røg i fyrrum/magasin

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 13 nov 2019 12:43 Enig, og derfor skrev jeg han kunne prøve denne booster, som NBE nævner det er. Virker den ikke, så burde VVS'r som ikke havde en i bilen, nok havde stoppet ham og sagt den extender var bedre eller ligger fyrrum 50 meter væk, så ved vi også hvorfor og en anden løsning skal til.
f.eks skal ethernet trækkes over strøm som en mulig løsning, hvis det er sådan.

Jeg tror den bærbare test, må havde været fra fyrrum også eller er det jo ikke relevant for emnet.
Den booster du linker til giver forbedret wifi signal til styringnen,
men hans problem er at tabletten ikke kan finde wifi signal i fyrrum.
Så før tabletten finder wifi, kommer han ikke længere i processen.

At boosteren virker på styringen, ja det hjælper jo ikke på signalet til tabletten.
Hans næste trin i processen er at få wifi ud til fyrrummet.
Så kan man derfra se om der er behov for indkøb af ekstraudstyr.
Ellers kunne man sikkert finde mange spændende ting han kunne montere new4
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 13 nov 2019 13:29 Den booster du linker til giver forbedret wifi signal til styringnen,
men hans problem er at tabletten ikke kan finde wifi signal i fyrrum.
Så før tabletten finder wifi, kommer han ikke længere i processen.

At boosteren virker på styringen, ja det hjælper jo ikke på signalet til tabletten.
Hans næste trin i processen er at få wifi ud til fyrrummet.
Så kan man derfra se om der er behov for indkøb af ekstraudstyr.
Ellers kunne man sikkert finde mange spændende ting han kunne montere new4
Hans problem er, han ikke kan finde internet/AP i fyrrum, og tablet virker derfra. Det har han bekræftet fra pkt. 3 i manual?
mati0921 skrev: 07 nov 2019 19:42 trin 3. listen er tom... :)
Samme som jeg var igenem hos min ven med RTB i fyrrum og fik en extender sat op fordi VVS'r mente det var løsningen.

Forbind fyret med nettet
1. Åbn den trådløse skærm og forbinde med dit fyr.
2. Tryk på knappen Setup->Tilslut til Stokercloud
3. Vælg den ønskede trådløse router på listen og indtast derefter kodeordet til routeren
4. Du får en bekræftelse fra app'en når styringen er succesfuldt tilsluttet den trådløse router

Hvis jeg har læst forkert, så må du da bare linke til hvor han skriver pkt.3 i din reference ikke er dette.
Men du har nok ret, du kan nok finde mange spændende alternativer :twisted:
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 13 nov 2019 14:26 Hans problem er, han ikke kan finde internet/AP i fyrrum, og tablet virker derfra. Det har han bekræftet fra pkt. 3 i manual?



Samme som jeg var igenem hos min ven med RTB i fyrrum og fik en extender sat op fordi VVS'r mente det var løsningen.

Forbind fyret med nettet
1. Åbn den trådløse skærm og forbinde med dit fyr.
2. Tryk på knappen Setup->Tilslut til Stokercloud
3. Vælg den ønskede trådløse router på listen og indtast derefter kodeordet til routeren
4. Du får en bekræftelse fra app'en når styringen er succesfuldt tilsluttet den trådløse router

Hvis jeg har læst forkert, så må du da bare linke til hvor han skriver pkt.3 i din reference ikke er dette.
Men du har nok ret, du kan nok finde mange spændende alternativer :twisted:
Se sidste indlæg side 1
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pendec

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 13 nov 2019 14:38 Se sidste indlæg side 1
???? Jeg misforstod intet, og din link til manual og hans svar er et rigtig godt svar på mit indlæg, så når ting afklares så udvikler de sig og du hoppede på et sidespor , hvis du ikke kan se/læse det selv.
mati0921 skrev: 06 nov 2019 17:17 Kan heller ikke få det til at gå på nettet. når jeg går ud af appen kan den gå på mit wifi, og når jeg så går ind i appen og forbinder til fyret hopper den af wifi igen.... :x icon_frown.gif
For de mindre IT sagkyndige, så kan tablet kun forbinde til 1 netværk af gangen, altså hans Internet AP eller pillefyrets AP. Og når han går om i Android og forbinder, så er der signal til internet og kan komme på hans wifi, og når han så går tilbage i APP og forbinder til fyret, så går den på hans pillefyrs wifi og ja, så er der ikke internet der :) Get it???????
Det har trådstarter kun gjort for at bekræfte at der er internet i fyrrum, og at pillefyr ikke ser det i opsætning og det fejler på "pkt 3".
Nu kan det vist ikke skæres mere ud i pap.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 13 nov 2019 14:45 ???? Jeg misforstod intet, og din link til manual og hans svar er et rigtig godt svar på mit indlæg, så når ting afklares så udvikler de sig og du hoppede på et sidespor , hvis du ikke kan se/læse det selv.


