Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilselskab

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
Besvar
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Flemmingth » 23 mar 2016 21:48

godsejeren skrev:Daws

Hvad med det der minimumsforbrug de skriver kender du noget til det
Hvis du havde læst det med småt - DET HELE - :wink: , så ville du under generelle vilkår have læst følgende:

citat -
CBB Mobil forudsætter et forbrug på et nummer på minimum 10 kr. pr. kalendermåned. Er forbruget under 10 kr., suppleres forbruget med et inaktivitetsgebyr svarende til forskellen fra det forbrugte beløb op til 10 kr. Er forbruget fx på 2 kr. i en kalendermåned, trækkes der 8 kr. i inaktivitetsgebyr. Det pågældende inaktivitetsgebyr bliver trukket den 10. i den efterfølgende kalendermåned. Bonustaletid og indholdstakserede SMSer indgår ikke i minimumsforbruget.
citat slut -

Jeg havde godt heller ikke set det før nu :oops:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af godsejeren » 23 mar 2016 22:02

Flemmingth skrev:Hvis du havde læst det med småt - DET HELE - :wink: , så ville du under generelle vilkår have læst følgende:

citat -
CBB Mobil forudsætter et forbrug på et nummer på minimum 10 kr. pr. kalendermåned. Er forbruget under 10 kr., suppleres forbruget med et inaktivitetsgebyr svarende til forskellen fra det forbrugte beløb op til 10 kr. Er forbruget fx på 2 kr. i en kalendermåned, trækkes der 8 kr. i inaktivitetsgebyr. Det pågældende inaktivitetsgebyr bliver trukket den 10. i den efterfølgende kalendermåned. Bonustaletid og indholdstakserede SMSer indgår ikke i minimumsforbruget.
citat slut -

Jeg havde godt heller ikke set det før nu :oops:
daws

den der kendte jeg godt til icon_cheesygrin.gif det var et andet minimumsbeløb jeg havde fundet men det er så kun hvis man køber en ny mobil samtidig kan jeg se
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

calle

Re: Mobilselskab

Indlæg af calle » 24 mar 2016 03:44

Jeg har haft Oister næsten lige siden de kom på markedet. Havde 3 før da. Jeg er MEGET glad for dem. Alt kan klares via hjemmesiden. Dvs. at du selv kan tilpasse din profil mht. udlandstelefoni osv osv, så den hele tiden er opdateret. Det er nemt og overskueligt. Der bliver automatisk trukket penge til kontoen fra min bankkonto. Mener det er 200 kr. ad gangen, og en regel om, at der altid skal stå mindst 100 kr. på kontoen, eller noget i den retning. Derfor opstår der naturligvis skæve tal, men det er klart at man prøver at holde udgifterne nede til betalingsservice ved kun at trække hver anden måned. Abonnement kan man skifte 1 gang hver måned for 29 kr. Det er lige så nemt som at klø sig selv et vist sted, men egentlig ret overflødigt. Du kan få dobbelt data for 20 kr.. Man behøver ikke at være nervøs for at bruge for meget tale eller data, idet man får en SMS, når 80 procent er brugt. Du kan vælge, på hjemmesiden naturligvis, at dit abonnement lukker ned, når du har brugt din taletid og dine data, men den profil er ikke forenelig med automatisk optankning.

Dækningen er fin nok til mig, men der er altså visse steder, hvor den er ringe ude i de mere øde områder af Danmark. Der er så roamingtjeneste til TDC, men den roamingtjeneste er så vag og langsom, at den må betragtes som totalt værdiløs.

Venlig hilsen

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Knaldperlen » 24 mar 2016 07:52

Ingen tvivl om at 3 er selskabet med dårligst dækning/kvalitet. TDC bestilte for nyligt en uvildig undersøgelse af mobilnettene i DK. Rapporten blev lavet af teknologisk institut, og kan læses her
http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/m ... rt2016.pdf

Bemærk at denne rapport er dannet ud fra mobiloplevelsen udendørs. Kommer man ind i et hus, vil resultatet forringes væsentligt.
Teleselskaberne begynder i løbet af kort tid at supportere kald over 4G samt wifi. Det betyder, hvid du f.eks. Indendørs har bedre wifi forbindelse end mobilforbindelse, så laver din mobil bare kaldet over wifi (uden at du skal tænke over det)

dannidines

Re: Mobilselskab

Indlæg af dannidines » 24 mar 2016 08:11

Hej alle sammen,

Jeg har "altid" (altså før jeg skiftede) haft telmore, hvilket var på TDC net med dækning OVERALT og blev da også opkøbt af TDC.. hos Temore kunne hele kunne klares via hjemmesiden, ganske nemt og overskueligt og før mange andre havde den "feature" så kunne man ringe gratis mellem telmore abonnementer - det er nærmest standard hos alle selskaber idag.

Jeg rejser dog en del med jobbet, og har defor skiftet til "3" grundet deres "3likehome." På den måde har jeg gratis telefoni/data i ca. 30 lande, hvilket giver mig mulighed for videochatte/tale med familie og venner.

Jeg har sparet mange penge på den måde, mit forbrug dækkes af et abonnement til 130kr/mdr. Dog troede jeg Tyrkiet var med i den aftale (forkert!!!) Og slog data til, hvilket kostede mig 5-600 kr i Facebook hilsener ;) :) :D så man skal lige kigge listen igennem før man sætter data til i udlandet :)

Dækningen på 3's netværk vs. telmore/TDC - der er TDC LANGT bedre her i "udkants Danmark" hvor jeg bor, dog er der 4G i de områder jeg er mest (hjemme/job) så mærker det mest når jeg besøger de gamle hvor der INGEN forbindelse er indenfor..

