Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB V7 eller V13

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Soernf
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jan 2007 08:11
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 135
Brændsel: Gas / pille brændeovn
Fremviser gerne i postnummer: 4293
Geografisk sted: Dianalund Vestsjælland / Ponte San Marco Italy
Givet likes: 1 gang

RTB V7 eller V13

Indlæg af Soernf » 24 mar 2017 09:23

Jeg er lidt i vildrede.

Jeg har bestemt mig til at jeg helt sikkert skal have et RTB 10 kw.

Jeg har ikke penge eller plads til at købe det førend om 3-4 måneder, jeg havde så bare tænkt at så måtte jeg jo bare købe V13, og det ville jo også være det bedste og have det sidste nye.

MEN.... nu har jeg til min skræk set at en af ulemperne ved V13 i forhold til V7, er at der ikke er fastfortrådet netværk, men kun trådløst.
Trådløst netværk kan være fint nok, men i min verden er det ikke til noget som er stand-alone, hor man skal kunne komme til det remote.

Jeg har prøvet at lede efter information på de tekniske data, men jeg kan ikke finde noget med forskelle mellem V7 og V13.

Er der nogen der kan give information om forskelle og for/imod de forskellige styringer.
Der er jo også lige prisen... jeg synes det er lidt åndsvagt at skulle betale ekstra for noget jeg enligt ikke vil ha.

En anden måske mindre vigtig ting er at jeg gerne vil kunne kommunikere med styringen fra en PLC, og hvad jeg kan læse mig til må det kunne lade sig gøre at gøre dette lige som Appen til telefonen kan.

Søren


pendec

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pendec » 24 mar 2017 09:47

1. jeg mener at V7 er med knapper og v10/v13 er touch skærm styret.
2. Når du skriver tale med styringen, så mener jeg app'n taler med Stokercloud? da du ellers skal ud i noget port redirigering som jeg endnu ikke har set tråde om og de ville stikkert komme, så det må næsten være stokercloud , da styring pusher info til stokercloud, så app får opdatering der? (Der er dog kun ud fra formodninger, og hvordan app kan tale med fyr uden smart routing)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pille bruger » 24 mar 2017 10:34

Soernf skrev:Jeg er lidt i vildrede.

Jeg har bestemt mig til at jeg helt sikkert skal have et RTB 10 kw.

Jeg har ikke penge eller plads til at købe det førend om 3-4 måneder, jeg havde så bare tænkt at så måtte jeg jo bare købe V13, og det ville jo også være det bedste og have det sidste nye.

MEN.... nu har jeg til min skræk set at en af ulemperne ved V13 i forhold til V7, er at der ikke er fastfortrådet netværk, men kun trådløst.
Trådløst netværk kan være fint nok, men i min verden er det ikke til noget som er stand-alone, hor man skal kunne komme til det remote.

Jeg har prøvet at lede efter information på de tekniske data, men jeg kan ikke finde noget med forskelle mellem V7 og V13.

Er der nogen der kan give information om forskelle og for/imod de forskellige styringer.
Der er jo også lige prisen... jeg synes det er lidt åndsvagt at skulle betale ekstra for noget jeg enligt ikke vil ha.

En anden måske mindre vigtig ting er at jeg gerne vil kunne kommunikere med styringen fra en PLC, og hvad jeg kan læse mig til må det kunne lade sig gøre at gøre dette lige som Appen til telefonen kan.

Søren
Der er ikke forskel i brugen af V7 og V13
Den store forskel er at der er iltstyring med på V13 printet.
Udviklingen gør det nemmere at tilslutte V13 til internettet, når det sker trådløst.
Styringen kommunikere med StokerCloud, og derigennem har du fuld kontrol over fyret.
Lokalt kan du bruge tabletten / mobil til at styre V13 eller en opdateret V7/V10

Her kan du se opdateringer i versionerne http://www.nbe.dk/program-download-2/
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Soernf
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jan 2007 08:11
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 135
Brændsel: Gas / pille brændeovn
Fremviser gerne i postnummer: 4293
Geografisk sted: Dianalund Vestsjælland / Ponte San Marco Italy
Givet likes: 1 gang

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af Soernf » 24 mar 2017 12:35

Som jeg har læst mig til, siger NBE at appen virker uden internet, og derfor må appen jo kommunikere direkte med styringen.

