Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stopper ved peakforbrug

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 03 feb 2017 21:20

mgmone skrev:Hej
Hvis din lambda måler feks 1 % for meget, vil den målte ilt % under tænding ikke nå under ilt detect % (sidste linie i tændings menu) heatgun vil derfor kører videre til timeout tid er nået, alarm tændings fejl og der vil ikke være spor af piller da de er tændt og brændt. Lambda calibreres i forbrændings menu sidste side, fyret skal stå i venter før du kan gå i gang med prosessen.
Hilsen Karsten
Aha - så det kan være at der ligger en lille smule aske efter en mislykket opstart, som bare går i stå? Hvorfor egentlig? Er det et bestemt iltniveau som bestemmer hvornår der skal hældes flere piller i?

Anyways - lige efter at jeg læste de sidste to indlæg, gik jeg ind på TCNET 2 siderne, og her gik fyret lige netop i gang med en burnout/recycling, så jeg kunne følge med i iltmålingerne. Her i aften kører det fint nok, og jeg iagttog at både iltprocenterne køre op og ned under processen. Selv "Target" varierer. Hmm - sådan skal det vel være.

Imidlertid gik jeg ind på henholdsvis "Combustion settings" og "Ignition settings". Fandt dog ikke en decideret calibration menu (?)
I felterne under Combustion settings står Oxygen til "Low output" 15.0 og "High output" 8.0
OK??
I feltet under "Ignition settings" står Oxygen threshold på 0.0

Er det her jeg bør justere?
Og jeg skal gøre det under "Idle" ?


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Jens » 03 feb 2017 21:40

På min i feltet under "Ignition settings" står Oxygen threshold på 18,6
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 13 feb 2017 22:52

18.6 - hmm, andre steder har man læst om fabriksindstillinger, og jeg har da heller ikke rettet meget på de tal mit fyr kom med. Imidlertid har jeg heller aldrig set en vejledning til hvorledes indstillingen kan optimeres. Jeg har for eksempel en udetemperaturføler, men jeg aner ikke hvordan jeg tilslutter den.
Nu har vi så denne ignition setting på 0,0 mens Jens' står på 18,6.

SÅ - - jeg kunne faktisk godt tænke mig et aftenkursus i indstillinger engang, og lur mig om ikke der ville være stemning for sådan en blandt MGM ejerne her.

??

P.S. - Jeg har siden sidst ikke haft et udfald, men vil meget gerne vide om jeg bør sætte min ignition setting til noget andet end 0,0 ?

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af mgmone » 14 feb 2017 06:46

Hej
Hvis du ikke har udfald så lad den stå, vi vil afholde en update dag når vi engang er færdig med cloud softwaren.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 11 sep 2017 15:01

mgmone skrev:Hej
Hvis du ikke har udfald så lad den stå, vi vil afholde en update dag når vi engang er færdig med cloud softwaren.
Hilsen Karsten
Hej Karsten

Hvordan går det? Skal vi snart på aftenkursus :?


Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 25 nov 2018 22:52

Så er den gal igen. Hvis fyret virkelig skal arbejde for at holde huset og vandet varmt, så kan den finde på at gå i stå.
Den gør det på denne underlige måde, som beskrevet i starten af tråden, og jeg undrer mig egentlig over at ingen andre oplever noget lignende. Jeg har dog sat renseintervallet ned til fire timer, men det gør ingen forskel.

Sagen er at der dannes slagger i brænderøret som bygges op til et kritisk niveau på 3 - 4 dage. Derfor får røret en tur med et stykke værktøj fremstillet til formålet hver eller hver anden gang jeg hælder piller på.

Begivenhederne kan dog overhale mig så der dannes en "slaggerkage" således at de nye piller falder ned oveni kagen, og efterfølgende kan heatgun'en ikke sætte ild i pillerne. DET der så undrer mig er at fyret efter denne mislykkede optænding kører en renseprocess, og måske falder både slagger og friske piller ud, så røret er tomt, - - men så stopper fyret DER. Hvorfor hulen prøver den så ikke en ny opstartsproces, som ligger lige til højrebenet? Kræver det en softwareopdatering??

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af mgmone » 26 nov 2018 06:50

Hej lige et par spørgsmål
Hvilken ilt % køres der med ved højlast ?
Rense tid S ?
Rense periode H ?
Hvilke piller ?
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 27 nov 2018 21:15

mgmone skrev:
26 nov 2018 06:50

Hvilke piller ?
Hilsen Karsten
Pillerne hedder såmænd Bio-Pillen, og der står minsandten nul slagger på posen.

Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Woop » 05 dec 2018 12:06

Har kun læst de sidste indlæg i tråden så tilgiv mig hvis jeg rammer ved siden af men....
Jeg har nu kørt med min Junior i 3 år uden problemer, før jeg snuppede en halv palle fra ”German Pellet”
Der med fik jeg, udover stor irritation og "rensefejl", også store slagger kager, som var så fastbrændte at manuelt rensning var påkrævet ugentligt.
Nu er jeg tilbage på pillen fra DLG, der er absolut ingen fast brændt slagger mere.
Derfor…prøv en anden pille og se om ikke det afhjælper dit problem.

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic » 06 dec 2018 21:57

Woop skrev:
05 dec 2018 12:06
Har kun læst de sidste indlæg i tråden så tilgiv mig hvis jeg rammer ved siden af men....
Jeg har nu kørt med min Junior i 3 år uden problemer, før jeg snuppede en halv palle fra ”German Pellet”
Der med fik jeg, udover stor irritation og "rensefejl", også store slagger kager, som var så fastbrændte at manuelt rensning var påkrævet ugentligt.
Nu er jeg tilbage på pillen fra DLG, der er absolut ingen fast brændt slagger mere.
Derfor…prøv en anden pille og se om ikke det afhjælper dit problem.
Måske jeg skal prøve noget andet. Har ellers læst at German Pellets skulle være gode, men hvad skal man shoppe efter, når der, som på dem jeg har, står nul slagger på?


Besvar