I udlandet har 3 dog væsentlig bedre ROAMING end da jeg havde telmore, ikke forbi telmore manglede forbindelse, men 3 har bedre signal og hurtigere netværk - måske det er blevet bedre idag... men anyways :)

Kunne jeg undvære udenlandstelefoni/data var jeg tilbage på et "TDC NET" selskab ASAP


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af triumph » 24 mar 2016 08:14

Knaldperlen skrev:Ingen tvivl om at 3 er selskabet med dårligst dækning/kvalitet. TDC bestilte for nyligt en uvildig undersøgelse af mobilnettene i DK. Rapporten blev lavet af teknologisk institut, og kan læses her
http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/m ... rt2016.pdf

Bemærk at denne rapport er dannet ud fra mobiloplevelsen udendørs. Kommer man ind i et hus, vil resultatet forringes væsentligt.
Teleselskaberne begynder i løbet af kort tid at supportere kald over 4G samt wifi. Det betyder, hvid du f.eks. Indendørs har bedre wifi forbindelse end mobilforbindelse, så laver din mobil bare kaldet over wifi (uden at du skal tænke over det)
Det bør nok nævnes at rapporten blev bestilt lige efterat TDC blev færdig med en stor opgradering af deres mobilnet. Det er nu over et år siden. De andre firmaer opgradere også deres net. Er der f.eks ikke noget med at Telia og Telenor er blevet slået sammen ?
Når det er sagt, så har vi skiftet mobilselskab ofte. Da konen arbejdede i københavn havde hun oister. det virkede fint i toget slagelse -kbh. men der var ingen dækning hos os. Jeg har en Telia arbejds tlf, fin dækning hos os, men ikke hos mine forældre der bor 10 km væk Mine forældre har TDC. fin dækning hos dem, ikke hos os. Vi har ofte skiftet nummer pga dækning/pris, og har aldrigt oplevet problemer med at få overført nummer

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Lintz » 24 mar 2016 08:14

Knaldperlen skrev: Teleselskaberne begynder i løbet af kort tid at supportere kald over 4G samt wifi. Det betyder, hvid du f.eks. Indendørs har bedre wifi forbindelse end mobilforbindelse, så laver din mobil bare kaldet over wifi (uden at du skal tænke over det)
Betyder det så at jeg for fremtiden ikke behøver at stå muse-stille 66 cm fra køleskabet, med det ene ben halvt løftet, hovedet lagt lidt på skrå og drejet godt til venstre for at gennemfører en samtale på mobilen ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Knaldperlen » 24 mar 2016 08:41

triumph skrev:Det bør nok nævnes at rapporten blev bestilt lige efterat TDC blev færdig med en stor opgradering af deres mobilnet. Det er nu over et år siden. De andre firmaer opgradere også deres net. Er der f.eks ikke noget med at Telia og Telenor er blevet slået sammen ?
Når det er sagt, så har vi skiftet mobilselskab ofte. Da konen arbejdede i københavn havde hun oister. det virkede fint i toget slagelse -kbh. men der var ingen dækning hos os. Jeg har en Telia arbejds tlf, fin dækning hos os, men ikke hos mine forældre der bor 10 km væk Mine forældre har TDC. fin dækning hos dem, ikke hos os. Vi har ofte skiftet nummer pga dækning/pris, og har aldrigt oplevet problemer med at få overført nummer
Korrekt at tdc bestilte en rapport lige efter opgraderingen sidste/forrige år, men denne rapport er en opfølgning, og den er fra i år. Så den giver et ret korrekt billede af den faktiske tilstand på mobilnettet (også efter telia/telenor sammenlægningen)

xkfc

Re: Mobilselskab

Indlæg af xkfc » 24 mar 2016 08:45

Jeg har haft Oister, æv der var dårlig dækning, dengang skrev de at de roamer over på TDC hvis det skulle være nødvendig og da vi altid har været tilfreds med TDC dækningen satsede jeg på at det nok skulle gå.

Efter 2 døgn var konklusionen at abbonementet var værdiløs, begge mine tøser og mig selv kunne konstatere at det alt for ofte og alt for længe stod "kun nødopkald"
Efter samtale med Oister fandt vi da også ud af at den prøvede at finde Oister i 5min inden den roamede til TDC, og hvis den så så et glimt at Oister netværk sprang den straks derover, 2sec senere "kun nødopkald"

Nu er det nogle år siden, det kan da være det er blevet bedre, det må det være, de kan jo ikke leve hvis folk kun har abbonementet i 2 dage. Heldigvis fik jeg ophævet bindingerne og fik også alle mine penge tilbage, men det holdt hårdt.

Hovsa, jeg fik først læst dette indlæg efter jeg havde skrevet mit.. det er så ikke blevet bedre.
calle skrev:Dækningen er fin nok til mig, men der er altså visse steder, hvor den er ringe ude i de mere øde områder af Danmark. Der er så roamingtjeneste til TDC, men den roamingtjeneste er så vag og langsom, at den må betragtes som totalt værdiløs.

Jeg har selv en firmabetalt løsning igennem TDC så det kan ikke være anderledes, konen og de to tøser har Happiimobil (TDC-net), billigt og service som Telmore før de blev indlemret i TDC :evil:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Landlyst » 24 mar 2016 09:47

Har prøvet alle, men vender tilbage til TDC, måske lidt dyrere meeeen det virker alle steder og har fri tale, sms og 30GB på 3 tlf og det dur bare... Det er sjældent jeg ikke kan køre 4G...


Besvar