Google-søgning resultere i dette vindue?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af EJB »

I går installerede jeg Spybot - Search & Destroy 2.4 og lavede en scanning med den.

Efterfølgende svarede jeg på Captaen, er det ikke sådan den hedder,
den hvor man skal skrive hvad der står, for at vise man ikke er en robot, hvis nogen skulle tro det.

Da jeg havde gjort det i Chrome, og efterfølgende ville søge i Explorer, blev jeg også nød til at gøre det der.
Firefox af-installerede jeg, og installerede igen, men får stadig at vide, at webstedets identifikation ikke kan bekræftes.
dialogbox.jpg
Så der er stadig et eller andet galt med min forbindelse til Googles søgemaskine.

jopa

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af jopa »

Har du korrekt dato og tid på din pc ?

Hvilken Win version kører du med ?

Hvis 7 eller 8 så har win sin egen antivirus som bør være rigeligt.(defender)
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af EJB »

Jeg anvender Windows 7.

Tid og dato er korrekt.

Alt fungere korrekt på pc'en.
Lige med undtagelse af www.google.com og www.google.dk i Firefox.

-Og Kaspersky, som jeg anvender burde være en af de bedste, og nu har jeg også anvendt Spybot - Search & Destroy.
pendec

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af pendec »

Ved du om du får din IP tildelt dynamisk?

Kan det være det skete, da du tændte din pc, og det samme også sker fra andre enheder? Kan det tænkes at skifter din offentlige ip adresse , så vil du ikke se det mere? For den er jo markeret som en spam ip adr, og det kan godt give problemer hvis du er blacklisted som spam bot.
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af EJB »

Ja, jeg får tildelt IP dynamisk.

Har en gang siden fået denne dialogboks, hvor jeg skulle skrive hvad der stod, i Chrome.

Firefox giver stadig ikke adgang til Google.

Har tænkt at hvis jeg afinstallere Chrome og Firefox og opdatere til Windows 10, så måske jeg vil slippe for dette uvæsen?

pendec

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af pendec »

Tag en pause på 24+ timer og sluk din internet modem/router. Så få du en ny ip og problemet forsvinder.
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af EJB »

Ja, nu har jeg så prøvet at lukke ned i 24 timer, og har efterfølgende kontaktet min net-udbyder med problemet.
Har så ikke fået nogen hjælp der - endnu!

-Men.... min dynamiske IP-adresse er vist ikke så dynamisk som jeg havde forestillet mig.
IP-adresse.jpg
Denne IP-adresse er hvad jeg hele tiden har haft? Og det er måske den der er problemet?
Den har ikke ændret sig i hele forløbet.
black-listet IP-adresse.jpg
Der er så 19 steder denne IP-adresse er black-listet?

I øjeblikket er det så kun Explorer jeg ikke kan søge på, uden at skulle skrive bogstaver,
for at bevise jeg er såre menneskelig og ikke en robot.
Firefox er ikke på pc'en i øjeblikket.
pendec

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af pendec »

Du må enten betale dig ud af problemet, og inden du gør, så få renset din pc for malware og spyware, som ikke spammer emails til diverse mail systemer, fra din maskine når du starter op igen. Prøv at check om du ikke installerer et program fra en side, som efter en ren installation også kræver du accepter div. regler for at du må installere programmer, og om du får nogle søgemenu i din browser fra det program.

Du kan nok ikke løse det med ip'n uden at du taler med din udbyder, og hvis denne ip er tildelt kort før du fik den, så er det slet ikke din maskine men personen som ejede den før dig, desværre. Det sker også.
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af EJB »

Jeg er ikke helt sikker på, jeg foratår hvad du mener.

Prøv lige at se denne, jeg tror ikke det har noget med min pc at gøre, men den IP-adresse jeg har fået tildelt.
ip-information.jpg
Nianet i Glostrup, ved jeg ikke lige hvad er,
men jeg har en mistanke om at det har noget med min udbyder at gøre og ikke mig og min lille pc.?
pendec

Re: Google-søgning resultere i dette vindue?

Indlæg af pendec »

Selvom de forsøger, så kan de ikke se præcis hvor du befinder men kun den router som de har information på og som er tættest på, som jeg husker forklaring på de infos de bruger.

Du må kontakte og forklare du ikke kan bruge søgemaskiner på nettet, fordi din ip adresse er blacklistet. Det er det bedste sted at starte.
Du kan også få information om denne ip er dynamisk, og hvis så, hvor længe du skal droppe forbindelse før denne skiftes ud, der er nogen som lader dig vente i flere dage, før den bruges til andre.

Men kontakt din udbyder og start der, og så håber vi at din pc ikke er årsagen.

btw,
Da dette problem startede havde maskine så været slukkede i længere tid? eller indenfor de sidste uger været inaktiv(Ferie?), og så har du fået ny når du starter pc'n og så går det galt.
f.eks ferie kunne tyde på du har dynamisk ip, dog med længere frigivelse end bare 24timer.

Besvar