Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Leveringstid RTB 10 med 220kg silo

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
pendec

Leveringstid RTB 10 med 220kg silo

Indlæg af pendec » 22 nov 2014 12:21

dannidines skrev:Vi har haft vores siden september og faktisk ikke gjort NOGET SOM HELST udover fylde lidt piller på... Fedt fedt fedt :)

Du bliver glad ved det, tillykke herfra
FYI - din stokercloud link er fucked


pendec

Leveringstid RTB 10 med 220kg silo

Indlæg af pendec » 22 nov 2014 12:24

nemocharley skrev:mener pendec herinde også fik et tilbud på en rtb, som han synes blev for pebret.
fik indhentet 3 tilbud,

fra 63K-75K
(1 tilbud lidt kryptisk da jeg bad om 3vejs ventil til vvb prio, og så røg den 7K op, når alt skulle laves om omkring rør alligevel)

så pebret, ja men nok reelt nok, da jeg ikke kune få det billigere. Det var dog med aut. sælgere på. Fik ikke spurgt min lokale vvs'r som klarede alt andet her for mig. Det gør jeg næste gang det er aktuelt.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Leveringstid RTB 10 med 220kg silo

Indlæg af pille bruger » 22 nov 2014 12:34

nemocharley skrev:jeg ved det ikke - jeg fik tilbud på en biotech toplight (luksus-østriger/tysker) med 150kg magasin i 2012 - knap 77k - jeg havde selv ryddet fyrrummet og gjort det helt klart

mener pendec herinde også fik et tilbud på en rtb, som han synes blev for pebret.

Men der er jo mange ting der kan koste i en sådan opsætning omend der er stykke op til de 75k, hvis man regner med en stykpris på knap 40k for rtbén.
For at kunne sammenligne, mangler vi lige et par detaljer.
Hvor meget skal der pilles ned, hvor tungt er det at bære op fra/ud evt. fra en kælder.
Hvor mange mand/timer regner man med det tager.
Er der evt. arbejde i krybekælder/skunk ?
Hvad skal bygges op igen, for at fyrrum kan godkendes - og hvem laver det ?
Hvad er der med af tilbehør ?
Måske er det ikke fyret der lige er den dyreste detalje, men alt det uden om.
Fint at man kigger pris på hele installationen, men derfra og sammenligne til anden installation, der kan der være et stykke vej.
Måske er prisen rigtig - måske ikke....
Det vil i mange tilfælde bero på et godt skøn.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Leveringstid RTB 10 med 220kg silo

Indlæg af pendec » 22 nov 2014 13:38

pille bruger skrev:Måske er det ikke fyret der lige er den dyreste detalje, men alt det uden om.
Det er 100% alt det udenom, for NBE's pris på fyret er jo offentligt kendt, og der er vel ingen som tør tage mer eller mindre for den (endnu).

Men der er nogle vvs'r som vil have 3000 for en A pumpe, og andre vil have 1500 for den selvsamme. Så siger en at VVB ikke kan håndtere vvb prio og må skiftes, og den anden siger intet problem i det, da den jo er en kombi metro :) Så vil nogen skifte røgrør og en anden vil sætte adapter på, og trækstabilisator koster så ekstra.

Designet vil vise sig i tilbuddene, så at indhente flere tilbud er rigtig godt og man bliver lidt klogere. Stiller man alle de samme spørgsmål og evt fører spørgsmål videre ud fra en anden vvs'rs svar, så man kan se hvorledes de takler det forskelligt eller slet ikke kan.

Der var sågar tvivl omkring vejrkompenseringen hos den ene, som mente det var en installation som blev sat op udenfor og kostede en del ekstra.

Nu er viden nok blev forstærket efter salget er gået i gang, så svarene kan være meget bedre nu ;)


Besvar