Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Højt tryk

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Daal87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 aug 2015 21:25

Re: Højt tryk

Indlæg af Daal87 » 21 mar 2016 19:36

xkfc skrev:Det kommer an på hvor mange afspæringshaner du har, hvis du kan isolere beholderen så har du en chance, men det er langt fra altid at der er haner nok. Så er det en opgave for smeden, da rørene skal skilles ad.

Men hvad er det for en beholder, og hvor gammel er den? og hvor meget vand tapper du af? Hvis ekspantionsbeholderen virker skulle du gerne tappe et par liter af hver gang.


Det burde ekspantionsbeholderen kunne klare, ellers er den kaput.
Det en en Metro 110L vvb fra 1999.
Den er ikke på el, så jeg må nok hellere få smeden til at komme og kigge på det.

Mange tak for alle svarende :)


Daal87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 aug 2015 21:25

Re: Højt tryk

Indlæg af Daal87 » 21 mar 2016 19:47

xkfc skrev:Det kommer an på hvor mange afspæringshaner du har, hvis du kan isolere beholderen så har du en chance, men det er langt fra altid at der er haner nok. Så er det en opgave for smeden, da rørene skal skilles ad.

Men hvad er det for en beholder, og hvor gammel er den? og hvor meget vand tapper du af? Hvis ekspantionsbeholderen virker skulle du gerne tappe et par liter af hver gang.


Det burde ekspantionsbeholderen kunne klare, ellers er den kaput.
Jeg vil tro jeg tapper en til to liter vand af hver gang.

xkfc

Re: Højt tryk

Indlæg af xkfc » 21 mar 2016 21:34

Daal87 skrev:Jeg vil tro jeg tapper en til to liter vand af hver gang.
Så er der ingen tvivl om at der trænger vand ind i anlægget, og ekspansionsbeholderen virker fint :great:

Nu er jeg meget langt fra ekspert på varmt vands beholdere, men jeg tror skisme at der skal en ny til. :(

Daal87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 aug 2015 21:25

Re: Højt tryk

Indlæg af Daal87 » 22 mar 2016 22:53

xkfc skrev:Så er der ingen tvivl om at der trænger vand ind i anlægget, og ekspansionsbeholderen virker fint :great:

Nu er jeg meget langt fra ekspert på varmt vands beholdere, men jeg tror skisme at der skal en ny til. :(
Okay tak for hjælpen :) jeg må få en prof til at kigge på det


Besvar