Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bindingsperiode

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Landlyst » 06 nov 2014 10:15

jopa skrev:
Renten er ikke det eneste interessante, når man skal låne penge. De samlede årlige omkostninger fortæller hvor dyrt det reelt er at låne penge. :P

Ingen skal fortælle mig at den bedste deal ikke opnås ved at have pengene med.
Så må vi være en del som hedder "Ingen".... :shock:

Hvis du kan gå ned og købe en tlf. på afbetaling til 0% åop og der ved få den billigere end kontantprisen, så må det da være bedre?

Du kan jo også af og til købe ting på afbetalning til 0% Åop... Så der er der da ingen forskel på at spare op eller betale af.... Hvis du kan spare 500kr op om måneden og skulle bruge 5000 så er det 10 mdr... Hvorfor så ikke få tingen nu og betale de 500 om måneden i ti måneder??

Man skal jo bare huske at tænke sig om... Og det kan faktisk være dyrt at have penge i banken.... Ja skræmmende men har da set regne eksempler hvor opsparinger trækker MINDRE i rente end banken trækker i GEBYRE.... Så jo sommetider er det sådan... Men det burde bare ikke være det... Det kan vi så godt blive enig om... Men jeg er godt nok ligeglad med om jeg skal spare op eller betale af, hvis det er billigere... Det er de sammen penge... :great:


jopa

Bindingsperiode

Indlæg af jopa » 06 nov 2014 11:17

Landlyst skrev:
Så må vi være en del som hedder "Ingen".... :shock:

Hvis du kan gå ned og købe en tlf. på afbetaling til 0% åop og der ved få den billigere end kontantprisen, så må det da være bedre?

Du kan jo også af og til købe ting på afbetalning til 0% Åop... Så der er der da ingen forskel på at spare op eller betale af.... Hvis du kan spare 500kr op om måneden og skulle bruge 5000 så er det 10 mdr... Hvorfor så ikke få tingen nu og betale de 500 om måneden i ti måneder??

Man skal jo bare huske at tænke sig om... Og det kan faktisk være dyrt at have penge i banken.... Ja skræmmende men har da set regne eksempler hvor opsparinger trækker MINDRE i rente end banken trækker i GEBYRE.... Så jo sommetider er det sådan... Men det burde bare ikke være det... Det kan vi så godt blive enig om... Men jeg er godt nok ligeglad med om jeg skal spare op eller betale af, hvis det er billigere... Det er de sammen penge... :great:
Det foregår i ens hovede :P
Jeg hader at skylde penge og derfor har jeg med alderen fået den fikse ide at jeg har en buffer dvs gerne hvad der svarer til en månedsløn til uforudsete udgifter.

Sidst gik et varmelegeme i vores kogeplade og en ny indexion var billige end rep af den gamle. (fik 20%)

Bilen er købt og betalt og har en konto der hedder bil, så når den gamle skal udskiftes i foråret 16 har jeg pengene og gammel bil i bytte.

Jeg ved jeg kan lyde helleig, men har sgu ikke nerver til ikke at have lidt på kistebunden.
Måske er det noget Jysk og tilhører min årgang :P

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Landlyst » 06 nov 2014 12:13

jopa skrev:
Det foregår i ens hovede :P
Jeg hader at skylde penge og derfor har jeg med alderen fået den fikse ide at jeg har en buffer dvs gerne hvad der svarer til en månedsløn til uforudsete udgifter.

Sidst gik et varmelegeme i vores kogeplade og en ny indexion var billige end rep af den gamle. (fik 20%)

Bilen er købt og betalt og har en konto der hedder bil, så når den gamle skal udskiftes i foråret 16 har jeg pengene og gammel bil i bytte.

Jeg ved jeg kan lyde helleig, men har sgu ikke nerver til ikke at have lidt på kistebunden.
Måske er det noget Jysk og tilhører min årgang :P
Jamen det er der heller ikke noget galt med... Men det er bare ikke altid at det er dyrere at købe på afbetaling... :great:

Og bare fordi at man køber på den måde kan man godt have noget på kiste bunden.... :great:

Man skal bare huske at tænke sig om... Det er ligesom med flexlån kontra fastforrentet..... Der er for og imod... Og nogle har økonomi til det ene og andre det andet...


Besvar