Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forskel i tid.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Forskel i tid.

Indlæg af Lintz » 09 jan 2019 05:39

Ikke fordi det bekymre mig meget men jeg undre mig mere over hvorfor min pc og telefon ikke viser samme tid - Går da ud fra at oplysningerne komme samme sted fra.

Begge er sat til automatisk opdatering af tid og tidszone er København men pc ligger mellem 3 og 4 min foran telefon - Er der en fornuftig forklaring derpå ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Forskel i tid.

Indlæg af MichaelK » 09 jan 2019 12:46

Det kan have noget at gøre med, hvor langt signalet har rejst før det lander hos modtageren?
Jo længere rejse, jo større tidsforskydning. Jeg oplever det også tidsforskydning i andre
sammenhænge.
F.eks. kan jeg streame en live udsendelse på DR1 via Internettet, og opleve at udsendelsen
ikke er synkron med udsendelsen på Tv'et. Netop fordi signalet er længere tid om at nå frem
til den ene enhed, end den anden.

Endeligt er det jo ikke sikkert, at enhederne henter info om klokken det samme sted?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Forskel i tid.

Indlæg af pendec » 09 jan 2019 13:02

Nogle gange er Net tid, time server ikke aktiveret på ens pc, så vil din pc / telefon kunne være forskudt på tiden. Så skal du måske ind og aktivere "sæt tid automatisk" eller du skal checke om din mobil telefon er opsat med dette.

Når den henter kl. ude på nettet, så er der en timeserver hos microsoft som bruges til dette, på mobilen er det producenten eller google/apple som er timeserver for din mobil.

Det lyder mest som dine enheder ikke opdaterer tid automatisk.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Forskel i tid.

Indlæg af Lintz » 09 jan 2019 18:41

pendec skrev:
09 jan 2019 13:02
Nogle gange er Net tid, time server ikke aktiveret på ens pc, så vil din pc / telefon kunne være forskudt på tiden. Så skal du måske ind og aktivere "sæt tid automatisk" eller du skal checke om din mobil telefon er opsat med dette.

Når den henter kl. ude på nettet, så er der en timeserver hos microsoft som bruges til dette, på mobilen er det producenten eller google/apple som er timeserver for din mobil.

Det lyder mest som dine enheder ikke opdaterer tid automatisk.
Både telefon og pc står til at opdaterer automatisk - Men nu har jeg prøvet at sætte ur i pc ca 3 min tilbage og se om det ændre sig i forhold til telefon, som forøvrigt passer med min tab inden for få sekunder.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Forskel i tid.

Indlæg af Lintz » 09 jan 2019 18:42

MichaelK skrev:
09 jan 2019 12:46
Det kan have noget at gøre med, hvor langt signalet har rejst før det lander hos modtageren?
Jo længere rejse, jo større tidsforskydning. Jeg oplever det også tidsforskydning i andre
sammenhænge.
F.eks. kan jeg streame en live udsendelse på DR1 via Internettet, og opleve at udsendelsen
ikke er synkron med udsendelsen på Tv'et. Netop fordi signalet er længere tid om at nå frem
til den ene enhed, end den anden.

Endeligt er det jo ikke sikkert, at enhederne henter info om klokken det samme sted?
Kender godt dette med at streame udsendelser kontra at se dem direkte på tv - Der kan sagtens være ti sekunders forskel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar