Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Oldgaard » 08 jan 2015 19:42

Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af H.S » 08 jan 2015 23:11

Hej
Fyret bør indreguleres efter et instrument til røggas for at sikre at iltstyring spiller ;-)
Fyrets iltstyring kan også bruges hvis dette gøres rigtig gi mig evt et kald på 8692 9393

men det bedse resultat er med TESTO eller andet instrument (vi er tit i dit område ;-))
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

dannidines

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af dannidines » 09 jan 2015 08:00

Ja nemlig ja.. Men indrømmet, jeg kigger altså på asken og stoler på iltstyringen når asken er fin.

Men helt sikkert, det skal indreguleres korrekt og TESTO ell. lign. er optimelt ift. iltstyringen - og med serviceordningen så bliver det jo gjort løbende:)
H.S skrev:Hej
Fyret bør indreguleres efter et instrument til røggas for at sikre at iltstyring spiller ;-)
Fyrets iltstyring kan også bruges hvis dette gøres rigtig gi mig evt et kald på 8692 9393

men det bedse resultat er med TESTO eller andet instrument (vi er tit i dit område ;-))

pendec

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af pendec » 09 jan 2015 08:17

dannidines skrev:Men helt sikkert, det skal indreguleres korrekt og TESTO ell. lign. er optimelt ift. iltstyringen - og med serviceordningen så bliver det jo gjort løbende:)
Siden trådstarter installerede det selv, så var udgangspunktet vel at spare penge, så foreslår du at er fornuftigt med en ekstra udgift på 1000+ om året for at det kører bedre. Det har forhandleren vel allerede rådgivet omkring og beslutningen blev taget at pengene skulle spares.
nogle pillefyr kan bare ikke køre uden service aftale og tilkaldevagt når det går galt, det er jo altid godt at vide. Nu er opstartsbesøget vel på vej, så kommer service delen nok fra samme.

dannidines

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af dannidines » 09 jan 2015 08:26

Nej nej pendec, tværtimod skriver jeg jo, at jeg selv stoler på min iltstyring sammenholdt med min aske.

Jeg understreger blot det H.S. vil frem til og det er jo rigtigt! udgangspunktet med RTB (som jeg selv tolkede det) var jo en anden målgruppe end os GDSér :-)

Du skal læse alle indlægene min ven :-)
pendec skrev: Siden trådstarter installerede det selv, så var udgangspunktet vel at spare penge, så foreslår du at er fornuftigt med en ekstra udgift på 1000+ om året for at det kører bedre. Det har forhandleren vel allerede rådgivet omkring og beslutningen blev taget at pengene skulle spares.
nogle pillefyr kan bare ikke køre uden service aftale og tilkaldevagt når det går galt, det er jo altid godt at vide. Nu er opstartsbesøget vel på vej, så kommer service delen nok fra samme.


pendec

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af pendec » 09 jan 2015 08:32

dannidines skrev:Nej nej pendec, tværtimod skriver jeg jo, at jeg selv stoler på min iltstyring sammenholdt med min aske.

Jeg understreger blot det H.S. vil frem til og det er jo rigtigt! udgangspunktet med RTB (som jeg selv tolkede det) var jo en anden målgruppe end os GDSér :-)

Du skal læse alle indlægene min ven :-)
ok, det kunne jeg ikke lige konkludere ud fra et opkald ti H.S. her, sorry. Jeg må have tankelæseren på næste gang jeg svarer, så er jeg klart bedre forberedt.
Det fik mig så til at tænke at du henviser H.S. opkaldsservice til et service kald. Det er måske så godt at få slået fast, hvis det koster penge ;)

dannidines

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af dannidines » 09 jan 2015 08:43

Pendec, jeg henviser ikke til H.S. - det er H.S. selv der tilbyder sin service - hvilket H.S. faktisk er ret flink til at gøre generelt.

