Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problemer med cbb apn...

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Problemer med cbb apn...

Indlæg af Zarge » 24 maj 2016 19:38

Hejsa, mangler forslag...
Hvis jeg ligger en mms apn ind på min sony z3 compact, virker det perfekt, hvis jeg så også ligger en internet apn ind, så virker mms ikke mere... Hvis jeg så ændre eks "bærer" til noget forkert i internet apn, så den ikke fungere mere, så virker mms straks perfekt igen... Men internettet virker jo så naturligvis ikke... Så somma summarum, begge apn virker perfekt hver for sig, men ikke samtidig...
Nogen forslag?


pendec

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af pendec » 24 maj 2016 22:16

har du prøvet:

https://www.cbb.dk/kundeservice/opsatninger/

slet eksisterende indstillinger, få hentet de nye via sms, og så prøv igen? Så skal du ikke selv rette dem til.
mms profilen skal aldrig være aktiv men bare eksistere, internet profilen er altid den aktive, og mms kan fejle i at blive sendt hvis wifi er aktiv.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af Zarge » 25 maj 2016 21:40

kunne ikke hente dem via sms, men jeg fandt en mulighed direkte i mobios for at hente dem... Nu står der precist de samme som de sidste 50 gange jeg har prøvet, men umiddelbart virker det... Så jeg håber på det bedste :-)
Tak for hjælpen :-)

pendec

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af pendec » 25 maj 2016 22:00

Zarge skrev:kunne ikke hente dem via sms, men jeg fandt en mulighed direkte i mobios for at hente dem... Nu står der precist de samme som de sidste 50 gange jeg har prøvet, men umiddelbart virker det... Så jeg håber på det bedste :-)
Tak for hjælpen :-)
Android kan nulstille til de standard apn som ligger i telefonen som en liste for hele Europa, de burde da også virke fint.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af Zarge » 25 maj 2016 22:22

både ja og nej... når jeg nulstiller så er der kun en euinternet apn, og så virker det ikke.. Men der var så et andet sted under indstillingerne jeg fant mulighed for at hente apn indstillingerne ned... det virkede umiddelbart :-)


pendec

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af pendec » 26 maj 2016 09:48

Zarge skrev:både ja og nej... når jeg nulstiller så er der kun en euinternet apn, og så virker det ikke.. Men der var så et andet sted under indstillingerne jeg fant mulighed for at hente apn indstillingerne ned... det virkede umiddelbart :-)
Så er det sgu en værre telefon du har valgt, android har som standard på samsung og google(lg/motorola) haft lister for hele europa liggende som dækker apn's i brug der.

Virker det ikke, så er det noget galt med telefonens firmware eller bare mærket ;)

Som doku, her er en liste som du kan finde Telenor i: https://android.googlesource.com/device ... l-conf.xml
og CBB er også deri ;)

<apn carrier="CBB Internet"
mcc="238"
mnc="02"
apn="internet"
type="default,supl"
mvno_type="spn"
mvno_match_data="CBB Mobil"
/>


Ikke fordi jeg siger, så virker det men det er i hvert fald indstilingerne du skal bruge som ligger der. Så er noget andet galt når du ikke kan forbinde.

Kører Wifi på telefonen når du prøver dette?

pendec

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af pendec » 26 maj 2016 17:11

Jeg sad lige og tænkte, hvis det er helt umuligt, så kan du jo altid vælge at nulstille telefonen og fejler det så fra start. Så er det jo bare at få den ordnet hvis reklamationsretten er der.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Problemer med cbb apn...

Indlæg af Zarge » 27 maj 2016 07:02

Tja tror også det er tid til at prøve en reset... Nu virker internet og mms, men for ingen leveringsrapporter på sms og modtager også kun nogen sms, der var ellers ingen problemer før... Sikke noget bøvl..Men tak for hjælpen;-)


Besvar