Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

netværks kabel

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

netværks kabel

Indlæg af coctail » 02 jul 2007 23:09

#metalman

Du skal ikke regne med at du kan få nogle netkort med bnc stik (coax) som du kan sætte i en moderne computer.. Hvis computeren er under 1½-2 år har den kun pci-x slots og ikke de gammeldags pci (de lange hvide) eller ISA slots.. hvis den har det sidste skal den nok være omkring 8-9 år gammel.

Dem billigste løsning vil nok være at trække nogle CAT5 kabler og så sætte en switch/hub ind imellem ved ca de 100 meter (det passer også med en rulles længde). en rulle CAT5 UTP (ikke skærmet) koster 225kr ved http://www.bj-trading.dk og så kommer der nogle stik til 2 kroner stykket.

eks.
2 ruller à 225kr = 550kr (bj-trading.dk)
4 stik à 2kr = 8kr (bj-trading.dk)
1stk hub á ~85kr (edbpriser.dk)

ialt. 643kr + fragt.

Jeg vil anbefale dig at lægge kablerne i noget pex-rør (det som man bruger til gulvvarme), eller noget andet som kan beskytte det.


Brugeravatar
carsten8310
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 08 jan 2007 15:41
Mit fyr: L25 Silver
Areal: 2x116 + det løse
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 7 Tons
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af carsten8310 » 03 jul 2007 15:45

Har lige fået af vide at netværk over strøm på 200 meter ikke vil havde nogle tab, så længe man bare ikke lige smutter forbi en lampe i haven ;) så direkte kabel og kun netværket på selve kablet så skulle man have mulighed for godt netværk.

men jeg vil da prøve at se nettet lidt mere igennem inden jeg prøver mig frem. takker igen for svar.

M.v.H

Carsten
Why Me !!

Besvar