Tablet oplader

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Tablet oplader

Indlæg af godsejeren »

Daws

Kan en oplader til tablet blive træt for synes ikke rigtig den vil lade mere
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Tablet oplader

Indlæg af baggadap »

Det har jeg oplevet med en original oplader til Iphone! Telefonen skrev den opladede, men der skete intet, så ja, det kan sagtens forekomme.
Prøv at sætte USB kablet til en PC og se om den vil lade.
Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Re: Tablet oplader

Indlæg af godsejeren »

Go ide jeg prøver på pc
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
pendec

Re: Tablet oplader

Indlæg af pendec »

Hvis du har flere USB opladere, hvis USB stik sættes i oplader, og du er kommet til at bruge den forkerte, så er det årsagen.
Der er forskellige Amp på de opladere, og en PC USB på opererer kun på 0.500Amp , så den vil slet ikke fungere optimalt i forhold til den originale.

Så prøv at se om du ikke har forbyttet den med en til en telefon eller lign.
Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Re: Tablet oplader

Indlæg af godsejeren »

pendec skrev:Hvis du har flere USB opladere, hvis USB stik sættes i oplader, og du er kommet til at bruge den forkerte, så er det årsagen.
Der er forskellige Amp på de opladere, og en PC USB på opererer kun på 0.500Amp , så den vil slet ikke fungere optimalt i forhold til den originale.

Så prøv at se om du ikke har forbyttet den med en til en telefon eller lign.

Et rigtig godt bud :great: for det har jeg nemlig prøvet engang hvor det var årsagen men det er kontrolleret denne gang og opladeren er den rigtige på 2a. Sker der noget ved at tage en der er på 2,1 a og bruge den
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

pendec

Re: Tablet oplader

Indlæg af pendec »

godsejeren skrev:Et rigtig godt bud :great: for det har jeg nemlig prøvet engang hvor det var årsagen men det er kontrolleret denne gang og opladeren er den rigtige på 2a. Sker der noget ved at tage en der er på 2,1 a og bruge den
Jeg ved det ikke, har ikke selv været ude for et alternativ som har brændt noget af, kun at det virkede hurtigere men det kræver nyere modeller. De 3år+ gamle tablets er ikke helt ligeglade og kan ikke detekte spændingen korrekt men igen, vil ikke garantere dig alt virker.

Der kan også være en helt anden årsag som flere oplever, og det er simpelthen at usb stikket i tablet bliver ødelagt og skal skiftes, du vil kunne se at en masse af disse usb stik sælges på e-bay, det er ikke helt så enkelt at skifte.
xkfc

Re: Tablet oplader

Indlæg af xkfc »

godsejeren skrev:Et rigtig godt bud :great: for det har jeg nemlig prøvet engang hvor det var årsagen men det er kontrolleret denne gang og opladeren er den rigtige på 2a. Sker der noget ved at tage en der er på 2,1 a og bruge den
Du kan fint bruge en på mere end 2A, i alle moderne enheder er laderen indbygget i apperatet, så det er blot strømforsyningen der puttes i stikkontakten.
Mange bærbare har kun 0,5A USB udgange, derfor er der ofte et dobbelt USB kabel til 2,5" eksterne harddiske. Jeg har købt en del billige ladere i Kina, det er slet ikke dem alle der nærmer sig den påtrykte strøm på udgangen. Hvis man i længere tid har brugt en strømforsyning der ikke er stor nok er der faktisk en risiko for at ødelægge batteriet da det helst skal helt op i spænding ved hver ladning.
Eneste ulempe ved at bruge en stor lader er at den også bruger mere effekt så virkningsgraden bliver ringe. Hvis batteriet indeholder 30wh koster det med den tilpassede originale lader måske 40wh at oplade, mens en for stor lader måske kan koste det dobbelte. I sig selv ikke det store problem, men hvis alle apperater bruger dobbelt strøm kommer det jo til at koste.

Besvar