Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM comfort 15 konstant loop fejl

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
btmeehan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 mar 2016 12:44

MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af btmeehan » 27 mar 2016 13:28

Vi har haft vores MGM comfort 15 fyr i ca. 2 år. Det har stort set kørt godt, men vi har dog ind imellem haft problemer med, at det går i "loop fejl" eller bare renser og renser. Vi laver selv service på fyret jf. manual og video, og det er meget rent.

I går fik vi så en loop fejl, som kommer igen, lige meget, hvad vi gør, så vi har ikke haft varme på i 3/4 døgn :cry: Heldigvis har vi en gammel brændeovn. Vi har læst en tråd her på siden, hvor der er en, der har et lignende problem med et MGM junior fyr. Der rådede Carsten bl.a. til, at han justerede knasten på tandhjulet. Vi har prøvet dette, men det lader ikke til, at været knasten, der starter fejlen. Hvis I ser disse to videoer, kan I se, at det kun er den ene af gangene, at fyret stopper, når knasten ved kontakten. Den anden gang er den på den modsatte side af hjulet: [youtube]https://youtu.be/phO1ddhykpM[/youtube] og [youtube]https://youtu.be/u9SKQKo9lNE[/youtube].

Vi aner ikke, hvad vi nu skal gøre. Kan det være noget med sneglen - den har vi endnu ikke rørt ved? Gode råd modtages med stor taknemmelighed


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af HR LUCCA » 27 mar 2016 13:44

I video 2 kunne det godt se ud som om motor ikke kan trække kædehjulet , så fejlen ligger måske i motor eller aksel der går stramt , I kan muligvis afmontere kæden og kontrollere og motoren har krafter nok og hvor stramt akslen går .

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af mgmone » 27 mar 2016 14:17

Hej
Gå til service kør test af rens (cleaner)
Tryk ➕
Så skal den skrive 1
Tryk ➗
Så skal den skrive 1L
Og stoppe når den når kontakten
Stopper den med det samme der trykkes ➗ eller kører den forbi kontakten. Er kontakt defekt.
Hvis den stopper ved kontakten skal kontakten være trykket ind efter stop ellers vil den gå i fejl.tjek at kæde er stram jester knast lidt tilbage hvis den bakker efter stop. Og lidt frem hvis den løber forbi kontakt efter stop
Hilsen Karsten MGM
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

btmeehan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 mar 2016 12:44

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af btmeehan » 27 mar 2016 15:32

Tak Karsten. Vi har gjort, hvad du skrev. Når vi trykker ➕ kører den rundt. Når vi trykker ➗ skriver den 1L i et split sekund og stopper øjeblikkeligt, så vi må vel gå ud fra, at kontakten er defekt.

Kan vi købe en ny kontakt gennem dig?

Hej igen
jeg bor på sjælland og i nærheden af bioeksperten så køber vi reservedelen der.
Tak igen.

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af mgmone » 27 mar 2016 15:56

Hvor på Sjælland ?
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af mgmone » 27 mar 2016 16:04

Hej
Hvis kontakten bliver inde. Kan du evt prøve med lidt VD 40 også manuelt aktiverer den nogle gange
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Blinky
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM comfort 15 konstant loop fejl

Indlæg af Blinky » 27 mar 2016 17:18

Jeg har en gang haft samme problem. Det viste sig, at der sad et hårdt slaggelag på renseklappen, så den havde svært ved at lukke. Da det blev renset af kørte den igen. Jeg havde fået nogle piller med en høj brændværdi. Jeg satte brændværdien op til 5,0 KW i styringen, og siden har jeg ikke haft problemer.


Besvar