Jeg er helt med på at trådløst gør det nemmere at forbinde styringen til internettet, men jeg vil bare ikke være afhængig af trådløst og internetforbindelse.

Jeg fornemmer lidt at der ikke er funktioner V7 ikke kan som V13 kan, udover Touch skærm.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pille bruger » 24 mar 2017 13:30

Soernf skrev:Som jeg har læst mig til, siger NBE at appen virker uden internet, og derfor må appen jo kommunikere direkte med styringen.

Jeg er helt med på at trådløst gør det nemmere at forbinde styringen til internettet, men jeg vil bare ikke være afhængig af trådløst og internetforbindelse.

Jeg fornemmer lidt at der ikke er funktioner V7 ikke kan som V13 kan, udover Touch skærm.
Kun V10 er med toutch skærm.
V13 komunikere med medfølgende tablet http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... yring.html
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


pendec

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pendec » 24 mar 2017 13:41

Soernf skrev:Som jeg har læst mig til, siger NBE at appen virker uden internet, og derfor må appen jo kommunikere direkte med styringen.
Det har du vist ikke helt fået bekræftet udover en tablet som styrer den men jo, jeg mente kun at deres App ikke virkede fra internettet, lokalt vil det nok være lige til højrebenet at virke.

At det så kun er trådløst, er jo lidt træls.

Soernf
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jan 2007 08:11
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 135
Brændsel: Gas / pille brændeovn
Fremviser gerne i postnummer: 4293
Geografisk sted: Dianalund Vestsjælland / Ponte San Marco Italy
Givet likes: 1 gang

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af Soernf » 24 mar 2017 13:53

pendec skrev:Det har du vist ikke helt fået bekræftet udover en tablet som styrer den men jo, jeg mente kun at deres App ikke virkede fra internettet, lokalt vil det nok være lige til højrebenet at virke.

At det så kun er trådløst, er jo lidt træls.

Men den App til at ligge på tabletten til V17, kan man jo hente i Play store, og den beder ihvertfald om en lokal adresse.

Pendec: Jeg ved ikke lige om jeg forstod dit indlæg rigtigt?


Jeg tror jeg går efter en V7, da der helt sikkert er fortrådet netværk, og jeg har ikke noget at bruge den tablet til.
Som jeg forstår er der ikke rigtigt andre fordele.

Søren

pendec

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pendec » 24 mar 2017 19:59

Soernf skrev:Men den App til at ligge på tabletten til V17, kan man jo hente i Play store, og den beder ihvertfald om en lokal adresse.

Pendec: Jeg ved ikke lige om jeg forstod dit indlæg rigtigt?
præcis en lokal ip, som altså ikke kan rammes fra internet, jeg tror vi er enige her :) altså når du ikke bruger app fra internet.

Soernf
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jan 2007 08:11
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 135
Brændsel: Gas / pille brændeovn
Fremviser gerne i postnummer: 4293
Geografisk sted: Dianalund Vestsjælland / Ponte San Marco Italy
Givet likes: 1 gang

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af Soernf » 24 mar 2017 22:09

pendec skrev:præcis en lokal ip, som altså ikke kan rammes fra internet, jeg tror vi er enige her :) altså når du ikke bruger app fra internet.
Helt Fint :wink:

Jeg har kunne læse andet sted, at det er ikke så godt dokumenteret hvordan der kommunikeres, men hvad der findes er tilgængeligt.
Jeg tænker at det er ikke være end at forsøge med en sniffer på der køre på en tablet samtidig med at appen køre, så må man kunne finde ud af strukturen i kommunikationen.

Jeg er ved at lave en Scada løsning i mit hus, så ville enormt gerne kunne få styringen med ind her, men det lykkes jo nok.

Søren

pendec

Re: RTB V7 eller V13

Indlæg af pendec » 24 mar 2017 23:51

Soernf skrev:Jeg tænker at det er ikke være end at forsøge med en sniffer på der køre på en tablet samtidig med at appen køre, så må man kunne finde ud af strukturen i kommunikationen.
på mange routere kan du også overvåge trafik og få logged hvilke porte og dest's som rammes, så kan du jo, hvis erfaring er der, måske route det tilbage ind på dit lokal net, eller igennem vpn, så kan du klart stadig bruge app'n men det er ikke netværk for dummies, der kommer en del følge spørgsmål, men når du forstår at sniffe trafik fra en tablet, så burde du nok kunne fixe routeren også :great:


Besvar