Tilkobling af fyr direkte til computer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Claus_S
Stoker II
Stoker II
8
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11 feb 2016 20:37
Blevet takket: 2 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Claus_S »

Under default gateway står der 19.168.1.1
Det er samme IP som min router. Problem?

Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Blevet takket: 6 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Woop »

Hvis du skal forbinde din Pc med dit fyr kan du gøre det på flere måder.
Du kan enten koble den på din router via kabel og browse til den ip adresse du kan aflæse i fyrets menu (virker ikke for nogle pga. af uoverensstemmelser i kommunikationen mellem fyr og router).

Eller…
Du kan forbinde din Pc direkte med dit fyr. Her skal du have et netværkskabel forbundet mellem den respektive netværksport i MGM’en og din Pc.
Du kan se ip-adressen på fyret i menuen på MGM’en (default 192.168.1.127). Den skal du skrive i toppen af din browser. Men for at det skal virke skal du sørge for at din Pc’s ip-adressen ligger i samme område som MGM’en.
Det gør du ved at gå i netværks-indstillinger, og ind på Pc’ens lan port (IPV4) og give den adressen ex. 192.168.1.120, subnet 255.255.255.0, resten er uden betydning i dette tilfælde.
Endvidere skal du sikre dig at Pc’en ikke hopper på trådløs, enten ved at slukke det trådløse eller vælge ”disconnect”
Herefter kan du browse i MGM’ens settings, men det er nok en god idé er nok at tage et screendumb af siden med indstillingerne før du begynder at skue løse på de forskellige settings, og endvidere spørge Karsten til råds.
Og husk at sætte dit netværkskort (lan) på pc’en tilbage til ”automatisk” når du er færdig, for ellers virker det som regel KUN med dit fyr…dvs. ikke intet internet eller noget andet, og evt. tænde for det trådløse igen.

Eller….du kan smide en trådløs klient på MGM’ens netværksport.
Jeg har brugt en TPlink (TL-WR702N) trådløs enhed og har konfigureret den som ”Client”. Så her er MGM’en blevet trådløs. Det var lige flere problemer der så blevet løst nemt og billigt.
Claus_S
Stoker II
Stoker II
8
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11 feb 2016 20:37
Blevet takket: 2 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Claus_S »

Her efter sæsonen er gået i gang har jeg endelig lykkedes med at koble fyret direkte til en pc. Med anvendelse af ovenstående råd om ipv4 indstillinger. Tak for det.
Claus_S
Stoker II
Stoker II
8
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11 feb 2016 20:37
Blevet takket: 2 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Claus_S »

Hvordan kobler man sådan en TP link router til som "client"?
Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Blevet takket: 6 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Woop »

Hvis du har brugt den samme dåse som jeg har brugt, er der her et par links til "how to..."

http://www.tp-link.com/en/faq-612.html
http://www.tp-link.us/faq-395.html
https://www.youtube.com/watch?v=HnJNJvx9Sq0

og ellers findes der som regels gode guides hvis bare man Googler lidt på modelnummeret og client mode.

Claus_S
Stoker II
Stoker II
8
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11 feb 2016 20:37
Blevet takket: 2 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Claus_S »

Jeg kan godt få min router til at virke som client og har sat fyrets netværkskabel i routeren. Men der er stadig ikke adgang til fyrets ip adresse fra browseren trådløst, hverken fra router eller client. Noget bud hvad der mangler? skal stikket sidde i WAN porten eller i en af de andre? Ingen af dem ser ud til at virke
pendec

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af pendec »

Blinky skrev:Mit fyr kører på : 192.1.168.182
HVIS dette er rigtig, så har du skrevet forkert i din router, og du får ikke adgang til internet adresser som har 192.1.x.x , da disse er offentlige ip på internet og oversættes udfra DNS, har f.eks DR.dk 192.1.168.12 så vil den blive internt på dit private netværk og ikke kommet på nettet,

så kort, mener du ikke 192.168.1.182 :)
Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
7
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Blevet takket: 6 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af Woop »

Hej Claus.
Hvis du forsøger at lave det som jeg har skrevet om, så skulle din opsætning gerne se ud som vedhæftede skitse.
Klientens egen ip adresse (192.168.1.y) er kun til at administrere selve den trådløse klient.
Det er fyrets ip adresse du skal tilgå fra din browser.
Vedhæftede filer
wireless fyr.png
skovjensen1
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 dec 2016 18:10

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af skovjensen1 »

Da jeg købte mit fyr for 1 år siden fik jeg en brochure hvori der står at der vil være adgang via pc eller smartphone. Jeg fik ligeledes at vide at MGM arbejdede på et interface. Jeg forstår ikke at det skal være noget man skal ligge og bruge hele lørdag eftermiddag på for at kunne logge på.
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Tilkobling af fyr direkte til computer

Indlæg af newpas »

skovjensen1 skrev:Da jeg købte mit fyr for 1 år siden fik jeg en brochure hvori der står at der vil være adgang via pc eller smartphone. Jeg fik ligeledes at vide at MGM arbejdede på et interface. Jeg forstår ikke at det skal være noget man skal ligge og bruge hele lørdag eftermiddag på for at kunne logge på.
Du behøves vel heller ikke at ligge? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great:

Besvar