Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm-EASY, erfaringer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af triumph » 05 feb 2019 17:44

mangler mere info, bla.om brænder. Kom frisk!
Ser fint ud ellers


pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 05 feb 2019 18:33

Hvad vil du vide om brænder? Den virker? :) Den har selvrens, billede er vist tidligere i tråd.
Karsten har dog måtte lave en indkøringsfase, da den stoppede engang imellem , det er så fixet tilbage i december og nu rykker det bare.
Jeg kører 2*12timers rens, det kører fint, der er lidt klumper i asken men ingen problemer set. Den skal slukke/rense/tænde, som tager en del tid, så unødige rens gider jeg ikke, selvom der måske kan spares lidt gram.

Luften er noget manuelt noget, og jeg har stadig lidt brummen som jeg har været for sløv til at justere mig ud af, da det er så lidt at jeg ikke generes af det , det kan nok fixes, var der ilt styring på, var det nok på plads fra dag 1, så det er måske savnet.
Aske ser fin ud, så jeg gider ikke rode med luft, da den jo kører fint og der er intet at komme efter der.

Har fundet polske manualer om udvidelses mulighederne og hvornår og hvordan og andre småting de nævner, som jeg til held får igennem google translate. bl.a billede af ekstra magasin til 30kg træpiller(total 70kg) :) Den er jeg varm på. I Polen er det ca. 680kr (390 zl) for den.
magasin.JPG
Rengøring er en smagssag, jeg kunne nok vente 2 uger og har denne gang ventet 10 dage. Ellers tog jeg lige støvsuger og tømte askebakke, da den er uden kompressor, og den er lille, derfor også hurtigt støvsuget ren.

Bruger 6mm, fylder ca. 2 sække på nu, det er sån lidt op og ned med forbrug, afhængig af udetemp, om den bruger 32kg eller den kører mindre, så får jeg 1 eller 2 timer ekstra per 2 sække lige nu, det sker nok disse dage med højere plus. Synes ikke det kan aflæses, her savnes nok stadig en internet/elektronisk overvågning.

Der er sat sådan en fidus her på (ESBE returbeskyttelsesventil?)
fidus.JPG
Den har, når det var varmere, stabiliseret nogle svingninger så den havde mange stop.
Nu har jeg så med mine elektronisk temp måler set hvordan den sænker temp afhængig af indstilling så den skal man nok finpudse på for at opnå optimal indstilling, den har i hvert fald afhjulpet nogle sluk/tænd situationer.
Når der står 55g +/- 2c , så ved jeg ikke om det er hvad den max kan klare, det har jeg ikke viden til at vurdere.

skrot1

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af skrot1 » 05 feb 2019 18:46

Troldmand
Hvad er det du synes den ikke gør? Den gør lige det den skal. Og det er mindst lige så robust udført, som i så mange andre kedler. Simpelt og solidt, jeg er fan:)

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 16 feb 2019 12:19

Jeg har nu kørt med en 16 timers rense interval, ingen problemer der. Den polske manual nævner 24 timer dog ved manual rens (ikke autorens), så jeg tænker det måske skal testes men, ved ikke om der egentlig er en anden gevinst end mindre antal breaks på 24 timer.

Har ventet 14 dage med at støvsuge, og puuhhaa , det var 5 hårde minutter der. Nu går da så nok lidt længere, når vi må skrue ned i disse dage og der bruges mindre til opvarmning, det er fint nok, vi tager det hele med her.

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 17 feb 2019 10:49

Jeg burde måske lige tilføje, at når jeg specifikt nævner polsk manual, så er det ikke fordi MGM ikke har levereret en fin dokumentation med, det er bare på papir. Jeg lider af lidt syns problemer og snyder med ikke at bruge ikke læse briller :)
Så findes det elektronisk, så bruger jeg det, så det slås op på stor skærm og man kan zoome. Og så synes jeg også, der er detaljer i denne manual jeg har fundet, som jeg ikke fandt i den danske manual, eller bare skimmede men ikke fangede :)


pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 17 feb 2019 14:44

Gad vide om det er en tidlig model, eller nyere og andet design?
Jeg har ikke dette i min Easy model.

Billede

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af mgmone » 26 feb 2019 07:46

Hej Pendec
Billedet er af en "gammel" model EASY, ved den endelige godkendelse var de fjernet, ekstra magasinet til top montage haves på lager hos MGM.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 20 mar 2019 14:34

Faldt over dette billede af produktionen som synes at være MGM-easy 15/25kW modellen. døren afslører den :)

Man kan se elektronikken er ved at sættes i, da bagerste rækker har display og kabler, og de forreste er tomme.
Størrelsen er svær at bestemme men jeg må sige at 25kW kom først ud men nu er 15kW også ved at vise sig flere steder og lande.
easy-bild1.JPG
Det ser da vildt ud.

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 22 mar 2019 18:50

Så har jeg ekstra silo på :)
mgm-easy-nu-med-ekstra-silo.jpg
Tak til Karsten for at lade mig afprøve den, vi er jo ellers tæt på slutningen af sæsonen :great: , der er dog stadig en chance for at fylde nogle sække på endnu.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af Lintz » 22 mar 2019 19:12

pendec skrev:
22 mar 2019 18:50
Så har jeg ekstra silo på :)
mgm-easy-nu-med-ekstra-silo.jpg
Tak til Karsten for at lade mig afprøve den, vi er jo ellers tæt på slutningen af sæsonen :great: , der er dog stadig en chance for at fylde nogle sække på endnu.
Kender intet til dit fyr - Så hvor meget er "ekstra silo"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar