Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bluray til tv

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Bluray til tv

Indlæg af Tom_AT » 12 dec 2014 16:45

Men nu er det jo en bluray afspiller han søger. Mig bekendt kan sådan en HDD-afspiller ikke afspille bluray skiver.

I øvrigt en lidt bøvlet løsning hvis du spørger mig. Eneste måde at få film på HDD er enten ved at downloade, oftest ulovligt eller rippe DVD og Bluray. Og skal det være i samme kvalitet, både hvad lyd og billede angår tager det pænt lang tid og fylder ret meget.

Det eneste rigtigt endnu, hvis man vil have billede og lyd i topkvalitet er stadig Bluray. Men diverse streaming-tjenester er ved at være godt med. Desværre kun på billedesiden.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Bluray til tv

Indlæg af thy » 12 dec 2014 17:20

batman100 skrev:En lidt anden vinkel på det herfra... jeg har sat en medieafspiller til mit tv, med en ekstern harddisk fyldt med film. Det er yderst behageligt at kunne vælge film med en remote fremfor at skulle bevæge mig fysisk hvis jeg får lyst til noget ordentlig action midt i genudsendelserne... I øvrigt ganske lydløst. Det er sådan en lille fætter jeg bruger, den afspiller også musik og billeder som jeg har på en separat harddisk https://www.komplett.dk/western-digital ... -g3/650544
fin info er dog ikke den option jeg søgte..har hardisk til parebol tv..

nu er vi lidt spil interaseret ikke mindst sønnen så ps3 passer fint ind og chefen hoppede på den :oops:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Bluray til tv

Indlæg af batman100 » 12 dec 2014 17:40

Rolig rolig Tomat... Nu spurgte han jo 'hvad skal man købe' og 'hvad er bedst til prisen'. Ved ikke hvordan du håndterer dine film, men for mig er det fedt at have en 2TB hd med film klar til at se, og så er det ikke relevant for emnet om jeg ulovligt har hentet filmene eller om jeg ripper mine dyrt indkøbte film (noget min computer snildt kan håndtere i løbet af natten helt af sig selv...!)

Ville - som jeg indledte med - bare gøre opmærksom på en anden mulighed end at købe en bluray afspiller...

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Bluray til tv

Indlæg af Tom_AT » 12 dec 2014 17:49

Rolig.. Der er ingen grund til at komme med smarte bemærkninger bare fordi du ikke er enig.

Men hvem står op og skifter skive midt om natten når du ripper. Selv på en rimeligt kraftig computer kan det nemt tage en time eller mere hvis man vil rippe en Bluray 1:1. Og så skal man jo stadig ud og købe BD drev.

Selvfølgelig er der andre muligheder, bare ingen der tilbyder samme kvalitet som BD.


Besvar