Side 3 af 5

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 19:22
af triumph
Der findes ikke noget mærke der hedder Medion. Det er Aldi der køber ind hos anerkendte producenter, og så kalder dem Medion.
Vi har købt 3 PCér (statinøre) De har været fine.
Der har ikke været nogen fejl på dem.
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 19:33
af Tom_AT
triumph skrev:Der findes ikke noget mærke der hedder Medion. Det er Aldi der køber ind hos anerkendte producenter, og så kalder dem Medion.
Vi har købt 3 PCér (statinøre) De har været fine.
Der har ikke været nogen fejl på dem.
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka

Har du helt selv regnet det ud ? :wink:

Sådan er det med rigtigt mange mindre mærker af bærebare. Der opkøbes stort af barebones og så bliver de solgt i forskellige masseproducerede konfigurationer. Det samme gør sig også gældende med fx MM-Vision, som ofte benytter sig af MSI barebones, som de så selv brander. På somme måde som fx Aldi med deres Medion bærbare.

Og i øvrigt er Medion skam er mærke, ejet af Lenovo. Så det kommer ikke bag på mig hvis Medion bærbare er bygget på Lenovo barebones.

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 19:36
af Brandsen
Halløj i forum,

Korrekt, Medion var oprindeligt tysk, måske netop derfor Aldi fører dem, men blev købt
af Lenovo for 2-3 år siden.

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 20:02
af MichaelK
triumph skrev: .....
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka
Som skrevet før, så har jeg aldrig haft en reklamationssag på pc udstyr. Min bror har
haft en bærbar til reparation i Bilka, og det var fuld tilfredsstillende service hele vejen
igennem. Derfor har jeg udtalt mig positivt om dem, derimod har jeg ingen erfaringer
med Elgiganten. Dem har jeg har handlet lidt med, uden at skulle have haft noget til
reparation 8)

Men nu har jeg aldrig haft en bærbar, kun stationære, og de er så nemme at skifte dele
i, så derfor har jeg aldrig haft bøvl med dem (men igen, har aldrig haft en der gik i udu
inden for garantiperioden).


Mvh.

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 21:15
af Flammen
@MichaelK du tager nu lidt fejl med startknappen. den blev først indført med 32 bit systemet altså win 95. win 3,0 og 3.1(16bit) havde ikke nogen startknap.
jeg havde selv meget svært ved overgangen til win 8.0 og 8.1, men med tilføjelsen af startknappen var problemet løst

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 21:31
af MichaelK
Flammen skrev:@MichaelK du tager nu lidt fejl med startknappen. den blev først indført med 32 bit systemet altså win 95. win 3,0 og 3.1(16bit) havde ikke nogen startknap.
jeg havde selv meget svært ved overgangen til win 8.0 og 8.1, men med tilføjelsen af startknappen var problemet løst
Prøv lige og læs mit svar til Zarge på side 2, så vil Du opdage at den ged er barberet icon_cheesygrin.gif

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 25 jan 2015 22:59
af triumph
MichaelK skrev:
Som skrevet før, så har jeg aldrig haft en reklamationssag på pc udstyr. Min bror har
haft en bærbar til reparation i Bilka, og det var fuld tilfredsstillende service hele vejen
igennem. Derfor har jeg udtalt mig positivt om dem, derimod har jeg ingen erfaringer
med Elgiganten. Dem har jeg har handlet lidt med, uden at skulle have haft noget til
reparation 8)

Men nu har jeg aldrig haft en bærbar, kun stationære, og de er så nemme at skifte dele
i, så derfor har jeg aldrig haft bøvl med dem (men igen, har aldrig haft en der gik i udu
inden for garantiperioden).


Mvh.
Jeg har flere gange haft reklamtioner i Bilka, inden for garentiperioden (hvor det er producenten der betaler). Der er gået godt.
Men jeg havde en bærbar der var tegnet ekstra forsikring på (hvor Bilka betaler). PCén mistede ofte netforbindelsen. Og skulle genstartes for at genoprette den.
Nogengange kunne den godt køre de timer man brugte den, uden fejl. Andre gange skulle den genstartes 6 gange på 3 timer.
Bilka blev ved med at hævde at de ikke kunne finde fejl på PCén, og ville have 150 kr i undersøgelsesgebyr hver gang den var til rep.
Det var den 4 gange, og hver gang tog det 6 til 10 uger. Altså 32 uger uden PC, og uden afklaring, og 600 kr fattigere. Uden de fandt fejlen.
Tilsidst så jeg ikke anden udvej, end at PCén fik en fejl de kunne finde (læs 1½ l cola)

