Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

høj røg temp - indstilling

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

høj røg temp - indstilling

Indlæg af mrjyden » 09 nov 2017 22:33

hej er der ikke en eller naden her inde der har en maunal og evt indstilling for juniour alså date der skal ligge i styring helst en der har ilt styring og luftmasse måler da jeg er ved og river håret af mig selv over lorte køre med så høj røg temp over 150 grader og har fået den soft ware opdateret det har så heller ikke hjulpet nu hvor det bliver kolder fyre den bare mere ud af skorsten så kunne være fedt hvis der var nogle der har en manual på dette og evt indstilling på jeres


alte
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29 mar 2012 10:31

Re: høj røg temp - indstilling

Indlæg af alte » 10 nov 2017 11:47

Jeg har selv været træt af at røg temperaturen var høj. Først stillede jeg fan hastigheden ned, det hjalp lidt.
Det der gav størst effekt var, da jeg begyndte at rense røgrør. Ikke bare 20 træk med håndtaget, men 100 gange. Så gav det virkelig noget.
Det hjalp, meget, for mig, det er da et forsøg værd.
Altså rens, hver gang temperaturen er ca 10 grader over det normale.

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: høj røg temp - indstilling

Indlæg af mgmone » 11 nov 2017 13:46

Hej mrjyden, smukke signe ... eller hvad du nu kalder dig.
Lad være med at tune fyret eller ændre på de originale indstillinger, husk at anvende rensehåndtag regelmæssigt, foretag års eftersyn.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: høj røg temp - indstilling

Indlæg af mrjyden » 13 nov 2017 19:25

jeg ved ikke hvem du hentyder med signe men jeg kan så fortælle dig at jeg ikke kan forstå at nu har du opdateret styring og den stadig er over 150 grader når den virkelig skal yde i længer tid her skal der så også siges du skriver at det er selv rense brænder så ser det da mærkeligt ud at det lukker og ikke kan holde sig rent ved nogle hårdt træ piller og det har du jo ikke kunne svaret på inu hvad skyldes så svar mig lige på hvorofr at en stander indstilling på rens skal ned på 2 timer ved hårdt træs piller det er mærkeligt næst er jo også at ved rw piller som jeg skrev til dig i wekedne at der var fejl på den kedle ved ole den havde din montør monteret styrin og var sat til hver 5 time så et eller andet sker da når i programmere styring jo men som sagt så skal man vel ikke stå og rykke i det håndtag 100 gange hver uge eller hvad

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: høj røg temp - indstilling

Indlæg af mgmone » 14 nov 2017 08:39

Hej Jacob x x x
Jeg har svært ved at tage en person der for 4 år siden kom og brugte langtid på at svine sit gamle pillefyr og dettes firma grundigt til, med det ene formål at få en MGM så billigt som muligt, som mener at han er meget klogere end test og fabriks indstillinger, som når vi ikke vil/kan hjælpe dig med at få fyret til at kører som din fantasi forventer den skal med dine indstillinger. Som opretter dæk profiler her på stoker pro, og bruger det meste af sin tid på facebook på at anbefale det fyr som for 4 år siden var det værste lort på denne jord.
Hilsen Karsten
P.S. Hils smukke Signe!!
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: høj røg temp - indstilling

Indlæg af mrjyden » 14 nov 2017 19:36

så vidt jeg ved så ståer du og siger til dine kunder det kan køre på alle piller og at det ikke er muligt at dine kedler kan sætte flammer ud gennem røret den tager luft ind som sidder en masse måler så vidt jeg ved så har du hvis også selv været klar over dette eller hvad du siger bare det er ikke muligt og dette kan ikke lade sig gøre så ved jeg ikke hvad de billeder du har modtaget siger dig og nu skal vi så lige være ening om at dette også skete for et kedle du montere selv i brønderslev jeg ved ikke om det er stander at de skal gøre det men troer jeg ikke og så vidt jeg ved har du selv sagt hvordan indstilling skal stå på min kedle så det må være dig der ikke ved hvad du siger eller kan huske eller tager jeg fejl der også


Besvar