Om du er tankelæser eller ej, det gør nok ikke den store forskel, du skal bare læse hvad jeg skriver :-)

Men det er jo ikke første tråd hvor vi taler forskellige sprog :-)

BTW, så har jeg også selv monteret mit RTB og det var netop fordi jeg ikke så omkostningerne givet godt ud ift. hvad montører indledningsvis krævede for at monterer RTBen.. og NEJ, jeg har ikke serviceordning og NEJ, jeg er ikke ansat ved NBE osv osv :-)
pendec skrev: ok, det kunne jeg ikke lige konkludere ud fra et opkald ti H.S. her, sorry. Jeg må have tankelæseren på næste gang jeg svarer, så er jeg klart bedre forberedt.
Det fik mig så til at tænke at du henviser H.S. opkaldsservice til et service kald. Det er måske så godt at få slået fast, hvis det koster penge ;)

pendec

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af pendec » 09 jan 2015 09:20

dannidines skrev:Men helt sikkert, det skal indreguleres korrekt og TESTO ell. lign. er optimelt ift. iltstyringen - og med serviceordningen så bliver det jo gjort løbende:)
"og med serviceordningen så bliver det jo gjort løbende:)" - Hvor forventer du at andre ved du tænker H.S. tilbyder sin hjælp på telefon, så er det med det samme serviceordningen som træder ind? Er det ikke hvad jeg misforstod? Er forum en erhvervs support linje for firma'r, så man ved at når man får svar, så åbner man en service ordning på stedet?

Tilbage til emnet,
Måske mere vigtigt er, at sådan service tilmeldt efter installation ikke giver den ekstra garanti , og når service tilkaldes og fejl er på hardware efter 6 måneder, så skal ejeren selv betale de dele selvom reklamationsret giver 18måneder mere. Og, kan servicordning som du nævner, laves på en GDS installation?

dannidines

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af dannidines » 09 jan 2015 10:25

Pendec,

Se det nu i kontekst - det er H.S. som tilføjer en kommentar til mit svar vedr. brug af iltstyring til justering, så bekræfter jeg det som værende det mest optimale og tilføjer "med serviceordning bliver det jo også gjort løbende" - Det er de færreste som har en TESTO ell. lignende liggende selv, men at den service er en del af serviceordningen (det som bl.a. H.S. og lign. prof tilbyder)

I de forgående indlæg skriver jeg til stadighed - iltstyring/aske...

Hvad er det du koger suppe på her pendec?! Jeg undre mig og ønsker egentlig ikke at ødelægge trådstarters tråd (yderligere), så hvis du vil diskutere ordvalg, grammatik o.l., så skyd mig en PM, eller start en tråd om det :-) .. Jeg er efterhånden nysgerrig på hensigten :-)
pendec skrev: "og med serviceordningen så bliver det jo gjort løbende:)" - Hvor forventer du at andre ved du tænker H.S. tilbyder sin hjælp på telefon, så er det med det samme serviceordningen som træder ind? Er det ikke hvad jeg misforstod? Er forum en erhvervs support linje for firma'r, så man ved at når man får svar, så åbner man en service ordning på stedet?

Tilbage til emnet,
Måske mere vigtigt er, at sådan service tilmeldt efter installation ikke giver den ekstra garanti , og når service tilkaldes og fejl er på hardware efter 6 måneder, så skal ejeren selv betale de dele selvom reklamationsret giver 18måneder mere. Og, kan servicordning som du nævner, laves på en GDS installation?

Mjoe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jan 2015 16:20
Mit fyr: RTB pillefyr 16kW
Areal: 210
Brændsel: piller 8 mm

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Mjoe » 09 jan 2015 10:47

Tak for jeres kommentarer. Det er fedt. at I vil dele jeres erfaringer.

Årsagen til min tråd er at jeg er mest tryg ved at kende teknikken ved fyret og ikke "blindt" forlade mig på servicebesøg. Jeg har en god teknikforståelse og arbejder til dagligt med energioptimeringer i byggeri.

Jeg vil meget gerne forsat have en diskussion om optimal drift, indregulering, pilleforbrug etc. og vil forsøge at dele så meget af mine data som muligt.

Afslutningsvis som jeg skrev i starten af min tråd er var min hensigt at fyret skulle indreguleres af en professionel. På opfordring har jeg taget kontakt til H.S.


Besvar