Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny brændeovn - Hvilken?

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Besvar
Kryas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 nov 2018 11:45

Ny brændeovn - Hvilken?

Indlæg af Kryas » 27 nov 2018 11:58

Hej alle

Jeg er ny herinde og generelt ny ift. brændeovne mv. så I må lige bære over med mig hvis det her indlæg måske indeholder spørgsmål som allerede er blevet besvaret i andre tråde. Kunne dog ikke umiddelbart finde svar på mine spørgsmål i andre tråde.

Jeg er på det seneste gået og blevet mere og mere interesseret i at anskaffe mig en brændeovn. Dog er det hele meget uoverskueligt for mig, da det er så nyt for mig. Har kigget lidt på brændeovne på denne side: LINK SLETTET - MISTANKE OM SPAM.
Ser det ud til at være nogle gode nogle de har? Og hvilke ting skal jeg være opmærksomme på i forbindelse med køb af brændeovn?

På forhånd tak for hjælpen til jer! :wink: icon_cheesygrin.gif

LINTZ / REDAKTØR


calle

Re: Ny brændeovn - Hvilken?

Indlæg af calle » 30 nov 2018 20:26

Hej og velkommen til.

Jeg har altid haft Scan. Er på nr. 2 i stuen og stadig på nr. 1 i udestuen. Jeg har kombineret dem med Kavani skorstene. Jeg har været meget tilfreds med ovnene. Den jeg har i stuen er en oval fætter, der fås både med glas i front og sider. Det ovale brandkammer gør, at dybden ikke er særlig stor, hvilket resulterer i, at der falder aske ud af ovnen, når man åbner lågen. Det er træls, men det er et flot design, og ovnen optager ikke meget plads. Vi renser aldrig ruden i lågen. Det klarer ovnen selv.

Venlig hilsen

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Ny brændeovn - Hvilken?

Indlæg af Bri_Jac » 01 dec 2018 22:29

Du skal først finde ud ag hvor meget skal den varme, altså hvor mange kW skal den kunne afgive.
er det til lidt hygge for at se flammer eller skal den bruges som primær varmekilde?
Jeg har ejet en Morsø 6140 er afgav 6kW som primær varmekilde i et 1½plans hus på 110kvm, der var en muret skorsten uden iskokærn så selve skorstenen blev også opvarmet af røget og gav varme :-) det var en super god ovn

https://morsoe.com/da/produkter/indoor/ ... /p64610121


Besvar