Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vejr-kompensation på Junior

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Linnetvej
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29 okt 2012 11:53
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: vejr-kompensation på Junior

Indlæg af Linnetvej » 02 nov 2016 11:17

Hej,

Hvad er der specifikt opdateret i den nye software til TC net 2...?
Er det kun vejrkompensering eller er der andre ting..?

Mads


Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: vejr-kompensation på Junior

Indlæg af Woop » 06 nov 2016 20:22

I forlængelse af denne tråd, har jeg modtaget den ny software fra Karsten og har uploadet til mit fyr.

Bemærk at jeg her beskriver hvad jeg har gjort, men ansvaret for upload af ny software, og håndtering af dit fyr i øvrigt, er noget der er mellem dig og din forhandler. Derfor afstem med din forhandeler før du følger denne vejledning.

Bemærk i øvrigt at nogle mailudbydere vil se det vedhæftede i mailen fra Karsten eller din forhandler som ”farligt” eller spam. Så hvis du har bedt om den ny software og ikke får den, så tjek lige dit spamfilter og din mail-udbyders politik for vedhæftede filer, før du går i selvsving hos Karsten eller din forhandler….(Det skete for mig).

Der er stadig nogle”bugs”. En del er rettet, og nogen er ikke rettet, og så er der kommt et par nye til.

Nu vil jeg her forklare hvordan du gør….så’n lidt mere detaljeret end de sparsomme oplysninger Karsten kommer med.

Sluk fyret, og unzip alle filer du har fået tilsendt. MPFSImg2 +Tcnet2 0vENC + UniversalFlashTool
(UniversalFlashTool skal omdøbes fra .hash til .zip og herefter unzippes)
Bemærk* Når du har uploadet til fyret vil alle indstillinger bliver nulstillet til fabriks-standard,…..(det var dog ikke det jeg oplevede) …… så husk at tage en backup af din konfigurationsfil….via web…”advanced settings” ”download conf.file” ”gem fil”

Nu er du klar til selve ”operationen”
Denne fase er kritisk! Så det er IKKE her du skal multitaske med PC’en, eller have husdyr til at danse på tastaturet.
Du klikker du på Universal flashTool.exe. Et vindue åbner og du har mulighed for at vælge en fil. Du vælger TCNET2 V0_enc, samt taster ipadressen på dit fyr og trykker ”Flash”.
Herefter vil dit fyr være ”nulstillet”
Du skal herefter i en browser skrive ip-adressen på dit fyr efterfulgt af ”MPFSupload” (ex: http://192.168.1.127/mpfsupload)
Du peger nu på den nye software (MPFSImg2_ver2.bin) og vælger upload.
Når filen er uploaded, er fyret opdateret. Dette kan du bekræfte ved på fyret gå i ”bruger indstilling””software version” her skal nu stå ”sep09”
Du kan nu uploade den backup konfigurationsfil (config.bin) du gemte til at starte med. Så skulle alt være på plads igen, men nu med ny software på fyret.

Ændringer jeg har bemærket:
Mixer1 funtion er tilføjet.
Hvisse værdier er ændret til noge fuldstæding skørt, og skal rettes tilbage.
En ”Warning” er kommet ” External warning signal activated.” og jeg ved ikke hvad den lige betyder for fyret.
Om Vejr kompesation virker, kan jeg ikke bekræfte, da den vist kun virker på Mixer1 udgangen og ikke som jeg forventede på selve kedel temperaturen.
Mange "Huston we have a problem" fejl-sider på web er blevet rettet.

Bemærkninger i øvrigt….
En god idé er også at få den ”gamle”software(1.0 Beta). Så er der mulighed for at gå tilbage hvis du ikke kan forligs med den nye version.
Vedhæftede filer
Udklip1.PNG
Udklip2.PNG

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: vejr-kompensation på Junior

Indlæg af Flemmingth » 06 nov 2016 21:16

Hey Woop,

Det ser rigtig godt ud :great:

Jeg har også bestilt opdateret software hos Karsten, og vil helt sikkert følge din beskrivelse nøje, når jeg har fået den nye version, for min dåbsattest er udstedt for tidligt til, at jeg nogensinde bliver en ørn udi det der it-programmeringshallihallo :shock:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar