Ipad hopper hele tiden af wifi

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
calle

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af calle »

Vores Ipad hopper hele tiden af wifi. Vi får en meddelelse om, at safari ikke kan finde siden, fordi serveren ikke blev fundet. Vi har prøvet at slukke og tænde den, men det hjælper intet. Det hele begyndte med, at jeg installerede en wifi-extender i huset af hensyn til et Boseanlæg. Ipaden kunne tilsyneladende ikke finde ud af, om den skulle vælge den ene eller anden router. Men problemet er der også, selv om jeg slukker for extenderen. Hvad kan der mon være galt ?

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af Tom_AT »

Har i prøvet at resette router?

Alternativt. Ved godt i har købt range extender. Men man kunne jo også bare købe en ordentligt router der har god rækkevidde.
calle

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af calle »

Hej Tom.

Du har helt ret. Troede også, at jeg købte en ordentlig router, da jeg købte den dersens ASUS til næsten 700 kr. "Manden" sagde, at den var god icon_cheesygrin.gif Jeg skulle selvfølgelig have købt en kæmperouter, og have spurgt herinde først :oops: Så købte jeg senere en extender til 400 dask, og det fungerer egentlig ok. Enhederne skifter selv router. Det troede jeg egentlig ikke de kunne. Men nu er der altså lige den her ballade med Ipaden. Konen er tosset på mig, så jeg må hellere se at finde ud af noget i en fart.

Prøver lige at resette routeren.

Venlig hilsen
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af From »

Har du kode på wifi? Jeg har oplevet at IOS enheder ikke vil logge automatisk på usikrede wifi-net
calle

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af calle »

From skrev:Har du kode på wifi? Jeg har oplevet at IOS enheder ikke vil logge automatisk på usikrede wifi-net
Har kode på :great:

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af Tom_AT »

calle skrev:Hej Tom.

Du har helt ret. Troede også, at jeg købte en ordentlig router, da jeg købte den dersens ASUS til næsten 700 kr. "Manden" sagde, at den var god icon_cheesygrin.gif Jeg skulle selvfølgelig have købt en kæmperouter, og have spurgt herinde først :oops: Så købte jeg senere en extender til 400 dask, og det fungerer egentlig ok. Enhederne skifter selv router. Det troede jeg egentlig ikke de kunne. Men nu er der altså lige den her ballade med Ipaden. Konen er tosset på mig, så jeg må hellere se at finde ud af noget i en fart.

Prøver lige at resette routeren.

Venlig hilsen
Nu ved jeg ikke hvilken model du købte. Men de rigtigt gode routere med lang rækkevidde koster som regel også noget mere. Forvent omkring 1500,- eller mere :)

Det hjælper selvfølgelig ikke dig lige nu. Men så er du da klar over det, hvis dit problem ikke lader sig løse :)
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af DBS »

Jeg fulgt Tom_AT råd i denne tråd viewtopic.php?f=212&t=23556 og købt Asus router, i dag er jeg en lykkelig man, uden nogle problemmer med wifi overhovedet.
Ravagen
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 58
Tilmeldt: 09 sep 2014 13:06
Mit fyr: MGM comfort lux 15
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5772
Geografisk sted: Kværndrup

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af Ravagen »

Prøv lige at slukke extenderen og skifte trådløs kanal på routeren, lige nu står den sikkert på automatisk, hvilket den bør gøre, dette kan dog drille af og til. Så prøv dig lidt frem.

Tjek også om du kører 2,4 eller 5,0 GHz - 5,0 har en kortere rækkevidde og højere hastighed, 2,4 en længere rækkevidde men en lavere hastighed. Langt de fleste kan "nøjes" 2,4 GHz i stedet for at give køb på rækkevidden. ( De nyeste Asus routere understøtte begge dele og har ofte begge dele slået til, prøv at slå den ene fra )

Men som de andre siger start med resette router og også gerne extender, husk at vælge et helt nyt SSID.

God fornøjelse :-)
calle

Ipad hopper hele tiden af wifi

Indlæg af calle »

Ravagen skrev:Prøv lige at slukke extenderen og skifte trådløs kanal på routeren, lige nu står den sikkert på automatisk, hvilket den bør gøre, dette kan dog drille af og til. Så prøv dig lidt frem.

Tjek også om du kører 2,4 eller 5,0 GHz - 5,0 har en kortere rækkevidde og højere hastighed, 2,4 en længere rækkevidde men en lavere hastighed. Langt de fleste kan "nøjes" 2,4 GHz i stedet for at give køb på rækkevidden. ( De nyeste Asus routere understøtte begge dele og har ofte begge dele slået til, prøv at slå den ene fra )

Men som de andre siger start med resette router og også gerne extender, husk at vælge et helt nyt SSID.

God fornøjelse :-)
Det kunnne de jo godt have rådgivet mig om i Expert. Oprindelige router er 5,0 og extender er 2,4 kan jeg se på min liste over trådløse netværk. Vil prøve om jeg kan slå den med 5,0 over på 2,4. så kan den formentlig dække hele huset.

Mange tak for hjælpen.

Besvar