Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Indlæg af Woop » 15 nov 2016 23:53

Havde en besynderlig oplevelse (med den nye software ver. sep.16) som jeg lige vil dele.
Fyret (MGM Jr.) var kørt tør for piller, mens det kørte.
Da jeg opdager dette, er flammen desværre gået ud, men sneglen kører regelmæssigt og forsøger at hælde piller på. Jeg skynder mig at skubbe de 1-2 kg der er i kanterne i siloen ind til sneglen.
På trods af at der ikke er flamme fylder den brænderrøret helt op ved regelmæssig kørsel, og jeg vælger efter de ca. 2 kg at afbryde, og tømme røret for piller og starte op på ny.
Det pussige er at displayet mener at den leverer max. (som er 12 kw) og der er fuldt flammesymbol.

Af det vil jeg konkludere at:
Den nye software ikke har styr på om der er flamme.
Effekten der vises, alene er beregnet ud fra hvor meget sneglen kører ind (eller tror den kører ind).
Tankmåleren godt nok kan se at tanken er ”low” men dette har ikke betydning for den videre fyring.
Der er tilsyneladende intet automatik der stopper fyret når siloen er tom.

Med den gamle 1.0 Beta software gik fyret i ”fejl” når tanken var ”low” og gik så i lukke modus, men det gør den nye software altså ikke.
Vedhæftede filer
20161115_172246.jpg


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Indlæg af Alex fs » 16 nov 2016 17:06

Hvilke forskelle er der ellers på ny og gammel software?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Indlæg af Woop » 17 nov 2016 20:40

Kopi-Paste fra denne tråd
vejr-kompensation på Junior
+ lidt mere

Ændringer jeg har bemærket:
- Mixer1 funktion er tilføjet.
- Visse værdier er ændret til noget fuldstændig skørt, og skal rettes tilbage.
- En ”Warning” er kommet ” External warning signal activated.” og jeg ved ikke hvad den lige betyder for fyret.
- Om Vejr kompensation virker, kan jeg ikke bekræfte, da den vist kun virker på Mixer1 udgangen og ikke som jeg forventede på selve kedel temperaturen.
- Mange "Huston we have a problem" fejl-sider på web er blevet rettet.
- Lidt ændringer i den grafiske visning på displayet.
- Lidt ændringer i design på nogle websider.
- Kodeord på "serviceindstillinger i web.

+ ovenstående fra tidlige indlæg, i denne tråd.

- Den nye software ikke har styr på om der er flamme.
- Effekten der vises, alene er beregnet ud fra hvor meget sneglen kører ind (eller tror den kører ind).
- Tankmåleren godt nok kan se at tanken er ”low” men dette har ikke betydning for den videre fyring.
- Der er tilsyneladende intet automatik der stopper fyret når siloen er tom.

- Baseret ud fra fornemmelse virker det som om at der er rettet i nogle beregningsmetoder, så fyret viser en smule højere effekt end tidligere (måske 10-20 %).....men dette er kun min fornemmelse ud fra senarier over kort tid, med ca. samme udetemp. samme pille, og samme varme behov.

Når fyrer elles bare kører, er der ingen ændringer som jeg har bemærket.

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Indlæg af Alex fs » 19 nov 2016 21:14

Woop skrev:
- Den nye software ikke har styr på om der er flamme.
- Effekten der vises, alene er beregnet ud fra hvor meget sneglen kører ind (eller tror den kører ind).
- Tankmåleren godt nok kan se at tanken er ”low” men dette har ikke betydning for den videre fyring.
- Der er tilsyneladende intet automatik der stopper fyret når siloen er tom.

- Baseret ud fra fornemmelse virker det som om at der er rettet i nogle beregningsmetoder, så fyret viser en smule højere effekt end tidligere (måske 10-20 %).....men dette er kun min fornemmelse ud fra senarier over kort tid, med ca. samme udetemp. samme pille, og samme varme behov.

Når fyrer elles bare kører, er der ingen ændringer som jeg har bemærket.
Hej
siger den aldrig stop når flammen går ud? Dengang jeg ikke havde ilt styring, var min også længe om det.især under opstrart. For går flammen ud her, så skal røg temp 5 grader under kedeltemp. Men det jo ikke nemt når kedeltemp og røg temp er den samme på kold fyr.
Med iltstyring er den anderledes hurtig til det, 19% ilt så siger den stop.

Tankmåleren har heller ingen betydning for mit, hvorfor skulle det også det. Det kunne dog godt give en advarsel på displayet efter min mening. Men ellers fungerer det fint til at starte min kornsnegl.


Vil du mene det er værd at opdatere? Kunne været rart hvios karsten ville skrive en update log.
JEg har bl.a. lidt kritik ang. stop punkter. hystereser for hvornår det skal starte op igen( ville gerne kunne bestemme helt selv, istedet for de 10 grader) da mit system ret hurtig får kølet det 10 grader af, uden der egenetlig er behov for vare.
Desuden er der det med at VVB pumpen fortsætter med at kører, hvis fyret går ud. selvom kedeltemp er under vvb temp. Dermed er huset koldt, men hvad værre er, er at mit bad er koldt :roll:
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: Den nye software til TCnetII (ver. sep.16)

Indlæg af Woop » 21 nov 2016 23:53

Hej

Nå nu der nævnes 19% ilt...så kan jeg godt komme i tvivl om min påstand om at den ikke stopper, for den kom aldrig under 19% før jeg stoppede den manuelt.

Er det værd at opgradere...Ja det syntes jeg, men som jeg nævner i en anden tråd (vejr-kompensation på Junior) så vil jeg anbefale at få firmwaren til den gamle version 1.0 beta. Så man har muligheden for at gå tilbage.

Det kunne jo være at dine problemer start/stop og vvb er blevet fixet...Der har jeg ikke lige været.


Besvar