Ændring as kode på RTB pillefyr

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
pendec

Ændring as kode på RTB pillefyr

Indlæg af pendec »

Jeg har hjulpet en i området med sit nye RTB pillefyr , og her har vi så sat ny kode på via app på mobilen.

Nu er problemet at han ikke kendte koden som den loggede ind med automatisk på tablet på RTB, og nu kan han ikke bruge den nye admin kode som er skiftet på mobilen. Admin koden virker fint på mobil, bare ikke på selve pillefyr lokalt hvor det står.

VVS'r som satte det op, har ikke skrevet det op nogen steder, og jeg synes ikke jeg kan finde hjælp i nogen manual til dette, udover hvordan han kommer på stokercloud men det er jo så ikke muligt, da han kun kan tilgå den som gæst.

Hvad gør han forkert, og hvordan får han koden nulstillet på sit pillefyr lokalt?

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Ændring as kode på RTB pillefyr

Indlæg af pille bruger »

pendec skrev: 27 apr 2019 10:06 Jeg har hjulpet en i området med sit nye RTB pillefyr , og her har vi så sat ny kode på via app på mobilen.

Nu er problemet at han ikke kendte koden som den loggede ind med automatisk på tablet på RTB, og nu kan han ikke bruge den nye admin kode som er skiftet på mobilen. Admin koden virker fint på mobil, bare ikke på selve pillefyr lokalt hvor det står.

VVS'r som satte det op, har ikke skrevet det op nogen steder, og jeg synes ikke jeg kan finde hjælp i nogen manual til dette, udover hvordan han kommer på stokercloud men det er jo så ikke muligt, da han kun kan tilgå den som gæst.

Hvad gør han forkert, og hvordan får han koden nulstillet på sit pillefyr lokalt?
Gå ind via den mobil hvor koden er, og lav den om til en han kan huske.
Derefter kan han gå ind på sin tablet og via StokerCloud icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pendec

Re: Ændring as kode på RTB pillefyr

Indlæg af pendec »

pille bruger skrev: 27 apr 2019 10:37 Gå ind via den mobil hvor koden er, og lav den om til en han kan huske.
Derefter kan han gå ind på sin tablet og via StokerCloud icon_cheesygrin.gif
Det er præcis det vi har gjort, og den kode på telefonen, virker ikke på tablet.

Altså admin koden på telefon giver adgang til at ændre, f.eks silo indhold. Det fejler på tablet og han kun bruge gæste login. Jeg har prøvet at nulstille android data, så den spurgte om login første gang osv, og lige meget hvad, koden virker bare ikke på tablet.

Tænker at den ikke sync'r med stokercloud, fordi den måske ikke var ændret der med admin koden?
pendec

Re: Ændring as kode på RTB pillefyr

Indlæg af pendec »

Opdatering: Kan afsløre at vvs'r havde skrevet koden på en seddel og sat på døren indvendig i RTB :)

Hvorfor den lokalt ikke matcher internet er stadig uafklaret, der er dog admin tilgang på begge koder nu.

Besvar