Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM-easy, nogen kender den?

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
pendec

MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 11:41

Måske er produktet super nyt, for google kan dårligt finde det, så jeg røber vel lidt uvidenhed om hvad der bevæger sig.

MGM-Easy ser kompakt ud og til nogle konkurrence dygtige priser, især ved åbent hus.

Der er så 4 ugers levering og produktet er måske så nyt så ingen kender det?

Jeg har skrevet til Karsten, så han besvarer nok nogle spørgsmål men andre som kender eller ved noget herinde?


pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 15:07

Jeg har haft en fin samtale med Karsten, så spørgsmål er sådan set besvaret, så mangler jeg bare at vurdere om jeg skal have MGM istedet, så behøver jeg da slet ikke tænke ombygning eller fejer godkendelse, så jeg lige gav udtryk for i anden tråd.

Og så er der egentlig mulighed for at spare min silo væk :) 3 sække ca. i indvendig beholder.

De arbejder på en mere fyldestgørende dokumentation, og net delen kommer som lovet til de andre MGM produkter, så er det også nævnt.

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af mattiassonne » 19 sep 2018 19:10

Hvordan virker den automatiske renser af brænderen? Har du fået oplyst noget om det? For de videoer jeg kunne finde på youtube, der rykker manden bunden ud manuelt, men jeg kan da se på MGM's side, at man også kan vælge automatisk, men har svært for at se hvordan det skulle bygges på.

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 19:39

mattiassonne skrev:
19 sep 2018 19:10
Hvordan virker den automatiske renser af brænderen? Har du fået oplyst noget om det? For de videoer jeg kunne finde på youtube, der rykker manden bunden ud manuelt, men jeg kan da se på MGM's side, at man også kan vælge automatisk, men har svært for at se hvordan det skulle bygges på.
Jeg fik forklaret at man renser rør i toppen ved at trække i et håndtag på den mgm-easy, kan ikke finde noget om den automatiske løsning udover at få at vide den findes. Brænderen har jeg ikke styr på.

Her kan man se den eksterne aske tømmer til slutning, som virker til passe lidt på modellen, jeg har dog ikke kunne matche hxbxd til nogen af de produkter, og ikke finde nogen manualer , snøft... MGM er den side som afspejler den indvendig, det andet firma som skulle være producenten af kedel, synes at skjule det ved at vise den oppefra??? Så et match er der ikke udover siden og øverst baglåge ser ens ud
11123.JPG
Billeder stammer så fra de største modeller, som vel generer mere aske, så den følger med standard.

Jeg forsøger at finde lidt mere info, og se om den kan matches til præcis samme model, da jeg altså ikke kan få målene på nogen af dem til at matche her, udover at front er ændret, det er nok ikke svært.

Fandt denne: http://thermocomfort.dk/produkt-kategori/pillefyr/
Her koster de jo næsten 20.000 mere end MGM's modeller? skal man tro at deres eget fabrikant skal koste så meget mere?

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 20:08

Så fandt jeg en bedre illustration af deres S18 model, som på højde, effekt ligger tættest på, så er det nok bare hvad man køber med ekstra?
Jeg synes at brænder rens er på dette billede men ikke på den tegning som MGM har lagt op.
PDF på S18 er her: http://www.ecofiamma.com/uploads/public ... ct-s18.pdf
Der kan man lettere i PDF se detaljerne på den indvendige del, mit her, er bare et dårligt snap :)
11124.JPG
11125.JPG
Og så alligevel virker den ikke helt ens?
- Røgsug synes jeg ikke ligner?
- Isolering er ens i midten, men er beklædning så på øverste men ikke på nederst, ikke fordi det gør meget, sådan ser beklædning til bio18 også ud, så det er vel ikke fjernet.

Så ville det være spændende at få lidt feedback på hvad gør den ringere, og hvorfor en thermorossi model som ligner og er dobbelt så dyr, skulle gøre en fattig, det ville jeg være glad for at høre mere om, da jag synes den ser helt ok ud.

