Tablets

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Jens O Hansen
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 nov 2012 21:17
Mit fyr: Amos dc 22
Areal: 218
Brændsel: Grantræ
Fremviser gerne i postnummer: 6990

Tablets

Indlæg af Jens O Hansen »

Nå det var åbenbart en gammel nyhed jeg kom til at citere, tiden går jo hurtigt :P Beklager
http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=10703

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Tablets

Indlæg af Tom_AT »

Landlyst skrev:Hey vi overvejer at finde en tablet til knægten på 5½.... Men det har jeg intet forstand på.... Hvad er forskellen på disse, udover en stor prisforskel og GB? :shock:

Som alt andet i denne verden får du hvad du betaler for. Om det skal være Android eller iOS (Ipad) må så være op til den enkelte at vurdere.

Men hvis du kan klare dig med en tablet kun med wi-fi er en Google Nexus 7 uden tvivl det bedste køb lige pt. Den koster 2000,- har en lækker 7" skærm og kører nyeste version af Android, desuden med quad-core CPU og andre lækkerheder. Hvis skærmen er for lille og du gerne vil have en 10" skærm er der fx Asus Transformer i forskellige afskygninger.

http://jyllands-posten.dk/digitalt/comp ... 800674.ece
EKP
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Blevet takket: 1 gang

Tablets

Indlæg af EKP »

Tom_AT skrev:

Som alt andet i denne verden får du hvad du betaler for. Om det skal være Android eller iOS (Ipad) må så være op til den enkelte at vurdere.

Men hvis du kan klare dig med en tablet kun med wi-fi er en Google Nexus 7 uden tvivl det bedste køb lige pt. Den koster 2000,- har en lækker 7" skærm og kører nyeste version af Android, desuden med quad-core CPU og andre lækkerheder. Hvis skærmen er for lille og du gerne vil have en 10" skærm er der fx Asus Transformer i forskellige afskygninger.

http://jyllands-posten.dk/digitalt/comp ... 800674.ece
Det var netop denne jeg selv havde valgt :great: .....men ikke til min søn på 6 år.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Tablets

Indlæg af Tom_AT »

EKP skrev:
Det var netop denne jeg selv havde valgt :great: .....men ikke til min søn på 6 år.
Hvorfor ikke til en 6 årig?
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Tablets

Indlæg af MichaelK »

Jeg tror EKP tænker lidt over i holdbarhed, altså sådan rent fyfsisk. En 6 årig er vel
ikke ligefrem kendt som nogen forsigtig-per, ud i fornuftig omgang med elektronik.
For det er altså de færreste tablets, der i længden kan tåle at blive tabt på gulvet,
eller lign. Jeg ville i hvertfald undersøge om, der skulle findes nogle covers med en
fornuftig beskyttelsesfaktor. F.eks. gummikanter eller lign.. Det ville næsten helt
sikkert forlænge produktets levetid :great:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Tablets

Indlæg af Tom_AT »

Det giver selvfølgelig god mening.
Omvendt kan man sige, 2000,- er ikke mange penge for en Tablet, og slet ikke af denne kaliber :-)
EKP
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Blevet takket: 1 gang

Tablets

Indlæg af EKP »

Tom_AT skrev:
Hvorfor ikke til en 6 årig?
I den klasse jeg underviser i (udviklingshæmmede med autisme) har vi en iPad3 og en Samsung Galaxy3 der går på omgang mellem eleverne. De bruges til førskoleopgaver, spil og anden underholdning - samt kommunikationstræning mv. Det vil være meget tæt på den brug som en helt almindelig 6 årig dreng har. Jeg ville købe Nexus selv fordi jeg har hørt positivt omkring dem men aldrig har prøvet dem selv - jeg er lidt nysgerrig anlagt :-)

Jeg er arv modstander af Apple og vil ikke have det indenfor dørerne i privaten - bare deres censur af nøgenbillederne i den nye hippiebog får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig icon_frown.gif

Skal jeg tage de professionelle briller på - og IKKE skulle skele til prisen - så faldt mit valgt på Ipad af følgende grunde...prioriteret:

- Børn ved i en meget ung alder hvad der er sejt at have og hvad der ikke er sejt at have. Jeg ville købe den tablet som der er størst chance for at han bliver glad for.

