Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

3 mdr. med RTB16

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
calle

3 mdr. med RTB16

Indlæg af calle » 30 dec 2014 20:29

H.S skrev:Hej
Drop mig en mail på hs@q-pro.dk med adr og telefon nr
mener prisen er en Citronmåne ,-) dog vil jeg hellere have en kold øl ;-)
så finder jeg et tidspunkt hvor vi kan lave en indregulering
Han er en god fyr ham H.S. :oops:

Venlig hilsen


Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

3 mdr. med RTB16

Indlæg af H.S » 30 dec 2014 20:37

Tak det varmer om mit hjerte ;-)

når jeg ser
PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.
Skal du ikke snart have noget nyt legetøj :great:
calle skrev:
Han er en god fyr ham H.S. :oops:

Venlig hilsen
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

calle

3 mdr. med RTB16

Indlæg af calle » 31 dec 2014 10:07

Hej Henrik.

Det kunne da være lækkert med en RTB med sug. Den kan nok lige være der. Så når det kan svare sig snakkes vi ved icon_cheesygrin.gif

Rigtig godt nytår

Madster
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 18 jan 2014 22:16
Mit fyr: RTB16
Areal: 180m2
Brændsel: 6mm HP
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Geografisk sted: Næstved

3 mdr. med RTB16

Indlæg af Madster » 03 jan 2015 09:09

En lille update:
Et par gange over de sidste par dage er fyret gået ud, og har ikke været til at starte op igen. Fik lokaliseret fejlen til at være at lyssensoren ikke registrerede at der var lys, på trods af at jeg kunne høre at der var gang i kedlen samt at røgtemperaturen steg. Første gang fik jeg dog ikke lyst problemet ordentligt, da den manual jeg har fået udleveret har et billede af en anden brænder, end den som sidder på mit fyr.
I 2. omgang downloadede jeg en opdateret manual fra nettet, som havde korrekt placering af lyssensor, og efter at jeg har fået den renset ordentligt, så ser det ud til at det kører fint. Nu har jeg også en helt konstant lux-måling.

Årsagen til at den var snavset i første omgang tror jeg kan føres tilbage til der, hvor skorstenen skulle renses på grund af manglende kompressorrens i nogle uger, og her har VVS'eren så ikke været opmærksom på lige at dobbelttjekke den også.

nemocharley

3 mdr. med RTB16

Indlæg af nemocharley » 03 jan 2015 09:25

:great:


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

3 mdr. med RTB16

Indlæg af HR LUCCA » 03 jan 2015 16:14

Madster skrev:En lille update:
Et par gange over de sidste par dage er fyret gået ud, og har ikke været til at starte op igen. Fik lokaliseret fejlen til at være at lyssensoren ikke registrerede at der var lys, på trods af at jeg kunne høre at der var gang i kedlen samt at røgtemperaturen steg. Første gang fik jeg dog ikke lyst problemet ordentligt, da den manual jeg har fået udleveret har et billede af en anden brænder, end den som sidder på mit fyr.
I 2. omgang downloadede jeg en opdateret manual fra nettet, som havde korrekt placering af lyssensor, og efter at jeg har fået den renset ordentligt, så ser det ud til at det kører fint. Nu har jeg også en helt konstant lux-måling.

Årsagen til at den var snavset i første omgang tror jeg kan føres tilbage til der, hvor skorstenen skulle renses på grund af manglende kompressorrens i nogle uger, og her har VVS'eren så ikke været opmærksom på lige at dobbelttjekke den også.

Lux sensoren er noget der skal renses en gang imellem ca for hver 3-6 måned det står sikkert også i din manual :wink:
En god måde og huske og få det gjort er faste datoer i et skema :wink: både rengøringer og serviser icon_cheesygrin.gif

Madster
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 18 jan 2014 22:16
Mit fyr: RTB16
Areal: 180m2
Brændsel: 6mm HP
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Geografisk sted: Næstved

3 mdr. med RTB16

Indlæg af Madster » 03 jan 2015 20:35

HR LUCCA skrev: Lux sensoren er noget der skal renses en gang imellem ca for hver 3-6 måned det står sikkert også i din manual :wink:
En god måde og huske og få det gjort er faste datoer i et skema :wink: både rengøringer og serviser icon_cheesygrin.gif
Ifølge manualen skal fotosensoren renses årligt, og har kun haft fyret i 3 måneder, så der burde have været noget tid til endnu.

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

3 mdr. med RTB16

Indlæg af H.S » 03 jan 2015 21:15

Hej
Ved du om fyret blev indreguleret efter et instrument der målte røggas via et hul boret i røgrør lige efter kedel

Hvis ja ville en ny afvejning gavne din forbrænding

Ellers kikker vi på det når jeg kikker forbi ;-)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

dannidines

3 mdr. med RTB16

Indlæg af dannidines » 03 jan 2015 21:21

hej madster,

nysgerrig.. min 220kg silo kan indeholde 195-210kg, er du sikker på du har fået en 320kg, nu du ikke kan fylde flere kg i

pendec

3 mdr. med RTB16

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 21:29

dannidines skrev:hej madster,

nysgerrig.. min 220kg silo kan indeholde 195-210kg, er du sikker på du har fået en 320kg, nu du ikke kan fylde flere kg i
haha, eller har du måske fået en 320L silo, og tror den er 220kg? :twisted:

Der var jo andre som havde samme problem med mål på silo, så det er ikke alle som kan fylde de kg på, som salgsannoncen foreskriver.
Og det er vist slået fast at træpille fylde ikke varierer så meget på vægten, så sække man smider på er jo rimelig ens, er der nævnt i andre tråde, da trykket på træpiller har en bestemt presse og derved bliver kilo altså stadig ens.

Hvis du missede denne:
cejstrup skrev:Vi har en 500 liters silo og vores nabo har den såkaldte "320kg" silo. Den er betydeligt mindre end vores .

Der var plads til 24 poser a 15kg stykket ( 8mm piller) i vores silo dvs 360kg .

Så jeg vil give dig ret i at det må være en trykfejl og der skulle stå 320L istedet


Besvar