Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm-EASY, erfaringer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
pendec

mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 07 nov 2018 10:06

mattiassonne skrev:
01 nov 2018 22:14
Spændende!!!!

Der kommer vel nogle billeder på et tidspunkt? Specielt er jeg nysgerrig på rensningen af brænderskålen, for der var også noget automatisk ikke? Og det synes jeg umiddelbart ikke jeg kunne se på billeder hvordan virkede..
Her er så den auto-rens som jeg har købt med, som her er skåret ned til en gif anim.
MGM-EASY-RENS.gif
Klik på billede, for at se animering.

Generel oplevelse er så meget bedre end bio18 , det kan man vel dårligt gøre andet end bedre, forbruget ligger lige ved 16-18kg, når jeg fylder på kl 09:00 (2 sække) så har den en smule i siderne som den ikke tager efter 2 dage, eller den var kørt tom en dag , hvor jeg ved den kørte timer forinden, så jeg gættede på et par kilo mere ville have den kørende kl 09:00.
Den når setpunkt på 10-15 mins, det gjorde bio18 på 1 time eller mere.

Jeg har lidt udfordringer mellem den nye auto-pumpe som selv justerer og min gulvvarme shunt, som er på manuel (trin 1-3), de første 2 trin har ikke fungeret, så har temp på gulv roligt sænket sig , nok når pumpe i fyret har skiftet hastighed, nu er jeg nået til trin 3, det er dyrere i strøm, men den har klaret 24 timer uden at gå ned i temp på gulvet.

Jeg har ikke rodet særligt i styring, for det kører bare men klart, man må prøve lidt selvom det virker, måske kan man gøre noget bedre :)

Så har jeg en kørende samtale med Karsten omkring resonans ved opstart eller hvordan det skal fortolkes men ellers gjorde han et super arbejde.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af lamborg » 07 nov 2018 15:28

Hej Pendec
Tillykke med dyret :-)
Kan du ikke stille pumpen ud af auto og så selv styre hvor meget den skal trykke så det bliver konstant.?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 07 nov 2018 16:13

Jo, Karsten har sendt detaljerne til dette. Så det vil jeg forsøge snart.

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 08 nov 2018 20:08

Faldt lige over den auto-kedelrens funktion, det ser sgu da smart ud, burde kunne gøre simplere.
Det ser ikke helt ud som min , og navnet er også "Pro" men det er jo lige ved man kan lave det i LEGO Technic :)

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 08 nov 2018 20:13

Lidt billeder af auto-aske udtræk på denne model.
aske1.JPG
aske2.JPG
aske3.JPG
Det er så ikke komprimeret i beholder, ser det ud til.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af Troldmand. » 08 nov 2018 21:23

pendec skrev:
08 nov 2018 20:08
Faldt lige over den auto-kedelrens funktion, det ser sgu da smart ud, burde kunne gøre simplere.
Tillykke med fyret. Det i videoen, ligner noget som kunne betegnes som en "Do Nothing Machine" icon_cheesygrin.gif
Last edited by 1 on Troldmand.; edited 8 times in total

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 08 nov 2018 22:09

Den gør jo noget, de pinde som trækkes op, gør jeg manuelt, dog ser det ud som en kreativ løsning der, og den kunne jeg næsten lave i lego technic, hvis bare den kan klare varmen, for de pinde man trækker i er sgu varme :) Men ellers er det jo simpelt og skal jo ikke gøres hver time, men hvis en maskine gør det, skader det måske ikke.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af bennylar » 09 nov 2018 20:22

den larm håber jeg da ikke et fyr laver når det kører rigtigt, så ville det ryge ud her da... :wink:

kan man få skorsten ud af toppen på den eller er det bagpå.?
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 09 nov 2018 20:37

Larm og larm, jeg kan lukke døren men hunde hører bedre end jeg og de kan så stadig høre det. Det er kun i opstarten, og det sker så hver gang den renser/tømmer herd, ca. hvert 8 time i nogle minutter når den når max kw i opstænding men han arbejder på sagen, så jeg venter på løsningen lige nu.

Den har kun rør udtræk bagpå i bunden, og nogle små 80mm rør bruges der.

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 05 feb 2019 16:29

Hvor er pillefyr blevet kedelige. Man smider bare piller på, trækker i nogle pinde, støvsuger askebakke sån hvert 7-10 dage lige nu i 2 minutter, og så , ikke noget der.

Jeg er næsten allerede på pension, sikke en forskel fra bio18 :)


Besvar