Nå, jeg synes at det nu er synligt nok, at isolering på front er fjernet for at gøre den mere "manuel" som skuffer til aske og herd adgang fra front?
Får man den fuldautomatisk, burde låge foran ikke burde kræve låger, og så kan den fyldes med isolering? Andre som ser billeder sådan?
Last edited by 1 on pendec; edited 19 times in total


pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 20:09

mattiassonne skrev:
19 sep 2018 19:10
Hvordan virker den automatiske renser af brænderen?
Omkring brænder, så går den "rens" ind under deres @Pelletpower patent, og er selve årsagen til herd renses og holdes ren som jeg læser og ser billeder af dette.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af bennylar » 19 sep 2018 20:41

hej
har svaret i den anden tråd..
men kender flere i området her der har "smidt" deres ud, de fik dem aldrig til at køre.. den ene har været bruger herinde.. hans kunne jeg købe meget billig til reservedele...

den rens er nok det eneste der virker, og så alligevel ikke helt, men mine forældres er lidt ældre end det du viser her... men opbygning er stort set ens, display sidder bare over pille beholder på deres.

men igen jeg ved som skrevet ikke om det er samme fabrikant..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 20:55

bennylar skrev:
19 sep 2018 20:29
nu ved jeg ikke om det er den samme, men som skrevet ligner den på en prik... (næsten). skal jo ikke afskrække folk eller gøre det dårligt, kender det jo ikke, MGM altså.
Jeg er næsten enig, der er korrekt fabrikant, andet kan der ikke være tale om. Det som jeg så har læst på italienske forums nu, er de har eksisteret i 10år+ og første model hed "Thermorossi Compact 18" som din far har/havde og ny model er så "S18". Jeg mangler så lige lidt billeder men måske har de rettet op og ændret ekspansionsbeholder, det må jeg da undersøge.

Så vidt jeg forstår behovet, da min fætter har 1. sal, så er det for at komme opad og rundt, når man har 12+ radiatorer over 240m2 og 2 etager, så skal der mere til. Jeg har en etage og ikke det store behov der? Er det ikke noget med et par BAR , så kan jeg klare den i en stue etage?

Så du mener Karsten lige skal bekræfte den ekspansion klarer opgaven i mit hus, det er da fair nok.

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af mattiassonne » 19 sep 2018 22:12

Efter hvad jeg kan se, er det nu samme producent, som til MGM Comfort og Comfort Lux, den tyrkiske producent Kozlusan. Så hvis det er samme gode kvalitet, så tror jeg bestemt ikke det er dårligt.. Og med Karstens service, så er det jo helt i top! :-)

Den kan ses her på deres hjemmeside: http://kozlusan.com/en/products/1013/wo ... azani.aspx

Og hvis man Googler Lidya Compact kan man se nogle youtubevideor hvor de viser lidt mere, blandt andet det indeni..

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 19 sep 2018 22:44

mattiassonne skrev:
19 sep 2018 22:12
Efter hvad jeg kan se, er det nu samme producent, som til MGM Comfort og Comfort Lux, den tyrkiske producent Kozlusan. Så hvis det er samme gode kvalitet, så tror jeg bestemt ikke det er dårligt.. Og med Karstens service, så er det jo helt i top! :-)

Den kan ses her på deres hjemmeside: http://kozlusan.com/en/products/1013/wo ... azani.aspx

Og hvis man Googler Lidya Compact kan man se nogle youtubevideor hvor de viser lidt mere, blandt andet det indeni..
wow, du har gjort bedre søgninger end jeg. Tusind tak for info'n, dem dyrker jeg lige.

Det med ekspansions beholder er jeg usikker i, hvis vandmængde er for høj ift. trykket i den mindre ekspansion som følger med.
Har dog ingen etager, så det kan ikke besværliggøre noget. Vil helst ikke beholde min gamle åbne ekspansion.

Fik jeg skrevet perfekt match :) Selv fronten er identisk her.


Besvar