Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilt bredbånd?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 31 jul 2016 22:45

Zarge skrev:
DSC_0052.JPG
Nogenlunde samme setup som mit...
cool!

Jeg får noget familie over, så den kan komme lidt højere op en af de følgende uger, det ser dog forrygende ens ud , så det bekræfter vel også sådan burde det gøres. Hvis alt fejler, så kan jeg leje en lift en time ;)


xkfc

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af xkfc » 01 aug 2016 11:59

Aaen skrev:Takker for den gode respons. Vi har ikke truffet en beslutning endnu.
Dog har jeg kontaktet bredbånd nord, med spørgsmålet: Hvad koster det at få fibernet, velvidende at det ikke lige er i nærheden? Er det muligt med noget egenbetaling at få jer her forbi?

Mon de nogensinde ringer til mig?
Jeg tror ikke på succes med fiber hvis man sidder på sin flade og venter :oops: Man skal ud og snakke med naboer, folk i området, borgerforeninger og den slags.
Så skal man finde området man opererer i, optælle hvor mange husstande der er, ud fra forespørgsler vurdere hvor mange man kan få med, og om der er vilje til at betale et beløb selv.
Disse ting puttes i en mappe som medbringes til udbyderen hvor man tropper op ved disken og venter til en kompetent person har tid til at tale med en. Så får man sig en god snak ( vi fandt ud af at vores område var noget anderledes end vi selv havde lagt op til) og så kan en process sættes i gang.

Det er ikke noget jeg vil anbefale dig at gå i gang med selv, vi var 8-10 personer via. borgerforeningen der gik i krig med opgaven, så var det ganske overkommeligt.

Fiberen var vores 2. projekt. Vi startede med at ville have CityWiFi med kapow i, men kom i vanskeligheder med leverandører og placeringer af master, samtidig skulle en del huse have lineoffsight da de lå for langt fra hotspot'ene og det var dengang en meget dyrere løsning.

Besvar