Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM status på mobilen

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Woop » 09 okt 2017 18:57

Jeg har i dag fået en update fra Karsten.
Projektet er desværre blevet forsinket af at programmøren, har fået en livstruende sygdom (og det er IKKE Karsten)
Det er dog lige så stille ved at geare langsomt op igen, men han er stadig i behandling.
Så vi må finde den gode tålmodighed frem igen, og håbe det bedste for hans helbred, så der forhåbentligt kommer noget på mobilløsningen i denne fyringssæson.


thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af thermik » 09 okt 2017 19:23

tak for opdatering.. Afventer.

Slevhansen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 11 okt 2016 18:08
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4250
Geografisk sted: Fuglebjerg
Modtaget likes: 15 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Slevhansen » 11 okt 2017 21:18

God melding, vi går på "vent slut". :great:

Og sender vores bedste ønsker om snarlig bedring til programmøren.

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af mrjyden » 13 nov 2017 20:49

mgm er ved og lave en cloude løsning har karsten snakket om men den er så lidt forsinket da ham der skal lave det er blevet syg og de åbenbart ikke har mere ind en mand ansat til og udvikle den app og cloude service så ind til vidre skal i lave fast ip på jeres adresse og så route hen til jeres kedle så kan i tilkomme det via smart phone men det er lidt bøvlet men i skal også være opmærksom på at fyret ikke skifter ip og en ting mere jeg har læst at de har problemmer med at instilling kan finde på og ændre sig hvis man tilgår den via pc mente der var et opslag omkring det her inde

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af thermik » 30 okt 2018 11:46

Status ?


Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Kosmic » 14 apr 2019 21:07

thermik skrev:
30 okt 2018 11:46
Status ?
Vi er flere der er interesseret.

Altså TCNET2 haves. Den er hardwired til computeren inde i huset, hvor jeg kan følge fyrets tilstand. Disse menuer ville være dejlig rart at have sendt ud til mobilen, hvor man end er. Det ville være ekstra særlig dejlig rart om man eventuel kunne styre fyret med en app, såsom en startknap.
???

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af thermik » 15 apr 2019 19:46

Tror det er en død sild

pendec

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af pendec » 15 apr 2019 20:08

Jeg blev lidt nysgerrig, når i taler TCNET2 netværk, og fandt en manual på TCNET med netværks RJ45 indbygget.

Når man ser på indstillingerne og navne brugt (dog på engelsk), så er der rigtig mange indstillinger med samme funktion og navne.

Det kan så undre at de ikke fortsatte denne TCNET controller med netværk, når de nu laver en løsning (som min) hvor der ikke er RJ45 netværks tilslutning i (har aldrig kigget efter en).

Når først websiden findes, så burde man vel kunne finde ud af om webserver havde nogle kommando'r som kunne kaldes og man kunne hurtigere trække den info ud som man ville? Eller er det hvad TCNET logger, som allerede findes, gør?

Det er denne manual jeg mener: https://www.manualslib.com/manual/88508 ... e=1#manual

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Kosmic » 17 apr 2019 21:55

pendec skrev:
15 apr 2019 20:08
Jeg blev lidt nysgerrig, når i taler TCNET2 netværk, og fandt en manual på TCNET med netværks RJ45 indbygget.

Når man ser på indstillingerne og navne brugt (dog på engelsk), så er der rigtig mange indstillinger med samme funktion og navne.

Det kan så undre at de ikke fortsatte denne TCNET controller med netværk, når de nu laver en løsning (som min) hvor der ikke er RJ45 netværks tilslutning i (har aldrig kigget efter en).

Når først websiden findes, så burde man vel kunne finde ud af om webserver havde nogle kommando'r som kunne kaldes og man kunne hurtigere trække den info ud som man ville? Eller er det hvad TCNET logger, som allerede findes, gør?

Det er denne manual jeg mener: https://www.manualslib.com/manual/88508 ... e=1#manual

Jeg kiggede i manualen, og meget af det ligner TCNET2 som mit.
Som nævnt har jeg en netværkstilslutning fra fyret og til min PC i huset, så her kan jeg se alle parametre.
DET som jeg så efterlyser er hvordan man får disse parametre ud i verden, så jeg kan se det på min telefon.

Blinky
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Blinky » 18 apr 2019 00:09

Du godt få dit MGM fyr på mobil eller pc og tilgå det overalt i verden. Det har jeg haft i mange år.
Mit fyr er koblet op på min routers WI Fi netværk gennem en trådløs forbindelse ( TP-link).
Du skal låse fyrets IP adresse og lave en forward på din firewall i routeren til fyrets adresse.
Så kobler du bare op på din sædvanlige IP adresse og går direkte igennem til fyret.
Et problem er at din internet leverandør engang imellem giver dig en ny IP adresse, så du skal engang imellem lige ændre din opkaldsadresse,- måske med ca. et års mellemrum.
Problemer er behandlet flere gange i MGM forummet,- f. eks. viewtopic.php?f=208&t=26568
Jeg indrømmer at det er en smule langhåret for ikke teknisk sagkyndige, men når det er sat op så virker det indtil du evt. skal skifte router,- så er det forfra. Jeg fik venlig hjælp fra internetudbyderen.
Opkoblingen er ikke sikret og enhver kan koble sig op. På mit fyr kan man ikke ændre password, så det kan en hacker jo nok skaffe sig- på den anden side kan der jo ikke ske de store ulykker udover at nogen kan slukke fyret. Det har jeg dog ikke været udsat for.
Indrømmet en App. ville måske nok være smartere, uden at jeg lige kan forklare hvorfor.


Besvar