Stopper ved peakforbrug

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Blevet takket: 6 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Woop »

Jeg har som nævnt gode erfaringer med Agroline, og DLG fra "Landogfritid.dk" men også Dalaguld og Sodra er gode.
Jeg har aldrig haft rensefejl, eller behov for manuel rensning med nogen af disse piller.
Nogen fabrikanter propper desværre alt mulig møj i pillen for at maximere deres profit, og det er bla. det der bliver til slagger kager.
I den sidste ende vil jeg anbefale et du selv prøver lidt forskelligt og observerer asken, og høster noget erfaring. Min erfaring er ikke nødvendigvis din.
Målet er lille askemængde, og ingen slagger klumper, med maximal brændværdi.
Og andre har muligvis en anden oplevelse, men der kommer aldrig German Pellets i mit fyr igen....og baseret på dine problemer, tror også jeg går uden om Bio-pillen :?

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic »

Woop skrev: 07 dec 2018 00:48 Jeg har som nævnt gode erfaringer med Agroline, og DLG fra "Landogfritid.dk" men også Dalaguld og Sodra er gode.
Jeg har aldrig haft rensefejl, eller behov for manuel rensning med nogen af disse piller.
Nogen fabrikanter propper desværre alt mulig møj i pillen for at maximere deres profit, og det er bla. det der bliver til slagger kager.
I den sidste ende vil jeg anbefale et du selv prøver lidt forskelligt og observerer asken, og høster noget erfaring. Min erfaring er ikke nødvendigvis din.
Målet er lille askemængde, og ingen slagger klumper, med maximal brændværdi.
Og andre har muligvis en anden oplevelse, men der kommer aldrig German Pellets i mit fyr igen....og baseret på dine problemer, tror også jeg går uden om Bio-pillen :?
Tak for dit input. Fornemmer dog at det er som at dykke ned i lykkeposen. Det bliver næste sæson :wink:
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic »

UPDATE
I starten af december udvekslede jeg fyrets settings med Karsten. Jeg fik 10 - 15 forskellige parametre tilbage som jeg blev anbefalet at rette til.
Nu henved tre uger senere har jeg ikke set en eneste slagger klump, og jeg har efterhånden et håb om at slagger hører fortiden til. Håber ikke at jeg jinxer det. :-)
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic »

Kosmic skrev: 26 dec 2018 16:49 UPDATE
I starten af december udvekslede jeg fyrets settings med Karsten. Jeg fik 10 - 15 forskellige parametre tilbage som jeg blev anbefalet at rette til.
Nu henved tre uger senere har jeg ikke set en eneste slagger klump, og jeg har efterhånden et håb om at slagger hører fortiden til. Håber ikke at jeg jinxer det. :-)
Endnu en update et år efter.
Det var tydeligvis disse settings der skulle tilrettes. Siden ændringerne har fyret ikke sat ud. :)
thermik
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af thermik »

Kosmic skrev: 07 feb 2020 17:19 Endnu en update et år efter.
Det var tydeligvis disse settings der skulle tilrettes. Siden ændringerne har fyret ikke sat ud. :)
Det var da go tilbagemelding ! :great:

Blinky
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Blinky »

Er det nogle settings du vil dele med os andre ?
Vi skal så nok lige have oplyst dit styreprogram, modelno på fyret og årgang på samme
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Stopper ved peakforbrug

Indlæg af Kosmic »

Blinky skrev: 08 feb 2020 18:07 Er det nogle settings du vil dele med os andre ?
Vi skal så nok lige have oplyst dit styreprogram, modelno på fyret og årgang på samme
Det er en MGM Comfort, som jeg fik installeret i 2015. Den bliver styret af en TCNET2

Der er mange parametre i programmet. Jeg vil anbefale at udveksle dem med mgmone, altså Karsten.

Besvar