MGM Junior Ventilatorfejl

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
KristianA
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 apr 2020 20:49
Blevet takket: 1 gang

MGM Junior Ventilatorfejl

Indlæg af KristianA »

Hej Alle,

Jeg har et MGM Junior som kører super godt, men her kl. 14 valgte den at lave fejlen “Ventilatorfejl”.
Når man slukker og tænder fyret igen, starter ventilatoren fint op og pillefyret kører igennem start up ganske som normalt, men når den begynder at køre piller frem daler ventilatoren i omdrejninger og til sidst rammer 0 - hvorefter fyret så begynder at forsøge at starte op og fejlen så kommer frem i displayet (sammen med den forfærdelige bip lyd icon_cheesygrin.gif )
Jeg har renset ventilatoren og kan også godt tvangsstyre den i udgangstest menuen. Det skal lige siges at det blæser PT. 14 s/m. Og har før haft bøvl i stormvejr.
Jeg har vedhæftet billede med mine indstillinger.

Venlige hilsner fra
Kristian A
Vedhæftede filer
AAE73796-A21F-4EA5-B10C-9E233B611F9B.jpeg

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Re: MGM Junior Ventilatorfejl

Indlæg af Flemmingth »

KristianA skrev: 02 apr 2020 20:55 Det skal lige siges at det blæser PT. 14 s/m. Og har før haft bøvl i stormvejr.
Du har sikkert så meget sug i skorstenen, at blæseren regulerer ned på 0.
Selvom Karsten siger at MGM ikke behøver trækstabilisator, ville den hjælpe i denne situation.

Åbn/tag renselem ud af skorstenen. Det vil sikkert få fyrets blæser til at køre mere normalt.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
KristianA
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 apr 2020 20:49
Blevet takket: 1 gang

Re: MGM Junior Ventilatorfejl

Indlæg af KristianA »

Har jeg prøvet uden held, men ja du har sikkert ret i at der er for meget sug i skorstenen. Mindes at have oplevet det før.
Min umiddelbar plan er at se om det vil starte i morgen tidlig inden jeg tager på job, og ellers give Karsten et kald.
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Re: MGM Junior Ventilatorfejl

Indlæg af mgmone »

Hej
Ventilator fejl skyldes ikke for meget træk i skorsten, det betyder at røgsuger ikke hurtigt nok når op i omdrejninger efter start
Årsager:
At det er modtryk i skorsten grundet storm/ at røgsuger trænger til rengøring/ at lejer i røgsuger går trægt/Fejl indstilling.
Kan se at din min røgsuger indstilling står til 78 std setting er 90 prøv om det ikke vil hjælpe at ændre til std ellers ring 28687360
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
KristianA
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 apr 2020 20:49
Blevet takket: 1 gang

Re: MGM Junior Ventilatorfejl

Indlæg af KristianA »

Karsten fixede det over telefon, intet problem. Rensede fyret rigtig godt og grundigt og indstillede lidt på værdierne til ventilatoren og vupti så virkede det.

Besvar