Mine svigerforældre bor i ølstykke, men havde købt en printer i bilka i Slagelse, da de var på besøg hos os.
Den gik i stykker inden for garanti perioden.
De afleverede printeren til rep. og efter noget tid, fik de af vide at de kunne afhente den igen.
Konen kørte op for at hente den. Men fik af vide at printeren var udgået, så hun fik en ny model.
Hun så godt at papkassen var åben, men tænkte ikke nærmere over det.
Svigerforældrene kørte de 1½ time hver vej for at afhentede printeren.
Da de kom hjem, åbnede de kassen, og så at der hverken var printerkabel, eller printerpatroner.
De ringede til Bilka slagelse, og fik afvide at de "sku ikke skulle tage røven på dem, og snyde sig til ekstra printerpatroner".
De ringede til bilka´s hovedkontor, men fik det samme svar (bare lidt høfligere).
Så kørte de de 2x 1½ time tilbage til slagelse, for at forklare dem sagen.
Uden held. Bilka i slagelse hævde at min kone havde skrevet under på at printeren var komplet ved modtagelsen (Det var bare løgn)
De spurgte om de måtte se den underskrift, men det kunne ikke lade sig gøre....
De havde igen fat i hovedkontoret, uden det hjalp.
Så klagede svigermor til HP.
En eller anden chef fra HP skrev så til Bilka; At det ikke var en ordenlig måde at Bilka drev kundeservice på, og at hvis Bilka virkeligt ikke havde råd til at betale, så skulle HP nok betale printerpatrone og kabel.
Så syntes Bilka alligevel godt at de havde råd til at betale.
Det blev så aftalt at Svigermekanikken skulle afhente printerkabel og patroner i slagelse. Så de kørte for 4 gang de 1½ time til slagelse, for at konstatere at hende der skulle tage sig af sagen. Havde låst kabel og patroner inde, og ikke var tilstede.
Der blev efter adskellige aftaler, aftalt en ny tid for afhentning (Bilka ville nemlig ikke sende printerkablet, fordi svigermor SKULLE aflevere det gamle printerkabel, inden de kunne få et nyt) Så da de for 5 gang stod i Bilka, kunne de konstatere at de have bestilt printerkabel og patroner til den gamle printer.........
Så de tog lige turen igen: 6 x 3 timer i bil = ½ arbejdsuge

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 26 jan 2015 00:50
af MichaelK
Sikke en historie :evil: Fik jeg den behandling, så kom jeg der aldrig mere icon_frown.gif
Skal åbenbart prise mig lykkelig over, at jeg ikke har skullet have en pc til rep.
nogen af stederne.

Jeg har dog en Asus tablet, der har været til rep. inden for garantien. Men Asus har en
verdensomspændende garantiordning, så jeg kontaktede dem direkte. Det gik dælme
hurtigt. Pakken blev afhentet på min adresse af GLS, sendt ekspres til Brno i Tjekkiet,
eller er det Slovakiet? Repareret og sendt tilbage til mig med GLS, alt sammen på bare
fire dage. Iøvrigt uden nogen udgift for mig overhovedet :great:

Pointen er, at der både er gode og dårlige historier om de samme selskaber. Jeg tror det
er lidt af et lotteri, om man får en god eller dårlig oplevelse? Personligt har jeg kun haft
gode oplevelser, men jeg vinder selvfølgelig så kun små præmier i lotto 8)

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 27 jan 2015 21:53
af Jobak
Nu skal man altså heller ikke gå i Aldi igen, hvis uheldet skulle være ude med en Medion.
Så Aldi kan ikke klandres for dårlig kundeservice vedr. garantien.
her er Medion garanti info's:
Opbevar det originale købsdokument og garantikort omhyggeligt. MEDION og hans autoriserede servicepartner forbeholder sig ret til at nægte en garantireparation eller en garantibekræftelse, hvis dette dokument ikke kan tilvejebringes.
Sørg for, at apparatet i tilfælde af nødvendig fremsendelse er emballeret transport sikkert.
MEDION overtager omkostningerne ved fremsendelsen, når omkostningerne ikke overstiger en almindelig postforsendelse. Hvis der forekommer merudgifter, påhviler disse Dem.
Send venligst en så detaljeret beskrivelse af fejlen som muligt sammen med apparatet. Kontakt venligst ved fremsættelse af Deres krav hhv. før fremsendelse MEDIONs hotline. De modtager derefter et referencenummer (RMA-nr.), som De bedes anbringe synligt uden på pakken.

NY bærbar... Så blev det min tur...

: 27 jan 2015 22:08
af MichaelK
Ikke noget problem, jeg handler aldrig i ALDI :P (Alt for discountagtigt!)

Deres garanti info er såmænd heller ikke anderledes end så mange andre, og
sikkert heller ikke ringere? I bund og grund handler det om tillid, og alle kan
finde gode og mindre gode historier om næsten alle. Det er tråden har jo et
glimrende bevis på.

Jeg står dog fast på princippet om ikke at handle et bestemt sted, hvis jeg ikke
er blevet behandlet ordentligt. Omvendt har man også selv et ansvar for, at
kontrollere varerne ved modtagelsen, og ret til at nægte modtagelse såfremt
den ikke lever op til det beskrevne.

Det kan godt ske ekspedienter og speditører bliver en smule irritable, når jeg
insistere på at kontrollere varerene inden jeg acceptere modtagelsen, men det
er jeg sådan set kold over for. Fejl kan ske, og vil ske, når der er mennesker
indblandet.



Mvh.