Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny "Gamer-PC"

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Landlyst » 19 nov 2014 22:28

MichaelK skrev:Og hvad tror Du der sker, når "Fars Baby" er samlet, og det første
spil er installeret? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Hmm.. Fisk:-o
Er det der hvor konen står i lingerier og kalder? :P


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Tom_AT » 19 nov 2014 22:29

MichaelK skrev:Men er vel dermed ude af billedet, når man vil bygge en "Gamer-PC"?

En god ydelse pr. Watt, finder man så bedst anvendelse for, på bærbare
enheder. Altså på enheder, hvor batteritiden er i fokus. Anbefalingen er
jo så god nok, set fra mit synspunkt.


Mvh.
Både og.
Nævnte FPU kan mange få brug af. Jeg tror såmænd sagtens du kunne have brugt en og aldrig mærket forskel på sådan en og så en i7.

Der er jo også alle de computere i mellem gamer-segmentet og så en almindelig bærbar. Her er et kæmpe marked for disse FPUer. Fx casual gaming, medie-center, almindeligt kontorarbejde, computere der ikke må fylde noget osv :)
Jo mindre energi der kræves jo mindre køling kræves der også. Dermed også mindre PSU, kabinet osv. Altså kan det være interessant til fx en bette computer stående under fjernsynet til diverse streamingtjenester, film fra netværk, youtube osv :)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af MichaelK » 19 nov 2014 22:37

Landlyst skrev: Hmm.. Fisk:-o
Er det der hvor konen står i lingerier og kalder? :P

He he... Det er vist ikke computerspil, Du har brugt mest tid på?
Ellers ville Du vide, hvad jeg mente med det? icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af MichaelK » 19 nov 2014 22:45

Tom_AT skrev:
Både og.
Nævnte FPU kan mange få brug af. Jeg tror såmænd sagtens du kunne have brugt en og aldrig mærket forskel på sådan en og så en i7.

Der er jo også alle de computere i mellem gamer-segmentet og så en almindelig bærbar. Her er et kæmpe marked for disse FPUer. Fx casual gaming, medie-center, almindeligt kontorarbejde, computere der ikke må fylde noget osv :)
Jo mindre energi der kræves jo mindre køling kræves der også. Dermed også mindre PSU, kabinet osv. Altså kan det være interessant til fx en bette computer stående under fjernsynet til diverse streamingtjenester, film fra netværk, youtube osv :)

Ok. Ja jeg har selv en quad-core android baseret mini PC, koblet i HDMI stikket på mit TV.
Den bruger jeg netop til musik og film via mit hjemmenetværk, og til alm. surfing på WEB.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Landlyst » 20 nov 2014 07:24

MichaelK skrev:

He he... Det er vist ikke computerspil, Du har brugt mest tid på?
Ellers ville Du vide, hvad jeg mente med det? icon_cheesygrin.gif
Det har du fuldstændigt ret i :great:

Og hvis du ikke brugte så meget tid på det, så vidste du hvad jeg snakker om icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Zippo_RTR
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 82
Tilmeldt: 29 okt 2014 11:17
Mit fyr: 16kw Scotte Black Star 1016 v.7 styring
Areal: 210+10
Brændsel: Træpiller HJ pillen eller GM
Fremviser gerne i postnummer: 7323
Dagligt forbrug: 34 Kg.

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Zippo_RTR » 20 nov 2014 11:00

Tom_AT skrev:
Ved ikke helt om dit indlæg er ment som sjov :wink:

AMD man som sådan godt sige er bagud i forhold til Intel hvad angår ren ydeevne. Men ser man på fx FPU'er er de ret langt fremme hvad angår ydelse pr watt. Så de har så vidt jeg ved ændret fokus. Måske i erkendelse af at de ikke kan være med Intel på rå power.
Jeg ved godt AMD er blevet noget bedre igennem årene, da har lært af deres fejl, det har intel skam også..
AMD har haft svært ved at holde deres CPU'er afkølet.

Men Intel overrasker hver gang..! mindre og vildere næsten hele tiden.. (lige bortset fra Intels ivy bridge den havde godt nok også problemer med varmen) hvis man altså leger med OC (Overclock)

Men AMD kan da nem bruges til en gamer pc, da du nemt kan få en meget billig AMD quad til næsten ingen penge.
tror ikke du kan mærke forskeld i dine spil hvad CPU angår.. det er nok i bund og grund mest GPU'en, selfølgelig vil jeg altid anbefale en quad core som minimum men en dual core kan også gøre det. :)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Tom_AT » 20 nov 2014 17:11

Zippo_RTR skrev:
Jeg ved godt AMD er blevet noget bedre igennem årene, da har lært af deres fejl, det har intel skam også..
AMD har haft svært ved at holde deres CPU'er afkølet.

