MichaelK skrev:
Som skrevet før, så har jeg aldrig haft en reklamationssag på pc udstyr. Min bror har
haft en bærbar til reparation i Bilka, og det var fuld tilfredsstillende service hele vejen
igennem. Derfor har jeg udtalt mig positivt om dem, derimod har jeg ingen erfaringer
med Elgiganten. Dem har jeg har handlet lidt med, uden at skulle have haft noget til
reparation
Men nu har jeg aldrig haft en bærbar, kun stationære, og de er så nemme at skifte dele
i, så derfor har jeg aldrig haft bøvl med dem (men igen, har aldrig haft en der gik i udu
inden for garantiperioden).
Mvh.
Jeg har flere gange haft reklamtioner i Bilka, inden for garentiperioden (hvor det er producenten der betaler). Der er gået godt.
Men jeg havde en bærbar der var tegnet ekstra forsikring på (hvor Bilka betaler). PCén mistede ofte netforbindelsen. Og skulle genstartes for at genoprette den.
Nogengange kunne den godt køre de timer man brugte den, uden fejl. Andre gange skulle den genstartes 6 gange på 3 timer.
Bilka blev ved med at hævde at de ikke kunne finde fejl på PCén, og ville have 150 kr i undersøgelsesgebyr hver gang den var til rep.
Det var den 4 gange, og hver gang tog det 6 til 10 uger. Altså 32 uger uden PC, og uden afklaring, og 600 kr fattigere. Uden de fandt fejlen.
Tilsidst så jeg ikke anden udvej, end at PCén fik en fejl de kunne finde (læs 1½ l cola)
Mine svigerforældre bor i ølstykke, men havde købt en printer i bilka i Slagelse, da de var på besøg hos os.
Den gik i stykker inden for garanti perioden.
De afleverede printeren til rep. og efter noget tid, fik de af vide at de kunne afhente den igen.
Konen kørte op for at hente den. Men fik af vide at printeren var udgået, så hun fik en ny model.
Hun så godt at papkassen var åben, men tænkte ikke nærmere over det.
Svigerforældrene kørte de 1½ time hver vej for at afhentede printeren.
Da de kom hjem, åbnede de kassen, og så at der hverken var printerkabel, eller printerpatroner.
De ringede til Bilka slagelse, og fik afvide at de "sku ikke skulle tage røven på dem, og snyde sig til ekstra printerpatroner".
De ringede til bilka´s hovedkontor, men fik det samme svar (bare lidt høfligere).
Så kørte de de 2x 1½ time tilbage til slagelse, for at forklare dem sagen.
Uden held. Bilka i slagelse hævde at min kone havde skrevet under på at printeren var komplet ved modtagelsen (Det var bare løgn)
De spurgte om de måtte se den underskrift, men det kunne ikke lade sig gøre....
De havde igen fat i hovedkontoret, uden det hjalp.
Så klagede svigermor til HP.
En eller anden chef fra HP skrev så til Bilka; At det ikke var en ordenlig måde at Bilka drev kundeservice på, og at hvis Bilka virkeligt ikke havde råd til at betale, så skulle HP nok betale printerpatrone og kabel.
Så syntes Bilka alligevel godt at de havde råd til at betale.
Det blev så aftalt at Svigermekanikken skulle afhente printerkabel og patroner i slagelse. Så de kørte for 4 gang de 1½ time til slagelse, for at konstatere at hende der skulle tage sig af sagen. Havde låst kabel og patroner inde, og ikke var tilstede.
Der blev efter adskellige aftaler, aftalt en ny tid for afhentning (Bilka ville nemlig ikke sende printerkablet, fordi svigermor SKULLE aflevere det gamle printerkabel, inden de kunne få et nyt) Så da de for 5 gang stod i Bilka, kunne de konstatere at de have bestilt printerkabel og patroner til den gamle printer.........
Så de tog lige turen igen: 6 x 3 timer i bil = ½ arbejdsuge