- Apple har stadig det største og bedste udbud af spil og "edutainmaint". Det er min bedste overbevisning at det kan være anderledes om et par år men det er jo ikke noget man kan vente på.

- Drengen skal snart i skole og børnehave og her er der størst chance for at han vil støde på iPad som en del af undervisningen. Det er i hvert fald denne platform mange skoler har satset på.

- iPad er en platform som giver god mening at arbejde med på sigt. Det er ikke noget man som sådan "vokser fra" men brugen kan naturligvis ændre sig. Det er lidt som at give en 5 årig en bærbar computer - det kan være en fordel at stifte bekendskab med elektronikken i en tidlig alder også selvom det primært er spil og youtube. Her giver en Android lige så meget mening som en iPad.

- iPad er lettest at finde ud af for ham - Android kan indstilles på mange måder...det er fedt nok men det kan godt gøre det lidt bøvlet for nogle børn.
EKP
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Blevet takket: 1 gang

Tablets

Indlæg af EKP »

MichaelK skrev:Jeg tror EKP tænker lidt over i holdbarhed, altså sådan rent fyfsisk. En 6 årig er vel
ikke ligefrem kendt som nogen forsigtig-per, ud i fornuftig omgang med elektronik.
For det er altså de færreste tablets, der i længden kan tåle at blive tabt på gulvet,
eller lign. Jeg ville i hvertfald undersøge om, der skulle findes nogle covers med en
fornuftig beskyttelsesfaktor. F.eks. gummikanter eller lign.. Det ville næsten helt
sikkert forlænge produktets levetid :great:


Mvh.
Gummicovers er et must til den aldersgruppe men så kan de også klare en hel del - kan købes mange steder på nettet afhængig af model.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Tablets

Indlæg af thy »

hmm knægten har set sig blind på den kurio7"
han bliver 6 sidst i febuar og får den ikke før... 7" er entelig stort nok.... men som jeg lige ser det er den også top styret(programmer) men ser hårdfør ud..

så jeg følger med her....prisen bliver måske bedre i januar

var lige et smut i bilka de fører ikke nogen billig mærker som alternativt...

tja 2 månder der kan jo ske meget i den verden...inden jeg skal invisterer..

han er godt kørende på min iphone 3gs fået brugt så er jo habil bruger af deres system(min første smart phone) kan de i pod eller hvad de hedder det samme bort set fra ringe..går ud fra de er uden simkort
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Jens O Hansen
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 nov 2012 21:17
Mit fyr: Amos dc 22
Areal: 218
Brændsel: Grantræ
Fremviser gerne i postnummer: 6990

Tablets

Indlæg af Jens O Hansen »

thy skrev:hmm knægten har set sig blind på den kurio7"
han bliver 6 sidst i febuar og får den ikke før... 7" er entelig stort nok.... men som jeg lige ser det er den også top styret(programmer) men ser hårdfør ud..

så jeg følger med her....prisen bliver måske bedre i januar

var lige et smut i bilka de fører ikke nogen billig mærker som alternativt...

tja 2 månder der kan jo ske meget i den verden...inden jeg skal invisterer..

han er godt kørende på min iphone 3gs fået brugt så er jo habil bruger af deres system(min første smart phone) kan de i pod eller hvad de hedder det samme bort set fra ringe..går ud fra de er uden simkort
Jeps Ipod touch kan det samme som iphone bare ikke ringe via gsm. Dog kan de når de er på trådløs internet ringe og skrive til andre ios enheder via facetime/imessenger.

Besvar