Men Intel overrasker hver gang..! mindre og vildere næsten hele tiden.. (lige bortset fra Intels ivy bridge den havde godt nok også problemer med varmen) hvis man altså leger med OC (Overclock)

Men AMD kan da nem bruges til en gamer pc, da du nemt kan få en meget billig AMD quad til næsten ingen penge.
tror ikke du kan mærke forskeld i dine spil hvad CPU angår.. det er nok i bund og grund mest GPU'en, selfølgelig vil jeg altid anbefale en quad core som minimum men en dual core kan også gøre det. :)
Det lader til at være pænt mange år siden du har haft en AMD cpu mellem fingrene. Det er efterhånden ved at være 10 år siden AMD havde varmeproblemer med deres gamle Athlon CPUer. Det problem er længe løst.

Nogle af de nyere har til gengæld haft problemer med at ville køre ved temperaturer under 0c, ved fx kompressorkøling til overclocking.

pendec

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af pendec » 20 nov 2014 17:44

Tom_AT skrev:
Det lader til at være pænt mange år siden du har haft en AMD cpu mellem fingrene. Det er efterhånden ved at være 10 år siden AMD havde varmeproblemer med deres gamle Athlon CPUer. Det problem er længe løst.

Nogle af de nyere har til gengæld haft problemer med at ville køre ved temperaturer under 0c, ved fx kompressorkøling til overclocking.
Jeg ser ikke mange tråde på nationale og internationale forums med AMD cpu'r mere, det er alt sammen i5/i7 snak og så lidt R2x0 og nvidia GTX kort , intel har vist fået rigtig godt fat i gamers.

Der er nok en del bærbare som har AMD men har ikke set på dem længe og er nok blevet lidt intel forblændet.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af Tom_AT » 20 nov 2014 17:56

pendec skrev: Jeg ser ikke mange tråde på nationale og internationale forums med AMD cpu'r mere, det er alt sammen i5/i7 snak og så lidt R2x0 og nvidia GTX kort , intel har vist fået rigtig godt fat i gamers.

Der er nok en del bærbare som har AMD men har ikke set på dem længe og er nok blevet lidt intel forblændet.
Husk nu lige på der er stor forskel på forum-nørderne og så alle de andre der bare gerne vil spille. AMD har måske ikke så godt fat i hardcore gamerne hvad CPUer angår. Men de har stadig rigtigt godt fat i markedet hvad GFX angår. Sidste generation fik man generelt mest for pengene med AMD GFX, nu er det Nvidia GFX. Og sådan skifter det hele tiden.

Jeg kører stadig med en gammel AMD PhenomII 955BE og 760GTX. Den trækker stadig de nye spil. Måske ikke med alle details på ultra-high. Men det er tæt på.

Og ja, så er der jo også alle Intel fanboys'ne :wink:

pendec

Ny "Gamer-PC"

Indlæg af pendec » 21 nov 2014 17:19

Tom_AT skrev: Husk nu lige på der er stor forskel på forum-nørderne og så alle de andre der bare gerne vil spille. AMD har måske ikke så godt fat i hardcore gamerne hvad CPUer angår. Men de har stadig rigtigt godt fat i markedet hvad GFX angår. Sidste generation fik man generelt mest for pengene med AMD GFX, nu er det Nvidia GFX. Og sådan skifter det hele tiden.

Jeg kører stadig med en gammel AMD PhenomII 955BE og 760GTX. Den trækker stadig de nye spil. Måske ikke med alle details på ultra-high. Men det er tæt på.

Og ja, så er der jo også alle Intel fanboys'ne :wink:
Altså,altså... Findes der noget andet end hardcore gaming? Det er klart at bønderne som spiller Farmer 2015 måske ikke behøver en super Intel processor i pc'n men jeg sikker på deres John Deer nok gerne må fødes med en super processor til at planlægge dages høst :)

Og som andre facebook nørder, så må forum nørder, spørge er det noget andet end den form for blær når man skal vise potens?

Syntes personligt der er noget SM over cpu producenterne . og der er Intel vistnok den dominerende her ;) AMD får sgu for mange tæsk på det seneste.


Besvar