For de mindre IT sagkyndige, så kan tablet kun forbinde til 1 netværk af gangen, altså hans Internet AP eller pillefyrets AP. Og når han går om i Android og forbinder, så er der signal til internet og kan komme på hans wifi, og når han så går tilbage i APP og forbinder til fyret, så går den på hans pillefyrs wifi og ja, så er der ikke internet der :) Get it???????
Det har trådstarter kun gjort for at bekræfte at der er internet i fyrrum, og at pillefyr ikke ser det i opsætning og det fejler på "pkt 3".
Nu kan det vist ikke skæres mere ud i pap.
Pkt. 3 referere til de wifi netværk der kan vælges på tabletten.
Han er ikke kommet til wifi opsætning på styringen i fyret endnu.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 13 nov 2019 16:04 Pkt. 3 referere til de wifi netværk der kan vælges på tabletten.
Han er ikke kommet til wifi opsætning på styringen i fyret endnu.
Ja, de AP som findes på trådstarters netværk, og der er der ingen at se på tablet som pillefyr ser, når man kommer til pkt 3.
2. pkt handler om at forbinde til Stokercloud :shock:

Hvorfor har du lagt links til stokercloud, skrevet side 20, og yderligere bedt ham komme på stokercloud, hvis problemet du stædigt mener er tablet han ikke snakker om, som ikke forbinder til fyret, som jeg igen og igen, siger er misforsået.

Gider ikke vade i den mere, du har ikke forstået og så er den ikke længere. Hvis du ikke kan følge dine egne råd, hvordan skal andre så tro på dem.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 13 nov 2019 16:24 Ja, de AP som findes på trådstarters netværk, og der er der ingen at se på tablet som pillefyr ser, når man kommer til pkt 3.
2. pkt handler om at forbinde til Stokercloud :shock:

Hvorfor har du lagt links til stokercloud, skrevet side 20, og yderligere bedt ham komme på stokercloud, hvis problemet du stædigt mener er tablet han ikke snakker om, som ikke forbinder til fyret, som jeg igen og igen, siger er misforsået.

Gider ikke vade i den mere, du har ikke forstået og så er den ikke længere. Hvis du ikke kan følge dine egne råd, hvordan skal andre så tro på dem.

Pkt. 2 er det der skal trykkes på for at gå i gang med opstning af wifi netværks tilslutning til styring i fyret.
Pkt. 3 er at vælge det netværk der skal tilsluttes til.


Forbind fyret med nettet
1. Åbn den trådløse skærm og forbinde med dit fyr.
2. Tryk på knappen Setup->Tilslut til Stokercloud
3. Vælg den ønskede trådløse router på listen og indtast derefter kodeordet til routeren
4. Du får en bekræftelse fra app'en når styringen er succesfuldt tilsluttet den trådløse router


Han skriver at der ikke ses netværk, så derfor er den ikke længere.
Han kan ikke tilslutte netværk, fodi der ikke er netværk.
Hvad hjælper en booster på det ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pendec

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pendec »

Som jeg oprindelig skrev,
Vi var ude i samme historie hos min ven som har fået en RTB sat op, og der gik VVS'r ind og gav ham en 500kr's løsning. Mit forslag var at prøve antennen på pillefyr på grund af dets opbygning, giver en ringe modtagelse som mobiler og andet ikke har ved samme position.
Jeg nåede ikke at hjælpe mere, da manden gik direkte til vvs'r her :( da de stadig var på stedet og rodede med noget andet.

Trådstarter prøver måske antenne, måske går han efter vvs'r og får en extender. Problemet ændres ikke på det grundlag men signalet forbedres enten på klient eller på signal. Mulighederne er flere, som kun vvs'r kan tjene lidt ekstra avance på men man må betale når man ikke kan selv, det er jo fair nok, hvis rådgivning fejler her.
Trådstarter virker ferm nok til at forstå sin tablet kører en APP på android :) Så derfra og til andre røverhistorier som er kommet op, det må trådstarter jo selv vurdere lidt på.

Antenne kan returneres , og koster måske 40kr i brevporto :) Så ikke et kæmpe tab, ved at returnere hvis man ikke synes det hjælper.

Jeg er forduftet fra emnet og gider ikke fluekneppe mere omkring det.
Håber trådstarter får hjælpen fra pille bruger herfra.
mati0921
Stoker II
Stoker II
6
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27 jun 2017 15:37
Mit fyr: blackstar 16kw
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9460
Blevet takket: 2 gange

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af mati0921 »

routeren står i huset. ca. 30 meter fra værkstedet, og 2 mure imellem. hvis jeg stiller den bærbare oven på fyret er der fuld signal på pc.
Har sat antennen på fyret, og hvis jeg laver et hotspot på tlf. og ligger den ved siden af antennen kan fyret fange den indtil man flytter tlf. en meter væk fra fyret...
Kan man få noget der kan fange wifisignalet og forstærke det. så sætter jeg den på væggen ved fyret, så må det kunne fange det eller hvad gør folk? :)


Det har nu kørt et døgn mere. stadig med røg i magasinet, og den har skrevet forhøjet modtryk en gang, men ikke gået ud. :)
pendec

Re: røg i fyrrum/magasin

Indlæg af pendec »

mati0921 skrev: 13 nov 2019 17:23 Kan man få noget der kan fange wifisignalet og forstærke det. så sætter jeg den på væggen ved fyret, så må det kunne fange det eller hvad gør folk? :)
Wifi-extender som jeg oprindeligt skrev, og du lyder smart nok så køb den i elgiganten og spar lidt på det og gå udenom vvs'r

Måske skal de 30 meter lige tages i betragtning afhængig af router model, for den Extender vil jo kun forlænge fra det punkt du sætter den op, så virker den i fyrrum eller skal den placeres andet sted for at komme tættere på hus, det skal du også tage med, så måske læse lidt anmeldelser om gode wifi extender, der er rigtig mange.

Besvar