Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilselskab

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
Besvar
pendec

Re: Mobilselskab

Indlæg af pendec » 30 mar 2016 08:57

Husk nu,
Telefonens firmware skal understøtte at køre via WIFI, det er ikke Skype vi taler om her, det er mobilens software som også gør at det virker.

Så 2 skal til, før bolden er i spil. Så nogen skal ud og købe ny telefon, Android klarer det vist fra 5.0, eller Apple Iphone 5c eller nyere, så kører det..


xkfc

Re: Mobilselskab

Indlæg af xkfc » 30 mar 2016 14:47

pendec skrev:Husk nu,
Telefonens firmware skal understøtte at køre via WIFI, det er ikke Skype vi taler om her, det er mobilens software som også gør at det virker.

Så 2 skal til, før bolden er i spil. Så nogen skal ud og købe ny telefon, Android klarer det vist fra 5.0, eller Apple Iphone 5c eller nyere, så kører det..
Som jeg læser det skal der vist også en ny router til..

Jeg har checket iphone 4S, 5S og 6, og kan ikke finde nogen menu, men det kan jo være hardwaren er klar og softwaren (firmwaren) så bare skal på plads.

Men mon det nogensinde kommer så vidt? hvis man læser et par år tilbage i illustreret videnskab burde vi kunne beame os til Mars på nuværende tidspunkt.
Hvor stort er behovet egentligt, vi har jo super signal så jeg vil ikke ofre en krone. Wifi er der jo i forvejen og man kan kontaktes på mails på tværs af mobilnet og wifi.
Video 2000 var smart, det kom bare aldrig ind i varmen. Sådan er der så meget, når man får sin løn så er der så lidt. :(

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af Brandsen » 30 mar 2016 15:29

Halløj i forum,

Jeg har set et menupunkt på iPhone 6, der på engelsk sproget version hedder 'Wi-Fi Calling',
og det skal tydeligvis aktiveres for at samtaler kan hoppe mellem 4G og Wi-Fi

Men jeg har ikke dette menupunkt på min iPhone 6, og er i tvivl om det skyldes manglende firmware
update som du skriver, eller om det i virkeligheden er afhængig af den teleudbyder din iPhone
er forbundet til. Der er jo p.t ingen danske teleselskaber der har åbnet for muligheden endnu.

Samtidigt har jeg forstået, at man også skal aktivere VPN forbindelse på sin iPhone, for at sikre
det er en sikker data forbindelse der anvendes, når en samtale hopper over på wifi datanetttet.

Bare mit billede af den aktuelle situation.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: Mobilselskab

Indlæg af pendec » 30 mar 2016 16:54

xkfc skrev:Video 2000 var smart, det kom bare aldrig ind i varmen. Sådan er der så meget, når man får sin løn så er der så lidt. :(
Det var alt for langt tilbage, bare gå 1 år tilbage, 3D på tv skærme, og nu er det yt igen! .. Teknologier går hurtigt, og mon VR som er efterårets hitter, bliver det med den revolution vi har indenfor tech.

Jeg ved ikke hvorfor router skal opdateres, så meget har jeg ikke læst på lektien ;) Men det vil jeg gøre når TDC lancerer den løsning, lolland har sgu ringe forbindelser, så det er altid vel modtaget hvis man kan bruge mobil over wifi.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af godsejeren » 30 mar 2016 19:17

Daws

Så er beslutningen truffet og der er bestilt abonnement ved oister så må vi se hvordan det er. Man kan da heldigvis altid skifte igen. Tak for alle de mange forskellige input i er kommet med :great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Mobilselskab

Indlæg af EJB » 01 apr 2016 20:07

godsejeren skrev:Daws

Så er beslutningen truffet og der er bestilt abonnement ved oister så må vi se hvordan det er. Man kan da heldigvis altid skifte igen. Tak for alle de mange forskellige input i er kommet med :great:
Tillykke, håber du bliver tilfreds.
Jeg fik følgende svar fra Oister ang. mit spørgsmål om at jeg troede at jeg anvendte Wifi:
"Det er helt korrekt, at 3 er de første til at åbne for telefon opkald over WiFi. Man har dog førhen godt kunne bruge tjenester som Skype, FaceTime og Viber over WiFi, men at bruge det reelle telefon netværk over WiFi er helt nyt :-)"

Jeg har så åbenbart kun anvendt Wifi til mine Viber samtaler, som jeg anvender til udlandet for at ringe gratis.
Måske har man ikke lyst til at reklamere for Viber.
Lige så snart den er installeret i ens telefon viser den også om det nummer man vil i kontakt med er en der anvender Viber.
Så kan man jo anvende det hvis forbindelsen er dårlig, og så spare man vel også på sin samtaletid,
hvis man har et abonnement med lille samtaletid?.
To fluer med et smæk?

xkfc

Re: Mobilselskab

Indlæg af xkfc » 01 apr 2016 23:11

EJB skrev:Tillykke, håber du bliver tilfreds.
Jeg fik følgende svar fra Oister ang. mit spørgsmål om at jeg troede at jeg anvendte Wifi:
"Det er helt korrekt, at 3 er de første til at åbne for telefon opkald over WiFi. Man har dog førhen godt kunne bruge tjenester som Skype, FaceTime og Viber over WiFi, men at bruge det reelle telefon netværk over WiFi er helt nyt :-)"

Jeg har så åbenbart kun anvendt Wifi til mine Viber samtaler, som jeg anvender til udlandet for at ringe gratis.
Måske har man ikke lyst til at reklamere for Viber.
Lige så snart den er installeret i ens telefon viser den også om det nummer man vil i kontakt med er en der anvender Viber.
Så kan man jo anvende det hvis forbindelsen er dårlig, og så spare man vel også på sin samtaletid,
hvis man har et abonnement med lille samtaletid?.
To fluer med et smæk?
Du bruger Viber, jeg bruger Nimbuzz da Viber tidligere ikke havde Viber Out.
Problemet med de forskellige Wifi løsninger er at der ikke er mulighed for In funktionen uden at have samme software på begge enheder, det er der telefon systemet har sin trumf. I dag har Apple brugere også Facetime, som jo er smart i og med det bruger samme login og system som i forvejen er i drift.

Wifi call via telefonsystemet må jo blive til samme betingelser som er i ens abonement. Fidusen for operatørene må være at der frigives plads på masterne.


Besvar