Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af Aduro 9 eller 15?

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Besvar
pendec

Køb af Aduro 9 eller 15?

Indlæg af pendec » 27 maj 2015 12:26

Jeg har ladet mig overtale til at pynte stuen med en brændeovn og droppe min VP lidt.

Da jeg har et gavekort til Silvan , har jeg så også valgt at kikke hos dem , så pengene udnyttes dernede. Jeg faldt så over Aduro 9 og en model 15.
Problemet er så at der er en del kritik på trustpilot, dog ikke nye indlæg. Er det noget man bør tage med og kikke på 15 modellen og springe 9 over?
Det er 130m2 stort rum som den skal stå i så for stor kan den vel ikke blive hertil.

Storstensfejer har godkendt gammel skorsten og rør(150mm) og plade er på plads, så det skulle være lige til at gå til, bare modellen er godkendt, som skorstensfejer sagde..

Edit: På trustpilot, lyder det som Aduro ikke dækker pladerne i siderne, eller flækket glas selvom det er inde for de 2 år, og det er jo med udvidet garanti på 5 år, de tilbyder, så hvad er tilbage? utæt brændeovn? Det lyder som en skræmmende garanti, selvom de går op i at tilbyde 5 år ekstra.
Og bruges den 1 gang om ugen som nogle nævner så er det jo ikke ligefram super holdbart hvis 20 tændinger kræver nye plader eller glas. ;(


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Køb af Aduro 9 eller 15?

Indlæg af Flemming DJ » 27 maj 2015 12:45

Hvilke plader er der tale om? Er lidt nysgerrig på de Adurobrændeovne.

Har så talt med en "anden" forhandler, som ikke ville ha dem i sin butik... ja, det var noget med kvaliteten...

Vedrørende glas, mener jeg, han sagde, de alle kom fra samme sted(?).
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

pendec

Re: Køb af Aduro 9 eller 15?

Indlæg af pendec » 27 maj 2015 13:16

Flemming DJ skrev:Hvilke plader er der tale om? Er lidt nysgerrig på de Adurobrændeovne.
Faldt over denne tekst på trustpilot
købte brændeovnen i 2012 ,det er den dårligste ovn jeg har haft til dato. først faldt lågen af, så fik vi nye splitter til lågen så det var i orden, så gik indemaden i ovnen efter 8 mdr.det var først da vi truede med at de kunne få ovnen tilbage at de sendte nogle nye plader
Jeg formoder det er de indvendige brændeplader som man ser på billeder af den indvendig (lysebrune).


Ældre tråde her på stokerpro nævner da dansk kvalitet sammen med morsø, varde og denne, så derfor er jeg lidt i tvivl om nogen bare var uheldige med deres Aduro , kender ikke alle fakta når folk skriver, og her på forum har jeg intet fundet af negativt eller andre steder på google info. Så svært at bekræfte udover noget i england om præmier til deres Aduro 15 model.

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Re: Køb af Aduro 9 eller 15?

Indlæg af Carslen » 27 maj 2015 17:15

Jeg har haft min Aduro 9 på 3. sæson og det eneste der har været at den ene glasliste blev utæt, men det er nu også på andre mærker at det sker, så tror folk har været uheldige. Den er primær varmekilde, med en ældre luft/luft VP til at holde en min temperatur når jeg ikke har været hjemme.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html


Besvar