serviceaftale eller ej

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
BH80
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 »

NBE som laver RTB kedlen giver 3 år ekstra garanti på fyret, hvis man årlig får lavet et serviceeftersyn på fyret.
Jeg har lige fået lavet et eftersyn på mit fyr, og tror ikke jeg forlænger min serviceaftale.
Har i serviceaftale på jeres RTB og i så fald hvad er jeres pris?
Mit regnestykker siger 12500 kr. Til service i 5 år. Hvor mange komponenter til fyret kan jeg ikke købe for de 12500kr.
hvad siger i? :) :)

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
9
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af Hanefar76 »

Hej
Jeg har selv RTB, og venter på service nu her inden for de næste 2 uger. Hvad skulle du give for dit første service, bare så jeg lige forstår den. :-)
BH80
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 »

Min regning lyder på 2500 kr. Hvilket jeg synes er for meget. Det kan godt være jeg er nærig, men vvs installatøren rensede kun fyret og brænder. Han påstod han var her i halvanden time, men så gik de hurtig :-)
Hanefar76
Stoker V
Stoker V
9
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af Hanefar76 »

BH80 skrev:Min regning lyder på 2500 kr. Hvilket jeg synes er for meget. Det kan godt være jeg er nærig, men vvs installatøren rensede kun fyret og brænder. Han påstod han var her i halvanden time, men så gik de hurtig :-)
Jeg skal skrive her inde, hvad jeg betalte for service når de har været her. Men umiddelbart, så lyder det dyrt hvis ikke de har gjort mere. Har du på nogen tider selv gjort noget med rensning af fyret, i det årstid du har haft det. ??
BH80
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 »

Jeg har renset brænderen med ca. 14 dags mellemrum. Den var ikke beskidt, så han skulle bruge mere tid på at rense.

nemocharley

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af nemocharley »

Hvis man kan det meste selv, så kan pointen ihvertfald godt ryge med en serviceaftale - men det er jo garantien der er jokeren. Eller hvordan ser I på det?
pendec

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af pendec »

BH80 skrev:Min regning lyder på 2500 kr. Hvilket jeg synes er for meget. Det kan godt være jeg er nærig, men vvs installatøren rensede kun fyret og brænder. Han påstod han var her i halvanden time, men så gik de hurtig :-)
Du betaler sikkert er servicegebyr for aftale og så hans standard arbejdsløn + reservedele (kost, fejebakke og støvsuger dele , hvad man nu kan finde på).
btw, der er mange som tager kørsel gebyr oveni, så hans 30minutter på lokation + 30minutter*2(kørsel) er jo så afklaret?

HVIS du startede installation uden vvs montør, så har du slet ingen garanti efter 6 måneder ;( og derfor ingen special grund til at holde serviceaftalen på plads men det ved jeg så ikke.. .
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af MichaelK »

Ja, arbejdsløn er ofte beregnet fra det tidspunkt montøren forlader firmaet, til han er
hjemme igen. Der skal jo ikke være ret meget kørsel, før klokken render lidt hurtigt.

Eksempelvis var jeg i dag i Randers, og reparere et betonfundament til en påkørt
betalingsautomat. Vi var to mand afsted (den er tung, sådan en automat), da jeg har
ca. en halv times kørsel hver vej, og det tog en hel time at udføre opgaven, så endte
det jo sammenlagt i to timer. Dertil var vi jo to mand på opgaven, så det er jo i alt 4
mandetimer. Dertil materialer, samt kørsel, så samlet en regning på ca. 2000,- plus
moms. Men kunden har jo kun set os i én time!

Men jo, halvanden time for 2500,-, det er da i den dyre ende.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
BH80
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 »

Servicemontøren følger med på denne tråd, da han har sendt en email. Hvor han kometer tråden
pendec

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af pendec »

BH80 skrev:Servicemontøren følger med på denne tråd, da han har sendt en email. Hvor han kometer tråden
Bliver da spændende og se beregningen :)

Pillefyrsservice tager 1625,- +kørsel -reservedele for en årlig service (dog udefineret RTB)
andresens-bioenergi tager 1995,- -reservedele, årligt (kan ikke se kørsel beskrevet).

De sælger begge RTB, så de er nok autoriseret sælgere, så garanti holdes vedlige. og den dækker reservedele, dog ikke sliddele.

Så mon ikke de 2500,- inkl. lidt kørsel er normalt, selvom det lyder af meget, og måske også derfor man skal vurdere om det er nødvendigt, hvis man selv tager lidt fat som Nemo.. også nævner.

Besvar