Parabol, fiber eller kobber ?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af newpas »

Ja det er månedligt. Havde tdc men det var ca 300kr dyrere og langt lavere hastighed.

jopa

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af jopa »

Jeg har 50*50 fiber fra SE, samt grundpakke TV med smart tv og tilkøb af TV 3 og Charlie, samt fastnet telefon.
Koster omkring 500 om måneden alt efter forbrug på fastnettlf.
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af baggadap »

Jeg ville snuppe fiberen til internet og boxer til tv. Måske har din fiberudbyder en bedre tvpakke end vi kan få, men jeg synes nu også det er rart at slippe for en ekstra boks under tv'et.
calle

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af calle »

baggadap skrev:Jeg ville snuppe fiberen til internet og boxer til tv. Måske har din fiberudbyder en bedre tvpakke end vi kan få, men jeg synes nu også det er rart at slippe for en ekstra boks under tv'et.
Har været inde på boxers hjemmeside. Hvis deres pakke skal skæres helt ind til benet, så kan jeg ikke få tv3 plus, og den kanal SKAL jeg have pga. Formel Jen.

Tror jeg fortsætter med Totalpakken fra Viasat og udvider den med en extra tv-boks til 69,- kr. Det bliver 568,- kr. om måneden. Internettet giver jeg 200,- for.

Venlig hilsen
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af J-B »

calle skrev:
Har været inde på boxers hjemmeside. Hvis deres pakke skal skæres helt ind til benet, så kan jeg ikke få tv3 plus, og den kanal SKAL jeg have pga. Formel Jen.

Tror jeg fortsætter med Totalpakken fra Viasat og udvider den med en extra tv-boks til 69,- kr. Det bliver 568,- kr. om måneden. Internettet giver jeg 200,- for.

Venlig hilsen
Hvis du fortsætter med parabol, så kan du købe en ekstra modtager, (du skal nok også skifte din LNB) og købe sådan en her, http://www.electrola.dk/shop/smartwi-ko ... -13c1.html, så slipper du for de ekstra 69kr i måneden.
Ps. tror de kan findes meget billigere på ebay :wink:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af Aaen »

Jeg ser formel 1 gratis på rtl. Jeg har en ekstra skærm der peger på 19,2 grader øst. Ved ikke om alle canal digital's modtagere kan dett, men min kan. Dette fortsætter med at fungere, selvom at man vælger at lukke sit abonnement hos canal digital.
ulrik76
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 38
Tilmeldt: 04 jun 2012 21:30

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af ulrik76 »

Jeg har rådgivet lidt venner angående div tv pakker og internet udbydere:-)

Jeg har selv fullrate tv og internet , det koster ialt 400kr for 12 Mb og det de kalder fuldpakke. Det er jeg rigtig glad for. Mange ( gode ) kanaler. Men der skal bruges en setup boks. Men vi har kun et tv i husstanden...det er simpelt og billigt.

Se selv www.fullrate.dk


Men hvis jeg kunne så ville jeg skifte til fiber, da det giver en HEL anden følelse når de surfer på nettet, og de gamle kobber kabler er gammel teknik, som der snart ikke kan tunes mere hastighed udad.
Så pga af hastigheden på nettet ville jeg skifte.

Spørg hvis du vil vide mere :-)

Mvh ulrik
calle

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af calle »

ulrik76 skrev:Jeg har rådgivet lidt venner angående div tv pakker og internet udbydere:-)

Jeg har selv fullrate tv og internet , det koster ialt 400kr for 12 Mb og det de kalder fuldpakke. Det er jeg rigtig glad for. Mange ( gode ) kanaler. Men der skal bruges en setup boks. Men vi har kun et tv i husstanden...det er simpelt og billigt.

Se selv http://www.fullrate.dk


Men hvis jeg kunne så ville jeg skifte til fiber, da det giver en HEL anden følelse når de surfer på nettet, og de gamle kobber kabler er gammel teknik, som der snart ikke kan tunes mere hastighed udad.
Så pga af hastigheden på nettet ville jeg skifte.

Spørg hvis du vil vide mere :-)

Mvh ulrik
Takker :)

Har jeg muligheder, der er bedre end dem jeg har nu på TV-delen (beskrevet ovenfor) ? Fiber på internetdelen skal klart overvejes, da jeg tilsyneladende kan få en 100/100 for 250 dask om måneden. Det koster så vidt jeg kan se 1499,- at få skudt den ind. Betaler som sagt 200 for en 10/1 nu.

Venlig hilsen
ulrik76
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 38
Tilmeldt: 04 jun 2012 21:30

Parabol, fiber eller kobber ?

Indlæg af ulrik76 »

Det med leveringen af fiberen bør du kunne få med i prisen... hvis du beslutter dig for fiber, så ring og sig du evt gerne vil være kunde... hvis de er sultne nok giver de dig gratis indlægning af fiberen.. de strækker sig tit langt for at få nye kunder:-)
om du får 100/100 eller 20/20 på fiber er lidt ligegyldigt... specielt hvis du har en lidt ældre pc...jeg ville gå efter den laveste og billigste løsning:-)

Også har jeg lige set at telia faktisk er kommet langt ned i pris http://telia.dk/tv/tv-med-bredbaand/, der er dog ikke tv3 i pakken.(er jeg så fuldstændigt ligeglad med) men der er andre fede kanaler med i pakken for 450 kr, og 20 mb internet... men igen så er det med setupbokse:-(

Besvar