Tændingsfejl pga. åben renseklap
: 03 okt 2022 21:33
Hej
Jeg har fået en tændingsfejl på mit Comfort Lux 15, og da jeg åbnede og kiggede, kunne jeg se, at renseklappen ikke var lukket under brænderrøret, så alle pillerne var røget nedenud. Jeg kørte manuelt klappen på plads via service-menuen (CLN), og tjekkede i "kontrolrummet", og nu kommer mit spørgsmål så. Hvordan skal knasten på akslen sidde, når en rensning er færdig? Da jeg manuelt via service-menuen havde lukket klappen, sad knasten som på billedet her:
Er det den rigtige position, eller er der noget, der har forrykket sig? Jeg har muligvis kørt den lidt længere, end fyret selv ville have gjort. Hjulet/ringen med knasten føles ikke til at sidde løs på akslen, hvis jeg forsøger at dreje på det med håndkraft. Jeg har fundet denne gamle tråd, som lyder til at være lidt samme problem, men jeg er usikker på, hvordan det ser ud, når alt er som det skal være, og hvordan jeg evt. skal rette det, hvis der er noget galt, såsom hvis knasten sidder forkert på akslen. Kan I hjælpe mig? :-)
Tænding gik fint denne gang, og fyret har kørt fint i en times tid og kører stadig med knasten i samme position som på billedet, men jeg frygter lidt, at det går galt næste gang, der kører en rensning.
Venlig hilsen
Christian
Jeg har fået en tændingsfejl på mit Comfort Lux 15, og da jeg åbnede og kiggede, kunne jeg se, at renseklappen ikke var lukket under brænderrøret, så alle pillerne var røget nedenud. Jeg kørte manuelt klappen på plads via service-menuen (CLN), og tjekkede i "kontrolrummet", og nu kommer mit spørgsmål så. Hvordan skal knasten på akslen sidde, når en rensning er færdig? Da jeg manuelt via service-menuen havde lukket klappen, sad knasten som på billedet her:
Er det den rigtige position, eller er der noget, der har forrykket sig? Jeg har muligvis kørt den lidt længere, end fyret selv ville have gjort. Hjulet/ringen med knasten føles ikke til at sidde løs på akslen, hvis jeg forsøger at dreje på det med håndkraft. Jeg har fundet denne gamle tråd, som lyder til at være lidt samme problem, men jeg er usikker på, hvordan det ser ud, når alt er som det skal være, og hvordan jeg evt. skal rette det, hvis der er noget galt, såsom hvis knasten sidder forkert på akslen. Kan I hjælpe mig? :-)
Tænding gik fint denne gang, og fyret har kørt fint i en times tid og kører stadig med knasten i samme position som på billedet, men jeg frygter lidt, at det går galt næste gang, der kører en rensning.
Venlig hilsen
Christian