Windows 10 - gratis opdatering

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Jeg kørte en standard Windows Update på min Windows 7 maskine tidligere i dag,
og herefter dukkede der automatisk et lille 'flag' op på process linien, der hedder
'Get windows 10'

Se evt baggrunds information her :
http://www.computerworld.dk/art/234043/ ... pgradering
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af Jobak »

pendec skrev: Så har du en officiel installation med Spartan browser, eller forsøger du at sige noget om en BETA windows 10? :evil:
Der var nok lidt misforståelser i beta udgivelser og officiel lancering fra MS.

Altså,
Du kan d 29/7 opgradere til den officielle windows og gøre det 12 måneder fra udgivelse, helt gratis. Du kan allerede nu reservere den frem til 29/7. Du kan hente en BETA udgave af windows 10 lige nu, som ikke kan opgraderes til officiel udgivelse, hertil kræves en ældre officiel windows.
Den email reservation er en notifikation på at det udgives, resten foregår helt automatisk, iflg. Microsoft.
Pendec læs nu hvad jeg skriver. Spartan browseren har jeg self i Win10 Preview udgaven på VM maskinen som kører på en Win8.1.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af Flammen »

jamen så havde jeg læst rigtigt på lektien ang. udgivelsesdatoen, trods modstridene oplysninger herinde
pendec

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af pendec »

Flammen skrev:jamen så havde jeg læst rigtigt på lektien ang. udgivelsesdatoen, trods modstridene oplysninger herinde
Der manglede så bare BETA i din information til Ulrik , oprindelig, så derfor var mit oprindelige indlæg også en henvisning til beta og officielle udgivelse. Så det blev hurtigt et rod. Ulrik havde nok set windows logo pop op på sin pc om denne reservation og derfor noget rod, når man taler beta udgivelser fra sidste år , og fejlede installationer, så blev Ulrik nok helt konfus.
Flammen skrev:den kom sidste efterår/vinter, og udløber hvis engang sidst i juli, når den endelige version udkommer.
jeg har forsøgt 2 gange på min maskine, men bootsectoren crasher efter kort tid for mig.
Det var altså BETA'n som udkom sidste år ;) og ikke Ulriks officielle henvisning til dagens MS info vindue.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af kovas »

Hej til Jer.
Det er fint nok med al den snak om beta eller ej. Men når jeg nu har en win 7 og det er den bedste windows version jeg har haft indtil nu, hvad får jeg så ud af at opdatere?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af pendec »

kovas skrev:Hej til Jer.
Det er fint nok med al den snak om beta eller ej. Men når jeg nu har en win 7 og det er den bedste windows version jeg har haft indtil nu, hvad får jeg så ud af at opdatere?
Jeg tror det kan siges, så enkelt som opdateringer til eksisterende, og hurtigere på nogle områder, DX12 er noget nogen ser frem til. integrationen mellem mobil/sky/desktop er der sikkert også mange der vil have forbedret. Start menu'n fra MS selv er tilbage i nyt design osv..

Jeg har selv sprunget Win10 over indtil videre, da jeg kører software som stadig kræver win7 og ikke klarer en opdatering lige nu. Win8 kører jeg primært på desktop til spil.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af kovas »

Hej Pendec.
Tak og hø hø det blev jeg ikke en dyt klogere af, Sikkert pga min ringe viden på området? Må prøve om google kan forklare det så jeg forstår det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
pendec

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af pendec »

kovas skrev:Hej Pendec.
Tak og hø hø det blev jeg ikke en dyt klogere af, Sikkert pga min ringe viden på området? Må prøve om google kan forklare det så jeg forstår det.
Så kan du jo nok bedre fortolke din gamle bil får en opgradering og kører hurtigere, og så får den lige en sjat maling. ;)
Alt er ved det samme og alligevel ikke.
egmadsen

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af egmadsen »

Læs lige det her om Win 10 inden I beslutter jer til at installere den.
Jeg holder mig til Win 7 det er efter min mening den bedste udgave af windows :)
http://beep.tv2.dk/2015-06-02-syv-ting- ... windows-10
pendec

Re: Windows 10 - gratis opdatering

Indlæg af pendec »

egmadsen skrev:Læs lige det her om Win 10 inden I beslutter jer til at installere den.
Jeg holder mig til Win 7 det er efter min mening den bedste udgave af windows :)
http://beep.tv2.dk/2015-06-02-syv-ting- ... windows-10
Nahh, Hvis Beep mener at Hjerterfri er argumentet for at droppe WIndows 10, så har de vist for meget tid til overs på arbejdet, til at skrive anmeldelser, når de kan bruge det som argument og et tab ved at opgradere. Der er jo masser af alternativer og apps som også løser det.

Synes deres 10 punkter er ringe. Så dem skal man vist tage med et gram salt til, for de kræver vist noget ekstra, for tamme er de, og er måske et tab men hvor stort er det lige i en Windows 10 sammenhæng.

Opdateringer: Klart en fordel at få ud på maskiner hurtigt.
WMC? Hvor bruger det endnu?
DVD afspiller , dem er der masser af?
USB floppy, det er da en nørd ting?

Gevinsten ved at Cortana kommer på Dansk er nok ikke så vigtig, de fleste vil klart tale engelsk alligevel præcis som en Iphone bruger har måtte vænne sig til i nogen tid, så +/- til det minus der.

[tag]egmadsen[/tag] Du dropper vel ikke Windows 10 på grund af Hjerterfri 8)

Besvar