Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilt bredbånd?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Mobilt bredbånd?

Indlæg af Aaen » 11 jul 2016 18:44

Hej. Er der nogen af jer der har mobilt bredbånd, som den primært internet forbindelse?
Vi har pt en gammeldags forbindelse via kobber, som pisker afsted med 0,5 Mbit..... :@

Fiber er ikke muligt og net 1 er afprøvet og skrotte.

Vi er 2 voksne og 4 børn på 16, 12, 12 og 9 år, så vil helst have en forbindelse med ubegrænset data, men har ikke kunne finde en?


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af John Skov Jensen » 11 jul 2016 19:03

Jeg brugte denne her på et tidspunkt hvor jeg ikke havde fastnet forbindelse
https://www.oister.dk/mobilt-bredband/a ... ter-200gb/

Jeg har to drenge og der er derfor seriøst behov for masser af data.
Det var den billigste jeg kunne finde på det tidspunkt.
Har man også oister mobil abonnement bliver prisen lavere
Men det beror selvfølgelig på deres dækning i dit område.

dannidines

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af dannidines » 11 jul 2016 19:11

Jeg ved ikke om det er en mulighed, men med "line of sight" udstyr kan man "skyde" mod en udbyders mast.. Det kræver noget udstyr og en mast / højde ift. "frit skud," men det er en mulighed rent teknisk .

Hvis det var lovligt, så kunne man gøre det med en god kammerat og hans forbindelse.. Det ville også være billigere :)


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Jobak » 11 jul 2016 20:53

Go aften
Har du nogle 4G mobil telefoner i hjemmet? Hvis ja hvilken udbyder bruger du og hvordan er hastigheden? Testes med en app.
Hvis du har børn der spiller online spil f.eks Counter Strike eller lign. vil det nok ikke den bedste løsning p.gr.af latency.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af JFinderup » 12 jul 2016 08:25

Jeg har 4G som eneste forbindelse og det virker - også til de spil en teenage dreng spiller ... og film der streames
Se evt. min tråd viewtopic.php?f=211&t=22571
Jeg har denne router og overvejer ekstern antenne på taget https://www.bedresignal.dk/mobilt-bredb ... e5186.html
Wifi delen er ikke den stærkeste, men det kan let ændres. Knægten har LAN ledning direkte til router når han spiller. Ingen klager ... hvad det angår ... han er jo teenager ...
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Oldgaard » 12 jul 2016 18:53

Har faktisk i sidste uge sat en 4g router op hos en kunde i sidste uge, jeg var noget skeptisk da jeg fik den routeren i hånden, den var på størrelse med en coladåse og havde min tvivl om det der stykke plastik kunne noget, min tvivl blev gjort til skamme ;) testede den i bilen, og havde en forbindelse der hed 58Gb ned og 46Gb op og med en ping der lå mellen 40-55 ( udbyder Telenor), der til skal det siges at testen forgik med routeren liggende på gulvet i passagersiden af bilen og jeg kørte på vejene uden for Herning, så stor tommel op fra min side ;)

Routeren var en
Huawei E5180 4G Router
Billede
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 13 jul 2016 11:14

Personligt har jeg set opsætninger i vesterborg, hvor de har været populære i LokalTV(TVEast) med kun 0,5Mbit forbindelser som rigtig dårligt i Danmark. Der satte jeg en Dlink 4G router op og så havde de lige pludselig 40/26Mbit ;) (Med TDC/Telmore) , Så man kan altså godt få godt signal på 4G selvom telefonen ikke fanger 4G i området, for mine 2 telefoner gav intet godt 4G der i Vesterborg da jeg prøvede, Dlink har så 2 eksterne 10cm antenner, som måske hjalp.

xkfc

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af xkfc » 13 jul 2016 16:00

Generelt syntes jeg at hastigheden er fin på 4g.
Datteren flyttede hjemmefra for et lille stykke tid siden, for lige at beslutte sig for hvad der skulle til af internet fik hun bare mit datakort i en gammel mobil med kun 3g.
Inden dr var gået 2 døgn ringede hun og sagde at nettet ikke kørte mere. Ind og checke, jojo 20gb var væk.

Hvis man er en familie der ser film og hører musik på nettet skal der en del data til. På min bærbare har jeg tæller på netkortet, et par timer på nettet kan hurtigt koste et par GB, hvilket er døgn grænsen for privat brug af vores firma netværk.

xkfc

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af xkfc » 13 jul 2016 16:07

Var det ikke en ide at samle en masse i området og få fiber ind?
Vi tog opgaven ind i borgerforeningen, vi skulle have minimum 75% med, men fik en kontant gevinst på 750kr pr solgt abonnement, det endte med 128000kr til borgerforeningen slunkne kasse.
Aftalen var godt nok ulovlig og udbyderen fik en solid bøde (noget med dørsalgsloven) men jeg fik lidt det indtryk at de var klar over lovgivningen da aftalen blev indgået. :)
Det var ikke pokkers svært at sælge abonnementerne, de fleste tøffede også kun rundt med 5-8/0,5


Besvar