CNC9 stik

dannidines

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af dannidines » 24 jul 2016 19:53

pendec skrev:jeg har købt sådan 2 her, De sidder ikke fast da det stadig er test men de har da givet mig 5 streger på signalet og en 33/52 forbindelse, og jeg synes også jeg bor langt ude, selvom der er 4G antenne indenfor 2-3km radius, telenor har også en tættere på, jeg har dog Telmore ;(
Billede
De sidder lige nu i ca. 4 meters højde, da ledningerne ikke giver mig mere at råde over, og at forlænge den meget mere kan tage styrken, også når de ellers kommer højere op, har jeg hørt.

btw, så skulle jeg bruge CNC9 adaptere til SNA, og koster knaster (130kr+ per kabel) herhjemme, på aliexpress koster de så 30kr hvis man alligevel kan vente 2-3 uger på sit projekt og til ferien :) Måske hjælper det andre med mobil huawei dongle som bruger de CNC9 stik
Hvad har du måtte betale for de antenner?!

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 24 jul 2016 20:36

Jeg mener det var 350,- stk + forsendelse. Jeg fandt dem også her: http://www.av-connection.dk/?PGr=7415 , mener dog jeg købte dem et andet sted.

Her: https://www.proshop.dk/Antenne/Macab-Mo ... 00/2406091

btw, man skal have 2 stk, da de skal krydses for at modtage 4G korrekt, og på av-connection står der de monteres ca. 75cm fra hinanden, som jeg så allerede havde gjort.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Zarge » 25 jul 2016 08:04

Husk at købe antenner der passer til det signal du skal modtage. De forskellige udbydere og master kører på forskellige frekvenser...

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 25 jul 2016 08:52

Zarge skrev:Husk at købe antenner der passer til det signal du skal modtage. De forskellige udbydere og master kører på forskellige frekvenser...
Optimalt er dette: Frekvensområde: 698-960 MHz /1710-2700 MHz
Så er 800,2100,2600 dækket ind.

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Hr.Hansen » 25 jul 2016 08:56

Du har ikke tilfældigvis noget familie, en bekendt eller sådan noget indenfor 10-20 km, som har en god stabil fiber forbindelse ? Så er det muligt at lave en trådløs point to point forbindelse for 1-2000 kr. Selvfølgelig forudsat at terrænet tillader det.
Mvh Thomas Hansen

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 25 jul 2016 13:01

Det er også vigtigt at huske, andre får måske samme ide, og at 4G udbredes i området.. Jeg kan fortælle at samme test igår kl 20, lige pludselig gak så lidt som 12Mbit/30Mbit i en ny test flere gange, samme idag til morgen giver 42/42 , så det afhænger meget af belastningen på antenne. Og i yderområderne der må budskabet om 4G dækning være nået nu, så mange vælger dette hvis de har mindre et forbrug.

den her test på stofa's side, er den jeg har haft bedst resultater og mest stabilt.. speedtest.net varierer og giver ikke altid samme resultater.

https://stofa.dk/kundeservice/test-din- ... -hastighed

xkfc

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af xkfc » 25 jul 2016 13:26

4G er helt afhængig af antallet af brugere.
Når vi er 3-400 mennesker samlet til vores lokale musikfest så tøffer 3G og 4G simpelthen af sted.
Nu kan jeg kun tale for TDC masten for det er den jeg bruger. Der er 2,8km hen til den med frit sigte.


Besvar