mgm easy 3 - 14 kw

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: mgm easy 3 - 14 kw

Indlæg af thomas larsen »

Jens skrev: 15 dec 2019 15:06 Hvis det var mig, så ville jeg vælge en MGM Comfort 15kw, og så købe den ved Karsten ved https://www.mgm-pillefyr.dk/
Ved Karsten kan du få den med lambda-sonde og luftmassemåler til 32.400,-
Prisliste : https://www.mgm-pillefyr.dk/wp-content/ ... te-MGM.pdf

Min har i disse dage 5 års fødselsdag, styring er blevet skiftet en gang under garanti, og opdateret 2 gange.
Det er det som der har været på de 5 år, ingen sliddele eller lignende er blevet skiftet. :great:
Syntes bare den virker stor og skrumpet i forhold til easy modellen, mit fyrrum er meget smal, så tror easy passere bedre ind.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: mgm easy 3 - 14 kw

Indlæg af Jens »

Joe måske, men hvis du kigger i prislisten, så er er målene opført der.
Det er jo kun Easy med det helt lille magasin, som er nede på 50 cm i bredde. Og så lille magasin bliver du hurtigt træt af, det skal kun vælges, hvis der slet ikke er plads til mere.
Fyret skal jo da helst kunne køre en weekend man ikke er hjemme, uden man skal til at have nogen til at komme og fylde piller på, - synes jeg i hvert fald.

Angående semi-automatisk rens af røgrør, så er det på Comforten et håndtag man hiver i 5-10 gange en gang om ugen, hvis man husker det, men om der går 2 uger har såmænd ikke den store betydning.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Blevet takket: 5 gange

Re: mgm easy 3 - 14 kw

Indlæg af thomas larsen »

Men hvad er brændeværdien på den i procent?
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: mgm easy 3 - 14 kw

Indlæg af Jens »

Virkningsgraden er 90,2 til 94,9 ifølge Dansk teknologisk institut https://www.teknologisk.dk/godkendte-bi ... er/39501,2
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
pendec

Re: mgm easy 3 - 14 kw

Indlæg af pendec »

Jens skrev: 15 dec 2019 15:59 Angående semi-automatisk rens af røgrør, så er det på Comforten et håndtag man hiver i 5-10 gange en gang om ugen, hvis man husker det, men om der går 2 uger har såmænd ikke den store betydning.
Som jeg fik forklaring fra Karsten og som jeg selv har udskudt det, så bliver de svære at trække i hvis man går 2-3 dage, så jeg vil ikke prøve at gå 5 dage her, selvom det måske går. Så har jeg intet imod lige at gå hen og trække i dem på vejen forbi.
Karsten mente 2-3 dage imellem max, og udgangspunkt 1 gang om dagen, 1 træk så var den god.

Jeg vil dog tage dit råd til efterretnng :) Måske kan jeg prøve 5 dage, og så 7 dage og se om noget begynder at mistrives, og så er modellerne ikke ens, så kan der jo være forskelle.

Resten giver dog god mening, når man først bevæger sig op over 30k for modellen, så er der andre i den klasse som kan være med.

Var min 10.000 dyrere, så kunne jeg måske også have valgt Comfort 15 istedet, dog kritisk for størrelsen, da den nok ikke kunne står på den ene led, og på den anden umuligt på grund af en dør, så måske / måske ikke pga. pladsen som ses på billede her.
Billede

Besvar