Nu sættes der ind imod brændeovne....

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af kovas »

Hej igen.

Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er I flipper ud over. Hvilket forbud er det I ikke kan godkende oplys venligst §nr. Der er ikke noget i den forskrift, jeg ikke i forvejen ikke overholder. Hvad er det I gerne vil fortsætte med som I ikke må mere?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af nemocharley »

det ville ihvertfald være fint om enkelte folk her i landsbyen generelt blev lidt bedre til det med brændeovnfyringen, de kan jo indhylde en halv villavej i røg en kold vinterdag.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af Oldgaard »

nemocharley skrev:det ville ihvertfald være fint om enkelte folk her i landsbyen generelt blev lidt bedre til det med brændeovnfyringen, de kan jo indhylde en halv villavej i røg en kold vinterdag.
Se nu er der noget jeg ikke helt kan forstå ;) du skriver landsby, der hvor jeg kommer fra, der kunne man da sagtens gå ind til en vilkårlig beboer i landsbyen jeg boede i, og snakke om tingene, ville det ikke være nemmere at fortælle om problemet, det er faktisk ikke sikker de er klar over hvor generende deres røg er.
Husk mange ting kan løses over en kølig eller en kop kaffe :wink:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af kovas »

Oldgaard skrev:
Se nu er der noget jeg ikke helt kan forstå ;) du skriver landsby, der hvor jeg kommer fra, der kunne man da sagtens gå ind til en vilkårlig beboer i landsbyen jeg boede i, og snakke om tingene, ville det ikke være nemmere at fortælle om problemet, det er faktisk ikke sikker de er klar over hvor generende deres røg er.
Husk mange ting kan løses over en kølig eller en kop kaffe :wink:
Jamen det kan vi da ikke blive uenige om. Det er heller ikke fordi jeg mener at man skal starte med at slå folk oven i hovedet med loven, men kan man ikke komme overens så er det vel rart at der er nogle regler at holde sig til.
Det er jo sådan at det at ændre lovgivningen er med til at flytte folks holdning. Som jeg skrev tidligere hvad det var alm at fyre med. det er der vel ikke nogen der gerne vil igen. Og feks revselsesretten der skete først noget da det blev forbudt, Hele arbejdsmiljø området og jeg kunne blive ved. Ceminovas giftdepot ved Harboøre var lovligt den gang, fordi man ikke vidste bedre/kapitalen var for magtfuld. Skal man ikke ændre loven så det følget med ny viden?
Senest rettet af kovas 22 apr 2015 12:33, rettet i alt 1 gang.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
nemocharley

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af nemocharley »

Tak for de fine råd - det er ikke mig der bliver generet af det, da jeg bor i udkanten af landsbyen og min ene nabo han kan fint finde ud af at fyre.

Efter hvad jeg ved, så har dialog ikke hjulpet i den her sammenhæng - desværre.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Nu sættes der ind imod brændeovne....

Indlæg af lamborg »

Nu er frederiksberg jo næppe af sammenligne med en landsby og hvor utroligt det end måtte lyde så sælges der faktisk rigtigt mange brændeovne i storbyen . Det er dyrt at renovere varme anlæg i en høj etage ejendom så mange af den ældre boligmasse på frederiksberg og i københavn har enten brændeovn eller petroliumskamin som eneste opvarmningsform og det slåer røgen ned kan det godt være noget træls . Og ja der er bedst at flytte folks holdning men holdinger har det med at hænge sammen med penge og så er det straks vanskeligt .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar