Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Svendsen 1 attest... ak og ve..

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
albatros
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 nov 2020 10:34
Modtaget likes: 1 gang

Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af albatros » 10 nov 2020 10:55

Hej,

Jeg er ny herinde, så undskyld hvis jeg gør noget forkert.

Jeg har fået en Svendsen 1(årgang 2008) fra noget familie, og nu vil jeg gerne tage den i brug efter at jeg har sat den i stand.

Jeg har dog fundet ud af at man skal have et papir der hedder en prøvningsattest til den, og det har jeg ikke. Jeg har læst lidt op på sagen, og det er tilsyneladende blot et dokument der beskriver navn, model, producent og testresultater fra et godkendt laboratorium. Det er dog ikke lykkedes mig at skaffe dette dokument, og Meteor, der laver Svendsen ovnene idag vil ikke hjælpe da de først overtog produktionen i 2015. Sjovt nok har jeg en Svendsen brochure fra Meteor, hvor de refererer til den godkendelse der står på min ovn.

Så, er der nogen der ligger inde med en prøvningsattest der hedder: RO - 91 04 705 ? Den er lavet af RRF I Tyskland, og de vil gerne finde den og sende mig en kopi -men det koster 230,- EURO.

Jeg giver gerne en flaske god vin til den der kan hjælpe mig. Jeg skal blot bruge en farvekopi af attesten, uden skorstensfejerens underskrift (dæk den evt. med en post-it før kopiering)

På forhånd tak for hjælpen.

Tony


pendec

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af pendec » 10 nov 2020 15:08

Det er måske endnu vigtigere, at den attest du søger måske kun rækker til en Klasse 3 godkendelse, og så må du ikke stille den.

Bare så du ikke modtager et værdiløst papir til €230 :)

Måske hjælper denne tråd: viewtopic.php?t=17860

albatros
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 nov 2020 10:34
Modtaget likes: 1 gang

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af albatros » 11 nov 2020 07:49

pendec skrev:
10 nov 2020 15:08
Det er måske endnu vigtigere, at den attest du søger måske kun rækker til en Klasse 3 godkendelse, og så må du ikke stille den.

Bare så du ikke modtager et værdiløst papir til €230 :)

Måske hjælper denne tråd: viewtopic.php?t=17860
Det ser ikke ud til at være et problem. Jeg har set på bekendtgørelsen, og min ovn overholder kravene. (men den har heller ikke en kedel eller en gris)

Men tak for info, det er altid godt med flere øjne på en ting.

/tony

john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af john_madsen » 11 nov 2020 13:00

Jeg har sendt dig en PB

albatros
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 nov 2020 10:34
Modtaget likes: 1 gang

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af albatros » 16 nov 2020 06:32

Tak for hjælpen, jeg har fået styr på sagerne nu. Man skal bruge prøvningsattesten fra 2015, da den er den eneste der indeholder tallene fra rapporten omkring støv, CO og OGC.


Stefan Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28 feb 2021 10:44

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af Stefan Z » 28 feb 2021 10:47

Hej. Jeg er i samme situation som dig, kan du kort fortælle hvordan du har fået styr på sagerne? Altså hvordan du fik fat i prøvningsattesten? På forhånd tak.

Marskvej
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 mar 2021 12:49

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af Marskvej » 23 mar 2021 13:09

Denne situation står jeg også i .. Svendsen 1.
Nogen der kan hjælpe med info om prøvningsattest?
Måske @John Madsen har info der kan hjælpe .. :?

Er kommet så langt, at den muligvis hedder RRF - 40 15 4132
Kan man finde en prøvningsattest der kan downloades eller kopieres
Mvh Jan

2Lotus2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07 maj 2021 12:07

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af 2Lotus2 » 07 maj 2021 12:25

Hej
Jeg er i den samme situation. Min Lotus2 er kommer i årene og jeg har købt en brugt Svendsen 1 fra 2015, men prøvningsattesten var bortkommet. Meteor, som nu forhandler Svendsen, vil ikke hjælpe, fordi ovnen er købt inden de har overtaget Svendsen.
Er der mon en venlig sjæl, der har en prøvningsattest til sådan en Svendsen 1 og evt er villig til at hjælpe mig ud med en kopi?
Vh
Mark Christian

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af BWJ » 07 maj 2021 21:55

albatros skrev:
10 nov 2020 10:55
Hej,

Jeg er ny herinde, så undskyld hvis jeg gør noget forkert.

Jeg har fået en Svendsen 1(årgang 2008) fra noget familie, og nu vil jeg gerne tage den i brug efter at jeg har sat den i stand.

Jeg har dog fundet ud af at man skal have et papir der hedder en prøvningsattest til den, og det har jeg ikke. Jeg har læst lidt op på sagen, og det er tilsyneladende blot et dokument der beskriver navn, model, producent og testresultater fra et godkendt laboratorium. Det er dog ikke lykkedes mig at skaffe dette dokument, og Meteor, der laver Svendsen ovnene idag vil ikke hjælpe da de først overtog produktionen i 2015. Sjovt nok har jeg en Svendsen brochure fra Meteor, hvor de refererer til den godkendelse der står på min ovn.

Så, er der nogen der ligger inde med en prøvningsattest der hedder: RO - 91 04 705 ? Den er lavet af RRF I Tyskland, og de vil gerne finde den og sende mig en kopi -men det koster 230,- EURO.

Jeg giver gerne en flaske god vin til den der kan hjælpe mig. Jeg skal blot bruge en farvekopi af attesten, uden skorstensfejerens underskrift (dæk den evt. med en post-it før kopiering)

På forhånd tak for hjælpen.

Tony
Så må du nok "nøjes" med denne http://braendpunktet.dk/wp-content/uplo ... 15-009.pdf
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Svendsen 1 attest... ak og ve..

Indlæg af Bri_Jac » 07 maj 2021 23:05

Den her ser ud som en Svensk, mon den kan benyttes?
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... HHEAy_MrKR


Besvar