Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontrol af trådløs router.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 07 maj 2016 19:04

xkfc skrev:Der er 3 muligheder..
1. Fortsætte som du plejer, blot med ny router.. Fint for TDC, de er meget presset så mit gæt er at prisen kravler yderligere op, mens resten af markedet falder i pris.

2. Skifte og vælge en "gør det selv" Desværre henter du hjælp i et forum hvor tingene bliver forklaret på flere måder, hvilket kan forvirre.. igen igen.. udbyderne ved bedst, og jeg ved at der til Fullrate "GDS" er en ualmindelig nem vejledning med.

3. Skifte og få den nye udbyder til at klare det hele, installation og hele pivmøjet. Det er lidt dyrere, men tjener sig alligevel hjem på få måneder.

På et tidspunkt er du jo også sprunget fra det ultra nemme og stabile oliefyr og til pillefyr.. Skift af teleudbyder ser jeg som 100 gange nemmere end at udskifte olie med træpiller.
Tak for det xkfc.
Det var da til at forstå :great:
Mener du at med den gds løsning som fullrate levere så kan jeg også finde ud af at få iptelefon i de "gamle"stik?
Hvis man ringer til dem, kan man så få en pris på en færdig løsning?
Det med at skifte til pille fyr oplevede jeg ikke som særlig traumatisk, nok fordi det ligger mere på linie med hvad jeg ellers har lavet.
Lissom jeg nu er ved at skifte hd-disken i sønnen bærbare, som værkstedet ville ha 1500kr for. det er ikke så svært når man har prøvet det før :P
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc » 07 maj 2016 19:28

kovas skrev: Mener du at med den gds løsning som fullrate levere så kan jeg også finde ud af at få iptelefon i de "gamle"stik?
Ja.
kovas skrev: Hvis man ringer til dem, kan man så få en pris på en færdig løsning?
Ja.
kovas skrev: som værkstedet ville ha 1500kr for.
Ja, man er jo nødsaget til at have tabet på internet/telefoni siden hentet et eller andet sted grin.gif

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas » 10 maj 2016 13:20

Hej igen.
Bare som en lille krølle på tråden. Så prøvede jeg igen og resætte routeren og gik derefter in på routerens adresse og bad om renew så kom der et helt nyt nr på firmvare og en noget nyere dato. Derefter virkede routeren som før. :great:
Angående skift af udbyder så tænker jeg stadig.
Tak til alle som har bidraget.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Kjeldsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 31 jul 2012 16:47
Mit fyr: Scotte 16 kW m/ BS1016
Areal: 293
Brændsel: Barlinek
Givet likes: 1 gang

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af Kjeldsen » 10 maj 2016 15:02

Så husk at få sat en koder på. Både til det trådløse netværk og til routerens webinterface.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af lamborg » 10 maj 2016 15:23

Hej Kovas.
Du ved jeg er gammel adsl supporter ved TDC og derfor spørger jeg om du har dem som adsl udbyder og har den helt gamle løsning med et skillefilter og et adsl modem ? Hvis du har det så ring til TDC og sig det ikke virker ordentligt mere . Du har udfald og den køre langsomt osv . Bare hæld vand ud for det er ikke en løsning der findes mere så de vil derfor opgradere dig til en Homeboks 3 og er du heldig får du en homeboks 4. Det er en DHCP løsning hvor der er trådløs osv i homeboks routeren. Jeg ved selvfølgelig ikke om de har ændret politik siden jeg blev smidt på porten i 2014 men du har jo service abn på så hvis det gamle ikke virker mere så skal de jo får det lavet uden beregning . Det er ment du får tilsendt en homeboks med posten og der er en udførlig beskivelse af hvad du gør.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar