Mulig optimering?

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
Nikolajhedegaard
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 jan 2021 11:45
Mit fyr: Blackstar+ 16kw
Areal: 368
Brændsel: Lava 6mm
Geografisk sted: 8920

Mulig optimering?

Indlæg af Nikolajhedegaard »

Hej Stokerpro.

Jeg har helt grøn indenfor pillefyr. Sagen er den jeg har købt en ejendom på tvangsauktion, hvor der står et Blackstar+ 16 kw med V13 styring.
Da jeg ikke har fået info/guidens fra tidligere ejer, har jeg haft stor glæde af dette forum icon_cheesygrin.gif :great:

Efterhånden er jeg ved at blive "venner" med kedlen, men kunne godt tænke mig jeres besyv.

Gode ideer til at optimere yderligere?

Hvis i tjekker mit forbrug, skal det nævnes at jeg har ændret lidt på gulvvarmestyringen d. 21.01.21

direkte link: https://stokercloud.dk/v3/#/nikolajhedegaard/main-page
jeg opvarmer 368 m2, hvoraf halvdelen i øjeblikket er under ombygning = dårlig isolering.

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
8
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Mulig optimering?

Indlæg af Pawgs »

Hvis lux målere viser rigtig ser det ud til at bålet ofte er ved at gå ud.

Der er ikke iltmåler på den?
Nikolajhedegaard
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 jan 2021 11:45
Mit fyr: Blackstar+ 16kw
Areal: 368
Brændsel: Lava 6mm
Geografisk sted: 8920

Re: Mulig optimering?

Indlæg af Nikolajhedegaard »

Pawgs skrev: 25 jan 2021 19:27 Hvis lux målere viser rigtig ser det ud til at bålet ofte er ved at gå ud.

Der er ikke iltmåler på den?
Ja den svinger helt utroligt meget i lux ? Men nu idag har den været stabil, jeg ved ikke om det kan være føleren den er gal med. Syns jeg har prøvet at rense, men ved ikke om der er et tricks hertil?

Jeg må melde pas til om den har iltmåler, men "aktuel O2" har ihvertfald lidt ændringer i kurven ind i mellem, så det vil jeg tro den har. Hvordan tjekker jeg dette? icon_cheesygrin.gif

Besvar