Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
ENagel
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 dec 2019 09:20

Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af ENagel »

Kære Forum,
Jeg har brug for råd, vejledning og hjælp.
Jeg har et MGM junior pillefyr med tcnet 2 styring, som for det meste virker upåklageligt.
Men, den sidste måned har jeg oplevet at fyret har været gået ud om natten og af og til i dagtimerne.
Det resultere i at det er ret koldt om morgenen.
Vores hun er fra 37 og på 120 kvdm. og nogenlunde isoleret, vi varmer udover fyret også op med brændeovn i stuen.
Fyret var før indstillet til at kunne køre helt ned på 1,5kw men tænkte det måske var årsagen til at flammen gik ud. Men efter at have stillet på den op til minimum 2.0kw er problemet ikke blevet bedre.
Fejlmeldingen når den går ud er: Flame burned out(tror jeg det er)
Nogen der kan hjælpe mig?

Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af Jens »

Og det skyldes ikke, at du har fået hældt nogle træpiller på, som har fået lidt fugt på et tidspunkt ?
Har engang fået hældt et par sække på min, hvor nogle piller var opsvulmede på grund af tidligere fugt, de ville ikke glide ned og dannede bro i magasinet.
Den gik så ud pga manglende piller.
Så jeg ville starte med at få magasinet kørt tomt, og sikre mig at der ikke er noget som forhindre pillerne i at falde ned i sneglen. Det kunne måske også være en stump plastik fra en sæk, som drillede.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
ENagel
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 dec 2019 09:20

Re: Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af ENagel »

Jens skrev: 28 dec 2019 17:11 Og det skyldes ikke, at du har fået hældt nogle træpiller på, som har fået lidt fugt på et tidspunkt ?
Har engang fået hældt et par sække på min, hvor nogle piller var opsvulmede på grund af tidligere fugt, de ville ikke glide ned og dannede bro i magasinet.
Den gik så ud pga manglende piller.
Så jeg ville starte med at få magasinet kørt tomt, og sikre mig at der ikke er noget som forhindre pillerne i at falde ned i sneglen. Det kunne måske også være en stump plastik fra en sæk, som drillede.
Har haft kørt det tomt for at tømme pille-smuld etc. Fra, for at undgå problemer med sneglen etc.
Det har ikke haft løst problemet.
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af Jens »

Der er ikke blevet ændret på kWh pr kg træpiller, min står på 4,9 kw.
Hvis den står for højt, så kører sneglen for kort tid, og så vil den dosere for lidt, især på lav ydelse.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
thermik
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af thermik »

Hvis du har pillet for meget kan du inde i styringen gendanne de indstillinger den kom med hvilket jeg ville starte med hvis det var mit fyr

ENagel
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 dec 2019 09:20

Re: Hjælp: MGM junior fyr går ud om natten

Indlæg af ENagel »

Jens skrev: 28 dec 2019 17:40 Der er ikke blevet ændret på kWh pr kg træpiller, min står på 4,9 kw.
Hvis den står for højt, så kører sneglen for kort tid, og så vil den dosere for lidt, især på lav ydelse.
Hej Jens,
Jeg prøver at se om det kan hjælpe mig. Indstillede den sidste år med de piller jeg brugte der, fordi det der stod på posen. I år bruger jeg nogle andre som er uden kj anvisning på.

Besvar