Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontrol af trådløs router.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 04 maj 2016 08:21

Hej og god morgen.
Vi har en tusse gammel d-link router både til kabel og trådløs. I går midt under afspilning af en film stoppede internettet, til den bærbare som der blev afspillet fra. Netværket har aldrig været sikret med kode, men nu kommer den med et krav om kode fra routeren. Jeg ved godt at der på de nye routere er en kode som man bruger, men mig bekendt er der ikke noget på denne gamle, det var noget med at man selv skulle oprette noget kryptering, som aldrig blev gjort. Nu har jeg sat den til kabel og Så viser den at d-link er tilsluttet og d-link FA08 sikret. Hvad betyder det? Når jeg åbner netværksindstillinger uden kabel kommer kun d-link FA08 sikret og den beder om en kode. Hvordan finder jeg ud af om det er routeren som er gået død på den trådløse del, eller om der er sket noget med computeren? I enhedshåndtering påstås det at det trådløse netkort virker ok.
den lille bærbare er desværre den eneste med trådløs netkort her i huset.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Kjeldsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 31 jul 2012 16:47
Mit fyr: Scotte 16 kW m/ BS1016
Areal: 293
Brændsel: Barlinek
Givet likes: 1 gang

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af Kjeldsen » 04 maj 2016 08:27

Kan nogle have taget kontrol over den? Når du skriver at netværket ikke har været kode-beskyttet har de kunnet komme på netværket og sikkert logge ind på routerens administrationsside med standard-kodeord.

Jeg vil råde dig til at resette routeren (knap der sikkert skal holdes inde i nogle sekunder) og derefter genopsætte routeren med et kodeord.

xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc » 04 maj 2016 08:50

Jeg ville måske udskifte den med en ny. Tudse gammelt siger mig ikke så meget, men de nyere er hurtige, sikrere og rækker bedre. Jeg vil også anbefale at bruge lidt penge på den, en ny til 199,- er sikkert ikke meget bedre end den du har.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 04 maj 2016 10:00

xkfc skrev:Jeg ville måske udskifte den med en ny. Tudse gammelt siger mig ikke så meget, men de nyere er hurtige, sikrere og rækker bedre. Jeg vil også anbefale at bruge lidt penge på den, en ny til 199,- er sikkert ikke meget bedre end den du har.
Hej. Og tak for svar.
@ Keldsen jeg har haft resat den op til flere gange. Det med kryptering var noget kompliceret noget og vi bor så langt væk fra alt, Netværket rækker ikke uden for matriklen.
Den er i hvert fald mere en 10 år gammel. Hvad ville I anbefale som nyt?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af Lintz » 04 maj 2016 10:03

kovas skrev:Hej. Og tak for svar.
@ Keldsen jeg har haft resat den op til flere gange. Det med kryptering var noget kompliceret noget og vi bor så langt væk fra alt, Netværket rækker ikke uden for matriklen.
Den er i hvert fald mere en 10 år gammel. Hvad ville I anbefale som nyt?
Jeg ved ikke hvad udbyder du har men tdc henvendte sig til os og spurgte om det ikke var på tide at få en ny router. Dagen efter lagde den i postkassen. Kostede Nada.

Det tog under 5 min at installere den.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc » 04 maj 2016 10:26

Personligt ville jeg have haft noget i retning at ASUS AC68, desværre gik den gamle pludselig kaput og med en internet hungrende familie kunne det kun gå for langsomt, så jeg endte i Føtex og fik en Zyxel NBG6616, men den virker nu også udemærket.

Jeg har endda 2 i forvejen. Der er en indbygget i fiberrouteren, men den dækker dårligt og selskabet vil have 19kr pr md. Så har jeg en i ADSL Routeren, men da TDC formår at levere 5mb/128kb så accepteres den af familien ikke som nødløsning indtil posten kunne komme med Min fortrukne Asus..

Men som Lintz er inde på, så kan du måske få en af udbyderen.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 04 maj 2016 11:28

Lintz skrev:Jeg ved ikke hvad udbyder du har men tdc henvendte sig til os og spurgte om det ikke var på tide at få en ny router. Dagen efter lagde den i postkassen. Kostede Nada.

Det tog under 5 min at installere den.
Hej Lintz.
Jeg har også TDC, men har ikke router fra dem, tror du ikke du betaler over abonnementet. Men det var da værd at overveje. Dem jeg kender som har fået fibernet har jo fået en router med i købet, men jeg tror aldrig der kommer fiber her ud hvor kragerne vender.
Sådan en asus ac68 koster jo også over 1000kr.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af Lintz » 04 maj 2016 11:42

kovas skrev:Hej Lintz.
Jeg har også TDC, men har ikke router fra dem, tror du ikke du betaler over abonnementet. Men det var da værd at overveje. Dem jeg kender som har fået fibernet har jo fået en router med i købet, men jeg tror aldrig der kommer fiber her ud hvor kragerne vender.
Sådan en asus ac68 koster jo også over 1000kr.
Har heller ikke fiber. Kører over telefon ledningen. Fik router med da jeg skiftede til tdc fra dlg.
Mindes jeg gav en engangs beløb og mener absolut ikke jeg betaler leje.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc » 04 maj 2016 11:50

Du burde kunne få er ny router fra TDC hvor der er wifi indbygget, og det plejer ikke at koste ekstra. Det er meget forskelligt hvad der følger med de forskellige aftaler og hvor godt udstyret er. Næsten alle i vores område har fibernet da TDC er ualmindelig ringe her. Ganske få bruger den indbyggede wifi del da den er meget svag og som sagt koster 19kr pr md.
Vi betaler ikke ekstra for Wifi routeren ved TDC.

Ganske vist koster en god router mere end de middelmådige, men i familier med børn, HBO, Netflix, mobiler og computere i hobetal, er det ligesom at få et nyt liv når man får en ordentlig router, og Asus'en har jeg installeret flere steder hvor beboerne var ovenud lykkelige.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 04 maj 2016 12:30

xkfc skrev:Du burde kunne få er ny router fra TDC hvor der er wifi indbygget, og det plejer ikke at koste ekstra. Det er meget forskelligt hvad der følger med de forskellige aftaler og hvor godt udstyret er. Næsten alle i vores område har fibernet da TDC er ualmindelig ringe her. Ganske få bruger den indbyggede wifi del da den er meget svag og som sagt koster 19kr pr md.
Vi betaler ikke ekstra for Wifi routeren ved TDC.

Ganske vist koster en god router mere end de middelmådige, men i familier med børn, HBO, Netflix, mobiler og computere i hobetal, er det ligesom at få et nyt liv når man får en ordentlig router, og Asus'en har jeg installeret flere steder hvor beboerne var ovenud lykkelige.
Hej
Jeg vil prøve at undersøge ved TDC. Men børnene er flyttet hjemmefra så der er kun er bærbar på wifi den anden computer er på kabel. Så måske er asusen lidt overkill, men den skal kunne køre bibliotekets "filmstriben". Det kunne den gamle også, altså til den gik ned i går.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar